Asus visar upp ROG Swift PG27UQ – första 4K-upplösta datorskärmen med 144 Hz

Permalänk
Medlem

Vad negativa folk är... Visst det är p12-design och jag kommer inte köpa den. Men det är ändå skärm-porr på hög nivå. Det säger lite ändå... framtiden är inte jättelångt borta. Jag tror utvecklingen på grafikkortsfronten kommer gå snabbare fr.o.m. att 4k blir allt med standardiserat, och jag tror att flaggskeppen inom något år kommer kunna driva 4k i 100fps. Sen går det ju alltid att sänka inställningarna för att köra 144fps eller mer? Snart är 1440p den nya 720p

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Avstängd

@Chris_Kadaver:

Svensk box tänkande där inget ska vara flashigt eller stå ut lite extra. Finns enbart här i sverige, men som tur är så är de inte medlemmarna på forumet som gnäller över designen som designar dem för då hade man fan inte sålt en enda skärm men den så kallade "stilrena" design som folk vill köra, som ungefär varje svensk väljer för att på något vis verka vuxen och fortsätta säga att allt annat är p12 eller p14.

Finns ingen 12-15åring som har råd med den här skärmen eller har föräldrar som skulle lägga pengarna på den, den är riktad emot personer med $$$ och därav en design, man vill se att de är en dyrare grej man har köpt och inget som ser ut som vilken random skärm som helst. "elgigant dator utan flashiga grejer ska de vara! Måste flyta in med den stilrena ikeamöbleringen!" hahaha

Permalänk
Medlem

Äldre och enklare spel kommer funka. Alla spelar inte de tyngsta spelen. Skärmen behöver inte maxas heller så jag förstår inte varför så många klagar på att det är onödigt. Går ju att köra i 1080p i spel med när det är 4k.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

@Granter: Fel. Säger flickan min "vill ha" så svaras det "pappa betalar". 😚

Skämt isådo. Visst är kanske inte designen för alla, däremot så stirrar man ju inte på foten till skärmen när man spelar eller ser filmer. Verkar ju en del inte förstå dock.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Inaktiv

@Tomika:

Priset är 1200 dollar, enligt wccftech. Acer släpper en liknande skärm med samma specifikationer med en helt svart design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Finns ingen 12-15åring som har råd med den här skärmen eller har föräldrar som skulle lägga pengarna på den, den är riktad emot personer med $$$ och därav en design, man vill se att de är en dyrare grej man har köpt och inget som ser ut som vilken random skärm som helst. "elgigant dator utan flashiga grejer ska de vara! Måste flyta in med den stilrena ikeamöbleringen!" hahaha

Den ser inte dyr oh flashig ut. Den riktar sig till gaming-folk som gillar blinkade LED.

Tror inte dom kan sälja den här för mycket mer än 10k då det inte är en proffsskärm.

Visa signatur

-dool

Permalänk
Medlem

Nice, ser ut att kunna ersätta min ASUS rog swift pg279q!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

@Tomika:

Priset är 1200 dollar, enligt wccftech. Acer släpper en liknande skärm med samma specifikationer med en helt svart design.

Acer kommer vara mer intressant för min del
Har du någon källa på Acer skärmen?

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Nej, skulle inte tro det..

Du lär behöva minst två stycken GTX1080Ti eller bättre för att kunna komma nära dess potential, lägg på 18-20k till

Nu skrev jag om vad skärmen skulle kosta inte hårdvara runt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomika:

Skämt isådo. Visst är kanske inte designen för alla, däremot så stirrar man ju inte på foten till skärmen när man spelar eller ser filmer. Verkar ju en del inte förstå dock.

Den kommer dock ta upp en del plats i hemmet och då får skärmen gärna se bra ut och passa in.

Jag anser att design som inte fyller någon funktion är värdelös och ful.

Permalänk
Inaktiv

@Blackie:

Tjena

Här kan du se hur acer skärmen kommer se ut.

http://wccftech.com/g-sync-hdr-monitors-available-q2-2017/

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

De flesta spelar bara DotA 2, CS:GO eller LoL så ska nog inte vara så stora problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du nån vettig person som spelar LoL eller Dota 2 skulle lägga 10-15k på en skärm när datorn som behövs för att dra runt dom spelen kostar 3000kr..och CSGO spelare suktar ju endast efter 200fps + och 1ms i inputlag.

Folk som tittar på denna typen av skärmar är dom som spenderar 20k eller mer på sina datorer

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att 27" är lite lite? Jag har kört med 24" sen 2006 (eller om det var 2007) och jag hade tänkt att uppgradera till något större. Hade det varit samma spec fast en 32-37" så hade jag köpt direkt.

Visa signatur

This is not the place for mindless aggression
NAT är fel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Acer kommer vara mer intressant för min del
Har du någon källa på Acer skärmen?

Ooh trevligt! Posta gärna i denna tråden om ni hittar något kring den skärmen! Acer's design av X34 var betydligt mer stilren också, dom kommer få mina pengar om det visar sig att deras modell har en mer mogen och stilren design!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nice! Om bilderna stämmer överens med verkligheten hade inte någon av skärmarna fina fötter. Acers skärm hade dock betydligt tunnare "bezel" eller ram vilket är ett plus. Predatorlogotypen dock....

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dead poet society:

Tackar

Skrivet av Tobbbe__:

Nice! Om bilderna stämmer överens med verkligheten hade inte någon av skärmarna fina fötter. Acers skärm hade dock betydligt tunnare "bezel" eller ram vilket är ett plus. Predatorlogotypen dock....

http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/01/asus-pg27u-nvidia-g-sync-hdr-mass-effect-andromeda.png

http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2017/01/acer-predator-nvidia-g-sync-hdr-mass-effect-andromeda.png

Det löser man enkelt med gas-stativ
Finns för både upp till 10kg och 21kg skärmar

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Jag tänker inte kritisera panelen för den är nog säkert bra men de har nog sparat in på allt annat. Det man betalar för denna skärmen är nog 4k 144hz och inget annat. De enda som det vattnas i munnen på när de läser eller hör gamingskärmar med barnslig design är nog tolvåringarna som lirar just de spel du nämnde.

Vad är det dom snålat på menar du?

Jag fattar inte vad mer du förväntar dig av en Gamingskärm. Denna skärm är ju den första i sitt slag.. Måste man då trasha skiten ur den bara för att den råkar få en led i botten? Jag spelar csgo och rocket league.. Jag hade gärna haft denna skärn att glo på.

Sen är nog "tolvåringar" en större kundgrupp än "grådaskiga svenssons".

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackie:

Tackar

Det löser man enkelt med gas-stativ
Finns för både upp till 10kg och 21kg skärmar
https://www.youtube.com/watch?v=ePwlpBszf0I

Får bli en sådan utan tvek!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Synd att dom fortfarande har leasat teknologi från yttre rymden för designen av skärmfoten.

Tur att man kan byta fot på de flesta skärmar då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Granter:

@Chris_Kadaver:

Svensk box tänkande där inget ska vara flashigt eller stå ut lite extra. Finns enbart här i sverige, men som tur är så är de inte medlemmarna på forumet som gnäller över designen som designar dem för då hade man fan inte sålt en enda skärm men den så kallade "stilrena" design som folk vill köra, som ungefär varje svensk väljer för att på något vis verka vuxen och fortsätta säga att allt annat är p12 eller p14.

Finns ingen 12-15åring som har råd med den här skärmen eller har föräldrar som skulle lägga pengarna på den, den är riktad emot personer med $$$ och därav en design, man vill se att de är en dyrare grej man har köpt och inget som ser ut som vilken random skärm som helst. "elgigant dator utan flashiga grejer ska de vara! Måste flyta in med den stilrena ikeamöbleringen!" hahaha

Haha, håller med helt och hållet
Man blir lite trött på hur gråa vissa är när det kommer till design här i landet lagom...

Med det sagt så har ju faktiskt Fractal Design sålt väldigt många chassin och etablerat sig riktigt bra internationellt så visst finns det de som uppskattar "stilrent" utanför gränserna också! Jag är en av dem men Fractal Design har ändå en viss charm i deras design tycker jag.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Haha, håller med helt och hållet
Man blir lite trött på hur gråa vissa är när det kommer till design här i landet lagom...

Med det sagt så har ju faktiskt Fractal Design sålt väldigt många chassin och etablerat sig riktigt bra internationellt så visst finns det de som uppskattar "stilrent" utanför gränserna också! Jag är en av dem men Fractal Design har ändå en viss charm i deras design tycker jag.

Håller med delvis.
Tycker man foten är ful kan man ju dessutom byta ut den på de flesta skärmar.
Måste dock erkänna att en viss gräns finns för mig. En skärm med "PREDATOR" i stora (röda) bokstäver på framsidan kommer inte innanför dörren

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Grumie:

Vad är det dom snålat på menar du?

Jag fattar inte vad mer du förväntar dig av en Gamingskärm. Denna skärm är ju den första i sitt slag.. Måste man då trasha skiten ur den bara för att den råkar få en led i botten? Jag spelar csgo och rocket league.. Jag hade gärna haft denna skärn att glo på.

Sen är nog "tolvåringar" en större kundgrupp än "grådaskiga svenssons".

Jag avhåller mig till att dömma komponenterna i den eller hela skärmen för den delen men den ser fortfarande ut som en blinkande leksaksskärm. CS spelade man för 20 år sedan och köper man en 10k skärm för att spela CS då vet jag sjutton var världen har kommit till.

Det är nog dags att växa upp och upptäcka lite mer mognare och lite mer intelligentare spel inte sant?

Permalänk
Medlem

Ingen info om något liknande fast utan gsync?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Ingen info om något liknande fast utan gsync?

Detta skulle jag också vilja ha. Jag älskar tekniken men är väldigt emot att välja sida på en så pass långlivad produkt. Synd att de inte kan samsas.

Skrivet av anon114264:

Jag avhåller mig till att dömma komponenterna i den eller hela skärmen för den delen men den ser fortfarande ut som en blinkande leksaksskärm. CS spelade man för 20 år sedan och köper man en 10k skärm för att spela CS då vet jag sjutton var världen har kommit till.

Det är nog dags att växa upp och upptäcka lite mer mognare och lite mer intelligentare spel inte sant?

Ja, men jag förstår fortfarande inte vad du anser saknas.

Och såklart man vill lira e-sportspel på 15k-skärmar. Med ditt resonemang hade man ju lirat fotboll idag med en boll ihoppressad av tidningar och två läderpåsar knutna runt fötterna.

Visa mig ett intelligentare spel så lovar jag att ge det en chans

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

OJ det missade jag... håller tummarna för 10 bit till våren då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Håller med delvis.
Tycker man foten är ful kan man ju dessutom byta ut den på de flesta skärmar.
Måste dock erkänna att en viss gräns finns för mig. En skärm med "PREDATOR" i stora (röda) bokstäver på framsidan kommer inte innanför dörren

För info. det är inte röda bokstäver utan svarta bokstäver med mörkrödkant runt bokstäverna

på min HU271 så kan jag säga att när jag sitter framför datorn när det är mörkt runtomkring så syns inte texten alls får verkligen anstränga mig för att kunna se texten och den distraherar inte alls heller när det är ljust för den delen.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

vänta tills 4K, OLED , 144 Hz, HDR kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Oled är oehört överskattat, en riktigt bra ips kan vara bättre än oled, dessutom ser film och bilder bättre ut på ips med eftersom färgerna är mer korrekta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jackbob:

Synd att dom fortfarande har leasat teknologi från yttre rymden för designen av skärmfoten.

Nej, den skulle vingla ner i golvet från mitt skrivbord med allt bankande efter en vecka

Visa signatur

Specs: kretskort, koppar, plast, flaskhalsar & spindelnät (yuck!)

Permalänk
Medlem

Asus har kommit med pris: retail at $1199 sen utan svensk moms och skatt....

dax och börja spara redan nu..

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell