Permalänk
Permalänk
Medlem

Mycket snyggt, inte helt såld på tv som spelskärm historien, men det är bara en smaksak, annars riktigt nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av itzy53:

Mycket snyggt, inte helt såld på tv som spelskärm historien, men det är bara en smaksak, annars riktigt nice

Det är absolut ingenting för hardcore-gamern, helt klart

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Under ytan har följande skett,

1) Sonarr scannar trackers & RSS-flöden - hittas något nytt skickas detta till Deluge (via deluge-daemon)
3) När 100% färdig kör deluge auto-extract (7zip) & skickar tillbaka anrop till Sonarr via Completed Download Handler
4) Sonarr får anropet och rapporterar att filen är klar & flyttar den till rätt katalog (seriens underkatalog i Plex huvudkatalog för serier) och kör sedan ett cleanup-script för ev. överflödiga video & .rar-filer
5) Plex scrapar metadata för avsnittet, laddar ned subtitles med hjälp av Subzero-pluginet
6) Sublight (separat mjukvara) scannar film/serie-mapp efter förändringar och laddar ned extra subtitles från övriga subkällor (subscene, podnapsi, opensubtitles, addic7ed)

Serier är helt självgående och automatiserat till 99.9%
När det gäller filmer har jag testat med Couchpotato men inser att det är få filmer man faktiskt vill se, och det är enklare att ta det manuellt

Datorhörnan var snygg men det här imponerar mer på mig :). Har uppsatt en liknande flöde men tar till mig några tips från dig här! Undrar dock hur du gör för att lägga till nya serier i flödet? Någon app/webbplats som du lägger in favoriter på som sedan hittar serien (om så är fallet, laddas då alla avsnitt i serien ner eller bara det senaste?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marmut:

Datorhörnan var snygg men det här imponerar mer på mig :). Har uppsatt en liknande flöde men tar till mig några tips från dig här! Undrar dock hur du gör för att lägga till nya serier i flödet? Någon app/webbplats som du lägger in favoriter på som sedan hittar serien (om så är fallet, laddas då alla avsnitt i serien ner eller bara det senaste?)

Allt sköts genom Sonarr Det blir navet i hela systemet kan man säga, med koppling till nedladdningsprogram (torrent eller usenet) och möjlighet att finjustera vilken typ av kvalitet man vill att den skall ladda ned. Sonarr vet med hjälp av databaser när alla serier går, vilka dagar och vilken tid och pga detta har den koll på när den ska börja söka efter något nytt på ett ungefär.

När man lägger till en serie i Sonarr får man välja om man vill att Sonarr skall försöka leta reda på specifika avsnitt/säsonger automatiskt eller om man vill sköta det själv.

https://www.cuttingcords.com/home/ultimate-server/setting-up-...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Allt sköts genom Sonarr Det blir navet i hela systemet kan man säga, med koppling till nedladdningsprogram (torrent eller usenet) och möjlighet att finjustera vilken typ av kvalitet man vill att den skall ladda ned. Sonarr vet med hjälp av databaser när alla serier går, vilka dagar och vilken tid och pga detta har den koll på när den ska börja söka efter något nytt på ett ungefär.

När man lägger till en serie i Sonarr får man välja om man vill att Sonarr skall försöka leta reda på specifika avsnitt/säsonger automatiskt eller om man vill sköta det själv.

https://www.cuttingcords.com/home/ultimate-server/setting-up-...

Snyggt tack för svar dags för översyn för min del!

Permalänk
Avstängd

Intressant. Tjusigt gjort också.
Klar extrapoäng för bakgrundsbilden, ha ha!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Great minds think alike, använder samma modell som skärm hemma. Kan rekomendera Radarr som är gafflat från sonarr men används på samma sätt till film. Mycket smidigare än couchpotato.

Permalänk
Medlem

Vart är skrivbordet ifrån?