3år sedan, någonstans söder om Jönköping.
Skulle åka ifrån Münster Tyskland hem till Sverige, räknade med att vara hemma någon gång på morgonen då jag åkte på eftermiddagen. Åkte motorcykel.
Vädret var extremt pissigt och de regna ifrån Danmark och norrut så var helt dränkt, utrustningen klarade bara lättare regn. Funderade på att ta in på nå lokalt vandrarhem men hittade en soffa att sova på via en couchsurfing facebookgrupp. Åker dit, blir välkomnad inga problem. På morgonen när jag vaknar så frågar dem om jag behöver pissa eller skita så dem kunde göra det efter varandra och bara behövde spola 1 gång och spara på vatten. Jag stannade inte längre än 20minuter ifrån att jag vaknat. Och åkte till närmaste lokala statoil och köpte en frukost och använde deras toa istället. Men dem frågade iaf om jag vill gå först. Så dem var ju trevliga...
Det kan ha med annat att göra. Där min farsa bodde tidigare så fanns det inte kommunalt vatten och avlopp utan varje hus hade en tank för all skit. Blev den full i förtid så kostade det typ 1500 med en extra tömning, på helgen det dubbla och ännu mer om det var storhelg. Och tömde man inte blev det översvämning av avloppsvatten i källaren. Alltså lärde sig barnen där, min dåvarande styvsyrra bland annat, att inte spola om de bara kissade vilket skapade problem i skolan med städning och så.