Star Wars: Battlefront får uppföljare till slutet av 2017 – får enspelarläge

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront får uppföljare till slutet av 2017 – får enspelarläge

I sin senaste kvartalsrapport berättar Electronic Arts att en ny Star Wars-titel planeras till slutet av året, där en av de stora nyheterna är tillägget av en enspelarkampanj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

För egen del blir nog enspelar-läget ett av dom bästa nyheterna. Visst är det kul som f-n med 40 spelare som slåss, men det är roligt att också köra ensam med lite strategi bakom spelandet.

Permalänk
Medlem

Lite kul men jag väntar fortfarande på en uppföljare till kotor2. Kanske man ska glömma om Revan aldrig funnits i nya Star Wars

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Skyrim men med... Lasersvärd?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Skyrim men med... Lasersvärd?

Dragon age med lasersvärd.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Inaktiv

Kan de bara inte göra ett nytt Rally Masters istället för dessa skräpspel?

Permalänk
Medlem

Va ska det heta då ? Star wars battlefront 2 finns ju redan....

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Lego Master

Well...jag skulle vilja säga "alla Star Wars-spel är bra Star Wars-spel", men så är det ju inte riktigt. Men det är alltid roligt med nya titlar i ett omtyckt universum iallafall, sen får vi ju se hur konsolifierat det blir.

Single player-kampanjen blir ju att plöja igenom, helt klart. Om jag får välja skulle jag nog gärna se en CoD MW-approach, att man spelar ett flertal icke-kritiska karaktärer genom olika tidsåldrar, kanske på olika sidor, och istället träffar viktiga karaktärer som NPCer.

Jag tänker mig att man vid något tillfälle är del av en pluton stormtroopers vid en koordinerad assault mot någon stackars planet, med alla olika delar av imperiets krigsmaskineri inblandat, från departure från en star destroyer in orbit, till landsättning och efterföljande markstrider, både i öppen miljö och i stad. Jag har läst Thrawn-trilogin nyligen, så är lite hypad på hela imperiet just nu.

De linjära kampanjerna i BF3 o 4 var ju inte direkt några masterpieces, så hoppas DICE tar in lite hjälp utifrån för just det (eller att de andra studiorna har något att tillföra).

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lexius:

Va ska det heta då ? Star wars battlefront 2 finns ju redan....

Lätt! Det är bara att köra klassikern och sätta ett S i slutet av namnet.
Istället för sharknado 2 kom sharknados :).
Battlefronts ftw!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

"across multiple Star Wars eras"
De hade ju världens ursäkt att INTE göra det gällande förra spelet.
Och detsamma gäller "enspelarläget".

EA/DICE lul.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Om enspelarläget blir bra så blir det nog ett köp.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lexius:

Va ska det heta då ? Star wars battlefront 2 finns ju redan....

Battlefront fanns också innan?

Permalänk
Medlem

More Heroes, suck, en av anledningarna till att jag inte köpte det första, tycker inte det verkade något att ha alls, nu kommer ännu fler att välja på?

Risken är ju att SP blir 4h lång, som verkar vara standard idag

Hoppas verkligen de gör en riktigt bra singleplayer till det, skulle eventuellt kunna köpa spelet för den sakens skulle enbart, om det visar sig vara något att ha.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem

Det återstår att se om EA för en gångs skull lyckas göra ett bra spel.

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

@firstofmay: Det är väl snarare upp till Dice att göra ett bra spel. Det har ju hänt flera gånger förut så har förhoppningar på enspelarläget. Gissar på att det blir bäst om EA bara sponsrar och "ritar sin logo på kartongen"

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag tänker mig att man vid något tillfälle är del av en pluton stormtroopers vid en koordinerad assault mot någon stackars planet, med alla olika delar av imperiets krigsmaskineri inblandat, från departure från en star destroyer in orbit, till landsättning och efterföljande markstrider, både i öppen miljö och i stad. Jag har läst Thrawn-trilogin nyligen, så är lite hypad på hela imperiet just nu.

Ett sidospår, men om du går igång på Star wars från ett imperieperspektiv, så bara måste du se denna animerade video om du inte gjort det redan

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Förra spelet hade lika mycket innehåll som en vanlig DLC så det blir ju svårt att göra ett sämre spel.

Var taggad inför förra spelet fram tills att det visade sig att det varken hade en singleplayer eller ett bra multiplayer läge.

Permalänk
Medlem

Dom fick ju en del skit vilket dom förtjänade givetvis. Gillar Battlefront för det mesta, det är väldigt skön känsla i spelet. Problemet är först och främst alldeles för få maps, dåligt för dom som vill köra SP samt bara en era i Star Wars. Vore sjukt nice om dom lade till Clone Wars eran men förmodligen blir det TFA eran istället. Men hoppas kan man!

Permalänk
Medlem

Jaha, då får man punga ut en 1000 lapp till......

Visa signatur

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Permalänk
Avstängd

Äh, trams! Ge oss Bad Company 3 i stället ffs...

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Ett sidospår, men om du går igång på Star wars från ett imperieperspektiv, så bara måste du se denna animerade video om du inte gjort det redan
https://www.youtube.com/watch?v=PN_CP4SuoTU

Snyggt men totalt tomt på engagemang. Det yttras ju inte en replik i "filmen", så det finns ingen att varken heja på eller bry sig om. Ett vackert utseende är verkligen inte allt.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Nytt episkt spel, för bara några fjuttiga antal hundra lappar så får du nu ytterligare 2 kartor samt 2 nya hjältar att erövra din plats.

Skit på er

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Äh, trams! Ge oss Bad Company 3 i stället ffs...

Bra skrivet !! <3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doctor9:

Bra skrivet !! <3

Tänkte samma här!
Dessutom det som gjorde att Battlefront upplevdes som en besvikelse var inte i första hand att den saknade enspelarläge...
De lyssnar inte direkt spelarna. Eller bara kollar statistiker i deras enkäter.
Så det blir förmoddligen en Star Wars i slutet av året och sedan en Hardline 2 mot slutet av 2018.
Och Battlefield bad company eller annat riktigt bf i 2019...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Största problemet med Battlefront var ju att det är tråkigt att skjuta med blasters.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Battlefront uppfyllde var i stort sett inte en värdig uppföljare till Battlefront 2, då det var mindre av allt i den.
Jag kommer att vara återhållsam med nya Battlefront 2an:
* Vänta på recensionerna
* Antagligen vänta med köp till första reatillfället