Flytta Youtube-kanal till nytt Google-konto?

Permalänk
Inaktiv

Flytta Youtube-kanal till nytt Google-konto?

Har nu insett att jag aldrig kommer få någon hjälp eller svar från Google, gällande min Adsense ansökan.
Riktigt dåligt dock av Google/Youtube att inte ens svara, och deras "hjälp-forum" är under all kritik.

Det jag dock har listat ut, är att jag har haft s k "copyright claims" på min kanal, därmed den långa svarstiden.
Man tycker ju att när man har redigerat alla klipp och åtgärdat dem, att man borde få svar men icke.

Så jag kom på iden att öppna ett helt nytt Google-konto, och sedan flytta min Youtube-kanal till denna.
Jag skall ändå starta ett nytt konto, eftersom det kommer bli aktuellt i framtiden iom ett namnbyte.

Är det en bra ide att öppna ett nytt konto?

Är det svårt/hur går man till väga?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Så länge allt upphovsrättsskyddat material är borttaget ska det inte vara något problem att starta en ny kanal och lägga upp dina videos där igen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fadelol:

Så länge allt upphovsrättsskyddat material är borttaget ska det inte vara något problem att starta en ny kanal och lägga upp dina videos där igen.

Ok, men hur får jag med mina prenumeranter till den nya kanalen....?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Ok, men hur får jag med mina prenumeranter till den nya kanalen....?

Det går inte. Logiken borde säga dig att ifall det skulle vara möjligt skulle folk sporta med att skapa en ny kanal hela tiden så fort de fått 2 copyright strikes (3 och kanalen stängs ner).

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Har nu insett att jag aldrig kommer få någon hjälp eller svar från Google, gällande min Adsense ansökan.
Riktigt dåligt dock av Google/Youtube att inte ens svara, och deras "hjälp-forum" är under all kritik.

Det jag dock har listat ut, är att jag har haft s k "copyright claims" på min kanal, därmed den långa svarstiden.
Man tycker ju att när man har redigerat alla klipp och åtgärdat dem, att man borde få svar men icke.

Så jag kom på iden att öppna ett helt nytt Google-konto, och sedan flytta min Youtube-kanal till denna.
Jag skall ändå starta ett nytt konto, eftersom det kommer bli aktuellt i framtiden iom ett namnbyte.

Är det en bra ide att öppna ett nytt konto?

Är det svårt/hur går man till väga?

Tacksam för svar.

En Falkenbergare asså Tänkte bara säga det vi är nog inte så många här inne..

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DrSnaggles:

En Falkenbergare asså Tänkte bara säga det vi är nog inte så många här inne..

Trevligt, trevligt

Är jag redan känd från Youtube? Vem där?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RPGWiZaRD:

Det går inte. Logiken borde säga dig att ifall det skulle vara möjligt skulle folk sporta med att skapa en ny kanal hela tiden så fort de fått 2 copyright strikes (3 och kanalen stängs ner).

Ok, har skapat en ny kanal, så jag behöver få över mina prenumeranter dit.

Tips och ideer på hur man gör detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Trevligt, trevligt

Är jag redan känd från Youtube? Vem där?

han menar på sweclockers...

lättast är att skapa en ny kanal.

du får väl ladda upp en video på din gamla och säga till folket att gå och prenumerera på din nya kanal?

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

han menar på sweclockers...

lättast är att skapa en ny kanal.

du får väl ladda upp en video på din gamla och säga till folket att gå och prenumerera på din nya kanal?

bra ide, kan jag göra videon på Youtube eller måste jag använda redigeringsprogrammet?

väntar dock på att min nya Adsense ansökan skall godkännas på den nya kanalen.

Vågar man ladda upp någon video innan den är godkänd? (Har inga copyright claims på min nuvarande kanal).

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

han menar på sweclockers...

lättast är att skapa en ny kanal.

du får väl ladda upp en video på din gamla och säga till folket att gå och prenumerera på din nya kanal?

Stämmer bra jag menar här på Sweclockers

Visa signatur