Spotify på surfplatta Win 10 med Intel Atom CPU?

Permalänk

Spotify på surfplatta Win 10 med Intel Atom CPU?

Planerat köpa en surfplatta till grabben som kör Windows 10 på en Intel Atom processor. Slog mig att Spotify kanske inte stöds på den och hittar inget när jag gogglar som bekräftar vad som gäller.

Ska Spotify fungera på Win 10 med Atom?

Denna surfplatta är det jag tittat på:

ASUS Transformer Book T100HA
Intel® Quad-Core Atom™ x5-Z8500
Intel HD Graphics
4GB RAM och 64GB eMMC
Windows 10 (64bit)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3248092

Permalänk
Medlem

@Videonisse: Om vi vänder på det, varför skulle det inte? det är en vanligt os och vanlig datorhårdvara.

Visa signatur

CPU: Det finns. GPU: Lite snabbare än den gamla! RAM: Absolut! Nätagg: Alldeles lagom. Kylning: Tyst och tillräcklig.

Permalänk

Jag såg någonstans att Spotify hade stöd för Intel och AMD x86 processorer med Windows, Intel Atom nämndes inte.

Kan nya Atom-processorer köra alla x86-kompilerade program på Windows 10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videonisse:

Jag såg någonstans att Spotify hade stöd för Intel och AMD x86 processorer med Windows, Intel Atom nämndes inte.

Kan nya Atom-processorer köra alla x86-kompilerade program på Windows 10?

Atom är en x86processor. En nedskalad intel celeron med ännu sämre prestanda. Med andra ord behöver inget kompileras om.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Har en sån platta. Funkar utmärkt

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk

Nice, låter ju bra då!

Står nu och väljer mellan ovan Asus med Win 10 eller en Lenovo Yoga Tab 3 Plus 10 32 GB med Android 6.0. Den senare kostar 500kr mindre så inga större prisskillnader.

Men kan det finnas fördelar med att köra Android istället för Win 10 när man vill ha den som media- och surfplatta hemma och främst använder Youtube och Spotify? Fungerar tex touchinterfacet lika bra i Spotify på Win 10 som Android?

Det är denna som jag har som alternativ:
Lenovo Yoga Tab 3 Plus 10 ZA1N 32GB, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3939120