Permalänk

PC noob

Så jag köpte denna datan: http://greattech.se/product.html/infinity-st-2?category_id=26...

Utan operativsystem eller hårddisk.
Men jag har en 1tb hårddisk med Windows 10 på det så jag undrar om det bara är plug and Go eller måste jag kladda i bios för att få det att funka

Tacksam för svar Mvh Henke

Permalänk
Medlem

Antar att du inte bara har windows på disken utan också lite foton, document etc. Om du vill sätta i den 1tb i datorn och använda till os så måste du formatera disken först (all info försvinner) sedan installera os genom antingen skiva eller usbminne.

Om du har grejer på hårddisken skulle jag rekommendera att bara köpa en ssd istället och installera os på ssdn istället. En 120gb kan räcka (sitter på en själv), men idagsläget skulle jag satsat på en 250gb. Då är det bara att koppla in 1tb disken som vanligt i datorn och ta bort windowsmappen från 1tb disken.

Kan behöva ställa in boot ordningen i bios bara så den bootar från den nya ssdn istället.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Extremaz:

Antar att du inte bara har windows på disken utan också lite foton, document etc. Om du vill sätta i den 1tb i datorn och använda till os så måste du formatera disken först (all info försvinner) sedan installera os genom antingen skiva eller usbminne.

Om du har grejer på hårddisken skulle jag rekommendera att bara köpa en ssd istället och installera os på ssdn istället. En 120gb kan räcka (sitter på en själv), men idagsläget skulle jag satsat på en 250gb. Då är det bara att koppla in 1tb disken som vanligt i datorn och ta bort windowsmappen från 1tb disken.

Kan behöva ställa in boot ordningen i bios bara så den bootar från den nya ssdn istället.

Perfekt!! Det kommer en 120gb ssd med datorn så det lär gå bra då! Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com