Permalänk
Inaktiv

Återanvända lidls bryggkaffe, som redan innan smakar tveksamt, för att vara generös.

Djur som äter sin avföring är dock det snålaste jag kan komma på..

Skrivet av Mizzarrogh:

@wille93:
Jo, men nu får jag ju tvålen helt för mig själv då jag använt den... ingen annan vill använda min tvål...

Ahaa, det är så folk tänker när de aldrig tvättar i närheten utav tvålen.. Driver mig till vansinne. Känns ju som man kommer få någon resistent bakterie innan man ens hunnit tvåla in sig..

Permalänk
Medlem

En kompis var och hälsade på och glömde sin 1,5l cola och chipspåse.
När han kommit hem, åkt med bil(han bor 2,5mil bort). ringde han och frågade om colan och chipspåsen fanns kvar och han kunde komma och hämta den.
Sagt och gjort,en halvtimme senare knackade det på dörren och där stog han. hungrig och törstig.

Han tog colan och chipspåsen och åkte hem igen.

han åkte alltså 5 mil för att hämta cola och chips som kostar vadå.. 40kr? (snål/dumsnål jag vet inte)

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

För ett antal år sedan var vi runt tio pers på restaurang. När det var dags att betala slängde alla in (fortfarande Cash is king) vad de ansåg sig sig vara skyldiga+ dricks.

När det kom till sista personen räknade han potten och insåg att notan redan var täckt innan han lagt in sitt. Så han ansåg att han inte behövde betala då det redan fanns tillräckligt och gjorde det inte heller.

Permalänk

Var på en kinakrog i Skara där vi åt 3-rätters..
Tog vårrullar till förrätt, de ville ha 10kr för curryn.. Sojan ingick till slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

Djur som äter sin avföring är dock det snålaste jag kan komma på..

Har inget med snålhet att göra. Koalaungar (har jag för mig att det är) sätter i sig moderns avföring för att få rätt bakteriekultur i mag-tarmsystemet.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundvis:

För ett antal år sedan var vi runt tio pers på restaurang. När det var dags att betala slängde alla in (fortfarande Cash is king) vad de ansåg sig sig vara skyldiga+ dricks.

När det kom till sista personen räknade han potten och insåg att notan redan var täckt innan han lagt in sitt. Så han ansåg att han inte behövde betala då det redan fanns tillräckligt och gjorde det inte heller.

Var vi på samma restaurang?
För att klargöra, det var inte jag som väntade till sist.

Hade filmkväll med ett helt gäng som hyrde film och köpte massa chips och läsk. Personen ovan åt endast ur sin egen chipspåse och tog med sig den hem när kvällen var slut. Jag och alla andra hällde upp sina påsar i skålar och ställde läsken på bordet för alla.

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Skrivet av kortleken:

Var på en kinakrog i Skara där vi åt 3-rätters..
Tog vårrullar till förrätt, de ville ha 10kr för curryn.. Sojan ingick till slut.

Been there done that... Dem e sjukt snåla! men det är hyffsat käk ändå

Visa signatur

Cpu: i7 6700k
Ram: 32gb
Moderkort: ASUS z170 Pro Gaming
Grafikkort: GeForce GTX 1070 SEA HAWK

Permalänk
Medlem
Skrivet av kortleken:

Var på en kinakrog i Skara där vi åt 3-rätters..
Tog vårrullar till förrätt, de ville ha 10kr för curryn.. Sojan ingick till slut.

Jag försöker komma fram till om det är snålare av dem att ta betalt för det eller snålare av er för att ni faktiskt börjar diskutera det med dem, att du dessutom skriver "Sojan ingick till slut" får det att låta som att det faktiskt var mer än en enstaka kommentar om det.

Permalänk
Avstängd

När jag och ett gäng kompisar på 90-talet var på en segelsemester så var det två av polarna, bröder dessutom som var med. Den ena gick och handlade och när han sen kom tillbaka så betalade var och en för sig. När brorsan som inte handlat skulle betala så sa han som handlat att det blev 4,30 kr (på den tiden fanns det tioöringar). Killen som inte handlat gav honom 4 kr och direkt kom det tillbaka, 4,30 var det faktiskt.
De bråkade om 30 öre och var dessutom bröder.

En historia som jag inte vet om det är sant är samma bröders mamma. De hade regnat in hos dem i huset och en del vatten hade kommit runt kryddhyllan i köket. I kryddhyllan förvarade hon sina tepåsar som då blev blöta så hon satte upp dem på ett snöre i köket och lät dem torka.

Hela familjen är väldigt snåla kan väl sägas.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Om någon var det väl brorsan man bråkade med om typ, allt, om något ansågs orättvist... ha ha!
Hittade för en tid sedan en skitgammal kassettband där jag och brorsan bråkar om ljudet från en balalajka borde låta, ingen av oss vill ge upp diskussionen på typ 15 minuter av princip, då skulle ju den andre ha vunnit... Sedan insåg vi att bandspelaren fortfarande var på... (gissar att vi var i 7-8 års åldern, vi blev vänner sedan efter någon halvtimma och enades om att det måste finnas olika typer av balalajkor som lät helt olika... )

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Hurtigbullen:

Har inget med snålhet att göra. Koalaungar (har jag för mig att det är) sätter i sig moderns avföring för att få rätt bakteriekultur i mag-tarmsystemet.

Förvisso väldigt intressant läsning. Men jag skulle nog ändå påstå att ens överväga att äta sin avföring, pga den 20% av näringen man tidigare gick miste om, inte är annat än snålt (inte några exakta siffror såklart)

Edit: Och för att inte tala om djuren med flera magsäckar.. Deras snålhet har fått dem att utveckla matspjälkningssytemet till det extrema

Permalänk
Avstängd

3år sedan, någonstans söder om Jönköping.
Skulle åka ifrån Münster Tyskland hem till Sverige, räknade med att vara hemma någon gång på morgonen då jag åkte på eftermiddagen. Åkte motorcykel.

Vädret var extremt pissigt och de regna ifrån Danmark och norrut så var helt dränkt, utrustningen klarade bara lättare regn. Funderade på att ta in på nå lokalt vandrarhem men hittade en soffa att sova på via en couchsurfing facebookgrupp. Åker dit, blir välkomnad inga problem. På morgonen när jag vaknar så frågar dem om jag behöver pissa eller skita så dem kunde göra det efter varandra och bara behövde spola 1 gång och spara på vatten. Jag stannade inte längre än 20minuter ifrån att jag vaknat. Och åkte till närmaste lokala statoil och köpte en frukost och använde deras toa istället. Men dem frågade iaf om jag vill gå först. Så dem var ju trevliga...

Permalänk
Medlem

Jobbar som support på en webbshop och folk i allmänhet är sjukt snåla.

Vissa människor returnerar varor som kostar 19kr, och de måste betala returen själva vid ångerköp, alltså minst 7kr frimärke. De gör sig alltså allt detta besvär för att få tillbaka 12kr.

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Snålaste jag varit med om;
En kompis bad om att få tillbaka de 8 kr han "lånade ut" till mig för att betala enkelbiljett på bussen.... Var inte vän med honom länge till.

Fyfan, kände en så jävla snål människa när jag var yngre, vi hade varit och badat och ätit glass, när vi skulle hem hade han inga pengar över till bussresan, så jag fick betala 8kr åt han så han kom hem.
Väl hemma vägrade han betala tillbaks, så fick inget lördagsgodis :'(

Skulle säga att det är du som är snål som inte betalade tillbaks "Det är ju bara 8kr, det har du ju råd att avyttra"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Så i slutändan så visar det sig att det var du som var snålast av de alla?

Handlade inte om snålhet utan mer är man så äcklig och utan stolthet att man äter den för små slantar förtjänar man inga pengar

Men annars är jag snål på vissa saker och gillar bang for the buck och brukar optimera mat handling efter bästa pris men på ett nyttigt sätt med bra proteinrik mat som fläskfile, kycklingfile, kassler, skinkstek, och gillar inte halvfabrikat sen köper saker mer efter behov och vad som är smart mer än att skryta med dom och jag lagar allting själv och har aldrig lämat in en sak på reparation under mina 40år utom saker som går på rma och kan gå på jula och köpa blåkläder byxor som är bekväma billiga och håller men spenderar mer på riktiga skor

bil där jag köpte en rostfri väl servad audi med nya vinter+ sommar däck för 10k beställde nya bromsar +ok för 3k från tyskland böt dom själv då dom var kass och räknar med att få 10000 mil ur den utan serva den mer än med olja vätskor e.v nån slitdel och är uppe i nästan 5000mil av dom milen nu problem fritt så absolut kan jag vara snål och jag tar aldrig på avbetalning inga lån eller binder inte upp mig i abonemang förutom telefon "honor 7 249mån" då jag tjänar på det och använder inget med månadskostnad inte ens netflix eller spotify

men spenderar mer på kärring och unge och göra saker och har inget överflöd av pengar men orsaken är mer att vara smart och inte kasta pengar på en massa skit man inte behöver och med åren lär man sig att det är så förbannat med saker man kastar pengar på i onödan men man kan ju inte vara snål så man slutar leva och mår dåligt av det men behöver samtidigt inte kasta dom i sjön är min filosofi

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Handlade inte om snålhet utan mer är man så äcklig och utan stolthet att man äter den för små slantar förtjänar man inga pengar

Utmanar du någon till att göra något vidrigt, och även om han är korkad nog att göra det, så är det förbannat fattigt att du går därifrån utan att göra rätt för dig. Min subjektiva åsikt, oavsett wall of text.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Utmanar du någon till att göra något vidrigt, och även om han är korkad nog att göra det, så är det förbannat fattigt att du går därifrån utan att göra rätt för dig. Min subjektiva åsikt, oavsett wall of text.

jag har slängt 500kr på utmaningar och även tagit dom själv med men kände för att steka han och gillade han inte och ville bara se han lida lite extra för han är en sådan patetisk ursäkt till människa och han tog utmaningen av ren snålhet utan en tanke på utmaningen i sig så jag var inte snål utan medvetet elak vilket man tycker är lite skoj när man var 15år

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MoNkeY-05:

Utmanar du någon till att göra något vidrigt, och även om han är korkad nog att göra det, så är det förbannat fattigt att du går därifrån utan att göra rätt för dig. Min subjektiva åsikt, oavsett wall of text.

Skulle använda annat ord än "fattigt" för att beskriva det, men det är bra att du klurade ut något sätt att vara lite trevligare med poängen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_vasagos:

Handlade inte om snålhet utan mer är man så äcklig och utan stolthet att man äter den för små slantar förtjänar man inga pengar

Men annars är jag snål på vissa saker och gillar bang for the buck och brukar optimera mat handling efter bästa pris men på ett nyttigt sätt med bra proteinrik mat som fläskfile, kycklingfile, kassler, skinkstek, och gillar inte halvfabrikat sen köper saker mer efter behov och vad som är smart mer än att skryta med dom och jag lagar allting själv och har aldrig lämat in en sak på reparation under mina 40år utom saker som går på rma och kan gå på jula och köpa blåkläder byxor som är bekväma billiga och håller men spenderar mer på riktiga skor

bil där jag köpte en rostfri väl servad audi med nya vinter+ sommar däck för 10k beställde nya bromsar +ok för 3k från tyskland böt dom själv då dom var kass och räknar med att få 10000 mil ur den utan serva den mer än med olja vätskor e.v nån slitdel och är uppe i nästan 5000mil av dom milen nu problem fritt så absolut kan jag vara snål och jag tar aldrig på avbetalning inga lån eller binder inte upp mig i abonemang förutom telefon "honor 7 249mån" då jag tjänar på det och använder inget med månadskostnad inte ens netflix eller spotify

men spenderar mer på kärring och unge och göra saker och har inget överflöd av pengar men orsaken är mer att vara smart och inte kasta pengar på en massa skit man inte behöver och med åren lär man sig att det är så förbannat med saker man kastar pengar på i onödan men man kan ju inte vara snål så man slutar leva och mår dåligt av det men behöver samtidigt inte kasta dom i sjön är min filosofi

Du kunde ju iaf kosta på dig att sätta punkter lite här och där. Så sliten blir väl inte tangenten?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jonny Myran:

Du kunde ju iaf kosta på dig att sätta punkter lite här och där. Så sliten blir väl inte tangenten?

den kan börja flagna mitt x4 sidewinder börjar bli lite till åren

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Så gör jag alltid med det mesta, diskmedel, tvål, ketchup, krossade tomater osv. Jag ska fan inte slänga sådant jag betalat för. Det är en principsak och inte snålhet, då man som mest sparar kanske 1-2kr per behållare.

Hahahah det är ju verkligen definitionen av snålhet! Jag kan förstå dig med diskmedel och tvål.. Men Ketchup? vem fan vill ha vattenblandad ketchup på korven?...

Visa signatur

|Chassi: Phanteks P400S | CPU: i9 9900k, Corsair H90 | GPU: 2x GTX 980 @ 1450/8000MHz | RAM: 16GB Corsair LPX @ 2400mhz | PSU: Corsair AX850 med MDPC-X sleeve | Mobo: Asus Z390-F | SSD: Samsung 840 Pro 256GB, Samsung 860 EVO 500GB| HDD: Samsung F1 640GB, WD Blue 1TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Fyfan, kände en så jävla snål människa när jag var yngre, vi hade varit och badat och ätit glass, när vi skulle hem hade han inga pengar över till bussresan, så jag fick betala 8kr åt han så han kom hem.
Väl hemma vägrade han betala tillbaks, så fick inget lördagsgodis :'(

Skulle säga att det är du som är snål som inte betalade tillbaks "Det är ju bara 8kr, det har du ju råd att avyttra"

Vänta nu, var fick du ifrån att jag inte betalade tillbaka? Självklart betalade jag tillbaka pengarna eftersom han bad om dem.

Dessutom var vi 16 år gamla, inte små barn.

Ska dessutom kanske lägga till att jag hade planerat att gå hem, han erbjöd sig.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon186252:

Återanvända lidls bryggkaffe, som redan innan smakar tveksamt, för att vara generös.
Djur som äter sin avföring är dock det snålaste jag kan komma på..

Det finns djur som bryter ner maten i flera steg också och alla är inte idislare som korna, de sköter ju allt internt i sitt stora matsmältningssystem.
Apropå snålhet och kaffe så är ju värdens dyraste kaffe gjort av "återanvända bönor" de ska först ätas upp av en Indisk palmmård och passera ut den naturliga vägen, det kaffet är verkligen inte nått för snåla fastän det är rena skiten
https://web.archive.org/web/20080412215655/http://news.bbc.co...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Jag, ibland då man var student...
Edit, ursköljd ketchup med vattenlandning...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Jonny Myran:

lol det är ju helt sjukt, men roligt.

Permalänk
Medlem

Bland de snålaste jag vet måste vara när folk i vuxen ålder (dvs 20+) bjuder in till fest av något slag (t.om. födelsedagsfest förekommer) och skriver att de bjuder på fördrink men övrig dricka får man ta med själv. Det som brukar ske är också att de bjudit in typ 20 personer och det som bjuds är en fördrink samt så lite tilltugg att det försvinner första timmen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mrqaffe:

Det finns djur som bryter ner maten i flera steg också och alla är inte idislare som korna, de sköter ju allt internt i sitt stora matsmältningssystem.
Apropå snålhet och kaffe så är ju värdens dyraste kaffe gjort av "återanvända bönor" de ska först ätas upp av en Indisk palmmård och passera ut den naturliga vägen, det kaffet är verkligen inte nått för snåla fastän det är rena skiten
https://web.archive.org/web/20080412215655/http://news.bbc.co...

Tja, vi människor gör det såklart också i viss mån. Är ju inte bara i magsäcken det bearbetas. Tänkte bara att den var lite rolig

Jag vet inte ens hur jag ska reagera på den där. Känns inte ens som att det kan vara verkligt.. Men visst, jag hånar djuren som äter sin egen, men människor som dricker andras, för ett högre pris, de tar ju helt klart priset

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Hahaha, skrattade faktiskt lite på den.

Dock inte snålt, då han faktiskt höll sitt ord och gav dig femman. Snålt hade väl varit att slå vad och sedan inte ge pengarna. Såna människor avskyr jag, som inte håller sina vad när de förlorar....

Jepp, han höll vad han lovade. Skrev där först också att det inte var snålt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av izzeww:

Är ju uppenbart troll inlägg mot BBB för folk ska ringa och bråka på dom men tycker annars det är rätt att man ska skälla på dom och ställa krav på bredbandsleverantören men hota att vägra betala kommer man inte långt med men ska absolut bråka för att bryta abonnemanget och skaffa en leverantör som inte styrs som vi levde under nordkoreanska regimen och handlar nog mer om princip än pengar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w