Permalänk

Surface pro 4 batteri

Hejsan!

Jag har nyligen köpt microsofts surfplatta. Jag kommer att använda plattan mest hemma på mitt skrivbord och då undrar jag om det ska användas genom batteriet eller om jag ska ha laddaren kopplad hela tiden även om batteriet är 100% laddat.. Kan det förminska batteriets livslängd då?

Förresten, jag har också märkt att batteriet inte håller lika länge som det sägs. Om man söker upp info för plattan så står det att batteriet ska hålla i 10h, men det höll knappt i 4 timmar för mig.. Jag satt och lättsurfade lite och hade youtube på..

Tacksam för kommentarer och andra förslag!

God jul & gott nytt år!

Permalänk
Medlem

@Johnerlandsson: Laddaren kan alltid vara i när den använd så batteriet inte laddas mer efter 100% utan den övergår i att gå direkt på nätdriften. Ang batteri tiden verkar dom skilja sig åt rätt mycket... har vänner som har väldigt olik batteri tid mellan sina Surface...

Permalänk
Medlem

4timmar låter lite. Men det kan bero på en massa saker. Tex att du kör chrome istället för edge, hög ljusstyrka eller köpt en surface med i7 istället för i5 😀

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag följde den här guiden:
https://surfacetip.com/ultimate-tips-max-surface-pro-4-batter...

Får ut kring 6:45min med min i5.
Fick ut mer tidigare men efter en ominstallation kommer jag inte ned i samma låga förbrukning (enligt Batterybar) som tidigare.

Kör alltså med eget energischema med processorn på 50%, ljuset på 25% och allt det andra som guiden från Surfacetip föreslår.

Har även stängt av FastStart eller vad det heter så att datorn verkligen är avstängd när man väljer stäng av. Finns under inställningar för på/av knapparna.

Skickades från m.sweclockers.com