Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Funderar på att göra en YouTube kanal (gaming)

Permalänk

Funderar på att göra en YouTube kanal (gaming)

Hej! Jag har tänkt att starta en YouTube kanal och skulle vilja ha lite tips! Här är några av mina frågor:

1. Är ditt YouTube namn viktigt?

2. Måste du ha en kamera för ansiktet eller räcker det men att man pratar i sina videos, liksom är det svårare utan?

3. MÅSTE man använda "clickbait" för att bli populär?

4. Måste man låtsas vara mer energisk och glad?

5. Vilka spel kan vara en bra start? Ska kanske köpa Overwatch som jag aldrig har spelat förut.

6. Jag vet inte så mycket om röster men jag är bara 15, borde jag redigera efter jag har filmat videos och göra rösten djupare?

Jag uppskattar verkligen om ni också har egna tips!

Har mer frågor men som jag inte kommer på just nu. Sen vet jag inte heller om det här är rätt ställe i forumet för det här.

(Ja, jag vet att det är väldigt svårt att bli populär på YouTube men jag spelar mest hela tiden så varför inte göra en gaming kanal och åtminstone försöka?)

Permalänk
Medlem

1. Jag tycker inte att namnet är viktigt så länghe det representerar DIG på något sätt. Ta PewDiePie som exempel. Hans namn har inget med gaming att göra men ändå förknippar vi honom med gaming.

2. Det blir ofta lättare att "lära känna" youtubern när man vet hur han/hon ser ut. Det är en fördel att ha kamera men om du känner dig obekväm kan du bara köra utan.

3. Vet inte var du fått detta ifrån men jag är starkt emot clickbait. Om dina prenumeranter börjar märka att du clickbaitar är chansen stor att de slutar kolla på dina videos.

4. Var bara dig själv. Om du inte är glad och energisk tycker jag inte att du ks alåtsas vara det i dina videos, det märks att det inte är genuint då.

5. Spela spel som du tycker om att spela, såna spel som du blir glad av att spela.

6. Prova att spela in en kort snutt av din röst. Tycker du inte om den kan du göra den djupare men om du tycker om den kan du behålla det som det är.

Det jag letar efter hos youtubers är personer som kan ta konstruktiv kritik från sina prenumeranter, personer som inte låtsas vara någon annan för att få fler views/prenumeranter och personer som har kul när de spelar in, det blir mycket roligare att se på videon då

Önskar dig ett stort lycka till! Du får gärna skicka din youtubelänk till mig sen. Hoppas mina tips varit till hjälp.

Mvh Max

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...