Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Spolningen i toan sluta funka, tog vatten i hink för att spola.
Mitt geni var ställa in hinken medans just duschade för relativt gratis spolnings vatten.

Men sluta nu, det är ju bara smart, inte snålt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nils-Göte:

Men sluta nu, det är ju bara smart, inte snålt

Jag sa att jag är ett geni.

Permalänk
Skrivet av whisky:

Före detta kollega som trodde att det var ekonomiskt att köra fyra mil omväg från jobb och hem för att tanka bilen på en mack som hade 2 öre billigare bensinpris. När jag frågade honom om han hade räknat på vad omvägen kostade i både bensin och slitage på bilen så slutade han göra det...
Snålt, dumsnålt eller bara dumt? Avgör själva...

Mest dumt skulle jag säga! Jag vet ett par personer som gör ungefär detsamma, fast inte lika illa som den du känner.

Skrivet av Hugashaka:

Hon måste gråta när dom påsarna börjar kosta 30 öre styck 😆

Skickades från m.sweclockers.com

Haha! Ja undrar hur hon löser det

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_doe:

Det är lite pinsamt att se folk som köper bara det dyra i salladsbaren som de tjänar på kilopriset i salladsbuffér på mataffärer. Som räkor, kött, coleslaw, feta ost osv och sedan går till grönsakshyllan och köper isbergssallad, tomater och sådant för att göra salladen billigare.

Coleslaw är ju svindyrt i salladsbaren, måste varit någon storfräsare du såg då.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

En kompis till mig som fick mig att följa med till kiosken utanför skolområdet. Han fick med mig genom att lova mig att han skulle bjuda på en Delicatoboll. När vi väl kommer fram till butiken köper han 2 Delicatobollar. En äter han upp, den andra lägger han i väskan. Gav honom en jävligt sur blick och stack sedan. Lätt det snålaste jag varit med om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shrudder:

Coleslaw är ju svindyrt i salladsbaren, måste varit någon storfräsare du såg då.

Jag är också fast övertygad om att butiken knappast går med förlust på sådant de säljer där...

Coleslaw är ju inte direkt dyrt att göra själv, tror mer att det är dyrt att hålla i lager på grund av den begränsade hållbarheten och att det är därför den är billigare som färskvara.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luksenburg:

En kompis till mig som fick mig att följa med till kiosken utanför skolområdet. Han fick med mig genom att lova mig att han skulle bjuda på en Delicatoboll. När vi väl kommer fram till butiken köper han 2 Delicatobollar. En äter han upp, den andra lägger han i väskan. Gav honom en jävligt sur blick och stack sedan. Lätt det snålaste jag varit med om.

Äsch du är för snäll för ditt eget bästa. Jag hade frågat honom var han köpte en så grym väska och om jag kunde testa hur den sitter på axeln. Sedan hade jag lagt den på marken och satt mig på den riktigt ordentligt och sagt hoppas att pannkakan smakar gott, kanske till och med lagt en brakare på väskan.

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Skrivet av BodyElectric:

Min chef/arbetsgivare: Bor på "gräddhyllan" med fint läge och fin utsikt. Har ett par fina bilar också.

Vid ett tillfälle befann jag mig i hans hem, och hittade några mynt på uppfarten. Tror det var 7-11 kr.
Ärlig som man är, så frågade jag om han tappat dom, eller kanske städat ur någon bil. Responsen jag fick var att jag kunde lägga dom där på bordet, och återgå till arbetet.

kan det vara så att vi snackar gräddhyllan i båstad kanske??

Visa signatur

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223471 = gillar :P

!OBS dyslektiker OBS!

Permalänk
Medlem

Från min ungdom, lyckades rädda information från en hårddisk som gett upp lite. Tog åtskilliga timmar att fixa, men jag fick två tjugolappar i ersättning.

Skickades från m.sweclockers.com