Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem

Än en gång missar jag det med några minuter. Nåväl. Finns ju ett antal andra som också vill ha den, ha.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dreijer:

Än en gång missar jag det med några minuter. Nåväl. Finns ju ett antal andra som också vill ha den, ha.

Håll koll på ICA hemma och ellos, de verkar få in ungefär samtidigt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

24 feb. 09:48 CET

Hej

Vi vill informera dig om att din beställning XXXXX har avbrutits då viss information i er order ej kunnat verifieras. Ni är varmt välkomna att lägga en beställning på nytt efter att ni har kontrollerat att alla uppgifter stämmer.

Anledningar till det inträffade kan t.ex. vara:

Adress och telefonnummer matchar inte
Ett utländskt kort har använts
En förfrågan att ordern avbryts från betaltjänstförmedlaren
Telefonnummer är inte korrekt registrerat

Med vänliga hälsningar,
TOYS"R"US Kundservice

Tack för den Toys R US...:(
Hade missat en siffra i telefonnummret.
Inte så lätt att återkomma med en order när enheterna är slut på lager.
Fan.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Skrivet av The_St1g:

Tack för den Toys R US...:(
Hade missat en siffra i telefonnummret.
Inte så lätt att återkomma med en order när enheterna är slut på lager.
Fan.

attans , kommer garanterat fler chansen, verkar som toys r us verkar få in då och då.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

attans , kommer garanterat fler chansen, verkar som toys r us verkar få in då och då.

Chattade med dom igår och då såg han att det var fel.
Men det va ingen fara sa dom och skulle återkomma med kollinr idag.
Tji fick man ändå.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Attans, då var man sen på pucken IGEN! Vet inte hur många ggr jag nu varit sen när det väl har rapporterats i tråden här om att det finns i lager på något ställe.

Tack alla som uppdaterar här om och när det finns i lager någonstans.

Visa signatur

Here be dragons

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan använda denna till classic minin http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel... ??

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem

Ellos levererade iaf.
Beställde igår och idag ligger Nes mini hos postombudet enligt sms.

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av vongen:

Någon som vet om man kan använda denna till classic minin http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel... ??

Också väldigt intresserad ifall den fungerar eller ej!

Bör väl göra det om en vanlig Wii-kontroll fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Också väldigt intresserad ifall den fungerar eller ej!

Bör väl göra det om en vanlig Wii-kontroll fungerar?

Det är tveksamt om den kontrollern fungerar. Efter lite efterforskningar fattar jag för att den kopplas in på uttaget i wiimoten för att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbe_a:

Också väldigt intresserad ifall den fungerar eller ej!

Bör väl göra det om en vanlig Wii-kontroll fungerar?

Jag köpte denna för ändamålet:
http://budgetgames.se/index.php/wii-wiiu-class-controller-whi...
och den funkade INTE.
Dock fick jag tag i en original Nintendo Classic Controller och då funkade det plötsligt!
Så jag är tveksam om den du länkar till kommer fungera...

Permalänk
Medlem

Jag fick tillbaka mina pengar från CDON idag =(

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe-:

Ellos levererade iaf.
Beställde igår och idag ligger Nes mini hos postombudet enligt sms.

Grattis!

Japp, har också paket som väntar hos ombud (både ifrån Ellos och TRU)!

Skall strax iväg på tidig fredags-AW med polarna på stan, så blir tyvärr att hämta ut paketen först imorgon... (ser dock fram emot det; dottern sover över på hos kompis på födelsedagskalas imorrgon, och frugan har tennisturnering i helgen).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB], Windows: Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Man märker att alla har fått sina konsoler allt idag eller igår. För idag har det kommit in en jäkla drös med konsoler på tradera samt blocket.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Man märker att alla har fått sina konsoler allt idag eller igår. För idag har det kommit in en jäkla drös med konsoler på tradera samt blocket.

Då blir marknaden mättad och priserna kommer falla. Det är bara bra.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Då blir marknaden mättad och priserna kommer falla. Det är bara bra.

Samt visar hur många som har beställt i *onödan*. Hade man villat haft konsolen så skulle det inte lätta ut sig på marknaden. Hoppas bara tillräckligt många inte köper så de som har köpt på sig 2+ bara för att sälja får sitta på sina konsoler. För de priset de är nu ute för kan man lika gärna köpa hederliga Nes:en och spelen

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Har sett många på diverse facebook-grupper som beställer 2 eller 3 stycken. Fult gjort tycker jag, då det är tydligt att de bara köper för att sälja vidare med vinst. Själv vill jag ha en för att ställa på hyllan, tycker den är jättesöt. Jag har dock inte bråttom, för jag har andra sätt att spela alla NES-spel på. Man får väl hoppas att man får sin beställning nån gång i framtiden.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tack det samma

Skrivet av Nioreh83:

Har sett många på diverse facebook-grupper som beställer 2 eller 3 stycken. Fult gjort tycker jag, då det är tydligt att de bara köper för att sälja vidare med vinst. Själv vill jag ha en för att ställa på hyllan, tycker den är jättesöt. Jag har dock inte bråttom, för jag har andra sätt att spela alla NES-spel på. Man får väl hoppas att man får sin beställning nån gång i framtiden.

Butikerna borde sätta max en per kund, kan man tycka..

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av vongen:

Någon som vet om man kan använda denna till classic minin http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel... ??

Skrivet av Sebbe_a:

Också väldigt intresserad ifall den fungerar eller ej!

Bör väl göra det om en vanlig Wii-kontroll fungerar?

Skrivet av vongen:

Det är tveksamt om den kontrollern fungerar. Efter lite efterforskningar fattar jag för att den kopplas in på uttaget i wiimoten för att fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Den ska fungera, hade mini nesen hemma under julen och syrran hade en sådan kontroll hemma, var samma uttag så den passade.
Hon hade dock dem med yoshi egg på med ser ut som det är samma kontroll
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Har sett många på diverse facebook-grupper som beställer 2 eller 3 stycken. Fult gjort tycker jag, då det är tydligt att de bara köper för att sälja vidare med vinst. Själv vill jag ha en för att ställa på hyllan, tycker den är jättesöt. Jag har dock inte bråttom, för jag har andra sätt att spela alla NES-spel på. Man får väl hoppas att man får sin beställning nån gång i framtiden.

Men om du vill ha en att spela på och en att ha på hyllan så blir det väl 2 ?

Hade bara Nintendo levererat en stadig ström med konsoler så hade folk fått köpa 50st var om de hade velat.
Sen vad de ska göra med alla är frågan. Men det hade varit svårt att sälja till överpriser om de var bra tillgång på dem.

Själv har jag 2 förlängningskablar men ingen NES Classic eller kontroll.
(Eller jag har en Wii Classic controller sen tidigare)
Jag hade gärna fått tag på en också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuessWho:

Men om du vill ha en att spela på och en att ha på hyllan så blir det väl 2 ?

Nej, jag ska bara ha en att ha på hyllan. Spela gör jag på en riktig NES.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Nej, jag ska bara ha en att ha på hyllan. Spela gör jag på en riktig NES.

Det, om någonting är ju mer onödigt. De som köper hem konsoller och säljer vidare, går i alla fall till någon som kommer använda den. Lite hyckleri från din sida.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Det, om någonting är ju mer onödigt. De som köper hem konsoller och säljer vidare, går i alla fall till någon som kommer använda den. Lite hyckleri från din sida.

Jag förstår inte vad som är hyckleri med det? Jag vill ha en. De som köper för att sälja vidare vill inte ha en, de är bara ute efter att scalpa. Vad jag ska använda den till spelar väl ingen roll. Hur skulle det för övrigt garantera att det går till nån som kommer använda den sen?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av vongen:

Någon som vet om man kan använda denna till classic minin http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel... ??

Har den och den funkar för mig.

Två saker dock, den har en plastbit för wrist strapen på en Wii-mote, vilket blockar andra porten (om man kopplar in den i första dvs). Enkelt att skruva bort iof, men bra att veta. det andra är att sladden är kort, typ lika kort som den medföljande kontrollern.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Skrivet av hellmix:

Man märker att alla har fått sina konsoler allt idag eller igår. För idag har det kommit in en jäkla drös med konsoler på tradera samt blocket.

Från i förrgår xD

http://www.tradera.com/item/300806/276183808/2st-nintendo-classic-mini-kopnu-3200-kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

Har den och den funkar för mig.

Två saker dock, den har en plastbit för wrist strapen på en Wii-mote, vilket blockar andra porten (om man kopplar in den i första dvs). Enkelt att skruva bort iof, men bra att veta. det andra är att sladden är kort, typ lika kort som den medföljande kontrollern.

Jag var och häntade en sådan och den funkar för mig också, men jag spelar hellre på originalkopian känner jag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

I7 4790K | 16 gb | Gigabyte 980 | 1TB Evo 840 | Node 304 |

Permalänk
Medlem

Stått i kö på supermarioshoppen.se sedan i Juli förra året.. ännu inte fått min leverans känns sjukt stört att ellos / Ica / toy'r'us kan få leveranser när mindre butiker inte ens fått enheter för att leverera till sina kunder :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DiSNEYN:

Stått i kö på supermarioshoppen.se sedan i Juli förra året.. ännu inte fått min leverans känns sjukt stört att ellos / Ica / toy'r'us kan få leveranser när mindre butiker inte ens fått enheter för att leverera till sina kunder :/

Skickades från m.sweclockers.com

Är det en seriös butik ens? Känns som namnvalet borde ogiltigförklara butiken. Ett av Nintendos varumärken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiSNEYN:

Stått i kö på supermarioshoppen.se sedan i Juli förra året.. ännu inte fått min leverans känns sjukt stört att ellos / Ica / toy'r'us kan få leveranser när mindre butiker inte ens fått enheter för att leverera till sina kunder :/

Skickades från m.sweclockers.com

Sen är det väl så också att de inte tog emot förbokningar utan bara säljer så fort de får in dem, vilket i sig tycker jag är fel men men...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tizzue:

Sen är det väl så också att de inte tog emot förbokningar utan bara säljer så fort de får in dem, vilket i sig tycker jag är fel men men...

De har en kö som alla andra..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Huvuddator ||INTEL CORE 2 QUAD Q9550 2.8GHZ, CORSAIR 4 (1x4) GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME, ASUS RADEON HD4850 512MB, Seasonic S12 430 Watt (Mkt tyst/stabilt nätagg)|| HTPC || SAMSUNG DVD±R/RW/RAM, INTEL CORE 2 DUO E8400 3.0GHZ 6MB 1333MHZ S-775 , INTEL DG45ID G45 S-775 M-ATX, CORSAIR 4GB VS DDR2 PC6400 800MHZ CL5 (2X2GB), ANTEC NSK1380 MICRO-ATX 350W