Microsoft tillkännager tekniska detaljer för spelkonsolen Project Scorpio

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Säger mer hur duktigt naiv och fredsskadad du är.

NSA med deras PRISM är på riktigt. Edward Snowden och Chelseas (fd Bradley) Manning är på riktigt.
STASI var på riktigt.

Att acceptera de facto spioneri och häckla skeptiker med epitet som "foliehatt" är inte bara dumt utan sällar en till skaran fascistmedlöpare.

Apple och Sony är bättre än de övriga du tar upp då de inte har som affärsidé att samla in användardata och sälja reklamplats med det.

Du bör kanske ta av dig din och chilla ner lite grann.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

@NoNamesWayne
Nej, jag tänker inte chilla och se på medan demokratiföraktare kräker ur sig dumheter.

Du kanske skulle fundera över din ståndpunkt. God kväll.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Så du tror att om ett spel är 2K-3K 40 fps på Pro så kommer det vara 4K 60 fps på Scorpio?

Varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske inte exakt så, men något åt det hållet verkar den initiala analyserna peka ungefär på.

Sedan måste vi självklart vänta på releaseversion och betydligt mer och bredare tester, men "so far so good" om man kikar på vad DF har för tidig bedömning av kapabiliteterna.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Apple och Sony är bättre än de övriga du tar upp då de inte har som affärsidé att samla in användardata och sälja reklamplats med det.

LOL.

Enligt vad du tror, ja. Du har höga tankar om dom hör jag!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot

Jaså, har jag? Jag skrev aldrig att de var bra. Det ligger i tiden att spionera hit och dit, men Sony och Apple är lite mindre dåliga pga sina positioner. Sony ligger dessutom i Japan och behöver inte skyffla över exakt allt de vet till NSA per automatik.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@martinot

Jaså, har jag? Jag skrev aldrig att de var bra. Det ligger i tiden att spionera hit och dit, men Sony och Apple är lite mindre dåliga pga sina positioner. Sony ligger dessutom i Japan och behöver inte skyffla över exakt allt de vet till NSA per automatik.

Vilka positioner har de då, relativt Microsoft, anser du?

Du är långt ifrån så enkelt som du tror. Du blir inte skyddad bara för att du kikar på var HQ för varje produkts företag ligger. Finns många exempel på när asiatiska företag ifrån både Korea och Japan samarbetat med just NSA och amerikanska myndigheter.

Kinesiska myndigheter har ett betydligt mer omfattande spionage. Så även all de produkterna borde då (i konsekvensens namn) gå bort för dig.

Här ar du för övrigt en klassiker på ett skandalöst intrång och bettende av Sony som varken Microsoft eller Apple någonsin ens kommit i närheten av:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_copy_protection_rootki...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot
Har jag redan berättat.

Jag känner till allt det där, men jag orkar inte skriva en hel uppsats här för att gå emot din svartvita uppfattning och kålsupartes.

Menar du att allt som tillverkas i Kina blir kryddade med halvhemliga spionchip som skickar data till kinesiska staten?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@martinot
Har jag redan berättat.

Nej. Det har du inte.

Du är snabb att som vanligt slänga runt mycket åsikter, men samtidigt extremt lite fakta. "Gilbert-Klassiker" kallar jag det.

Skrivet av GilbertG:

Jag känner till allt det där, men jag orkar inte skriva en hel uppsats här för att gå emot din svartvita uppfattning och kålsupartes.

Intressant att någon med, vad jag upplever det som, ganska extrema åsikter kallar mig "svartvit".

De som känner mig vet att jag inte är låst eller fan av någon enda tillverkare eller enda företag, utan använder massor av produkter och tjänster förutom ifrån Microsoft, ifrån Apple (har extremt mycket produkter och hårdvara som jag köper ifrån de), Google (kör i princip alla mina molntjänster där), och massor av produkter ifrån andra tillverkare så som Nintendo, Samsung, Sony, LG, HP, med flera.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Menar du att allt som tillverkas i Kina blir kryddade med halvhemliga spionchip som skickar data till kinesiska staten?

Nej. Inte allt givetvis.

Mer att det förekommer, och att det är en potentiell risk man iaf. bör vara medveten om (precis som med amerikanska myndigheters ageranden här).

Det är du som förvränger orden till tillspetsade saker jag aldrig någonsin påstått (du kanske är så svartvit själv att du antar att alla andra är likadana, men av motsatta ståndpunkter).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Så du tror att om ett spel är 2K-3K 40 fps på Pro så kommer det vara 4K 60 fps på Scorpio?

Varför?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

Så talar bara en sann fanatiker.

Även om de inte är så många på SweC, så postar de desto mer aktivt (nästan som klassiska troll). Dock oftast ingen högre nivå på deras argumentationsförmåga.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Aktuell kommentar:

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Ser ju inte riktigt hur den videon besvarar min fråga dock.

Jag är för övrigt medveten om att Digital Foundry existerar.

Men ja, att ett spel t.ex är checkerboard 2160p på Pro medans det är native 2160p på Scorpio kan nog tänkas bli ganska vanligt förekommande. Kanske var nått sånt du menade?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ser ju inte riktigt hur den videon besvarar min fråga dock.

Jag är för övrigt medveten om att Digital Foundry existerar.

Men ja, att ett spel t.ex är checkerboard 2160p på Pro medans det är native 2160p på Scorpio kan nog tänkas bli ganska vanligt förekommande. Kanske var nått sånt du menade?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har ju personligen inte haft chansen att köra Scorpio (och vet inte ens om jag personligen kommer att köpa den), men tycker det framgår ganska klart av det som DF testat att den har chans, till skillnad ifrån just PS4 Pro, att i många modern spel hålla 60 fps+ i äkta UHD (4K) upplösning.

Personligen så känns det som om Sony var lite för tidiga med PS4 Pro, och släppte en konsol som med samma detaljnivå som dagens titlar har, ligger i upplösning någonstans halvvägs mellan 1080p och 4K, om man skall hålla flyt (dvs. klara runt 60fps).

Här har du två ganska bra videor från DF som diskuterar bla. just dessa skillnader i kapabiliteter:

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag har ju personligen inte haft chansen att köra Scorpio (och vet inte ens om jag personligen kommer att köpa den), men tycker det framgår ganska klart av det som DF testat att den har chans, till skillnad ifrån just PS4 Pro, att i många modern spel hålla 60 fps+ i äkta UHD (4K) upplösning.

Personligen så känns det som om Sony var lite för tidiga med PS4 Pro, och släppte en konsol som med samma detaljnivå som dagens titlar har, ligger i upplösning någonstans halvvägs mellan 1080p och 4K, om man skall hålla flyt (dvs. klara runt 60fps).

Du posta ju de där klippen förut.

Att Scorpio skulle ha fler "upp t.o.m. 60Hz"-spel än Pro är inte speciellt troligt men förutom högre upplösning (och ofta bättre AF och texturer) så kan man ju tänka sig att Scorpio ibland får stabilare framerate så att max-uppdateringsfrekvensen (30 el 60 Hz, beroende på spel) uppnås oftare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@ipac:

Inte riktigt koll på vad jag postat, och i vilka trådar måste jag erkänna... Sorry. Ber om ursäkt om det råkade bli så.

Om man lyssnat på DF-videona så berättar Rich just att Microsoft låter utvecklarna själva välja om de vill använda den tillgängliga kraften till antingen högre upplösning, detaljrikedom eller texturer (eller en kombination av alla tre).

Den jämförelsen och analysen som Rich gjort (och det är den enda fakta jag har att gå på här tills vidare) pekar på att titlar som kör samma detaljrikedom, komplexitet, 60 fps (och allt annat lika förutom just upplösning), så kan dessa som idag renderas i ungefär 2K på PS4 Pro utan problem renderas i 4K på Scorpio, och dessutom med viss headroom/kapacitet över.

Lägg därtill, att när scenerna blir allt för komplexa tillfälligt (vilket kan hända alla spel i någon extremt komplex scen med ovanligt mycket samtida objekt), att man får FreeSync på en ny TV, så känns Scorpio som riktigt väl genomtänkt och gedigen för att vara konsol (jämför inte med PC för 10-20 lax).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Sony låter oxå utvecklarna att välja själva och det troliga är att de i stort kommer göra samma val för Scorpio som de gör för Pro.

Att Scorpio skulle köra 4K där Pro kör "ungefär 2K" har då aldrig Rich sagt så jag vet inte riktigt vad du lyssnat på... Han har förövrigt bara gjort en analys, den på Forza. En titel som körs i rock-solid 60 Hz i ca 2K på One. Och den är ju en miniräknare i sammanhanget...

Håller dock med om att Scorpio verkar extremt genomtänkt. Precis vad MS behöver. Ingen mår bra av att Sony dominerar för mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Japp, det stämmer att även Sony låter utvecklarna välja detta (vilket är riktigt bra).

Däremot så, tror jag, att i vissa fall så kommer nog valen att se lite olika ut just pga. att PS4 Pro inte alls (av den begränsade datan och analyserna som Rich och DF gett oss), inte har i närheten samma varken "hästkrafter" (framför allt saknar den tillräcklig GPU-prestanda för att klara 4K, men övriga parametrar lika) eller funktionalitet (som dynamisk bilduppdateringsfrekvens av TV:en).

Men det återstår ju att se den dagen Scorpio är en tillgänglig produkt på marknaden och fler har hunnit att testa och analysera mer i detalj, och med fler jämförelser med PS4 Pro.

Däremot så skulle jag tro att Sony även fortsättningsvis kommer att vara lite mer marknadsledande, då jag tror att det lite färre och mer nischat med de som som köper PS4 Pro och Scorpio, jämfört med massan som köper basversionerna PS4 Slim och XB1 S.

Men, även om det inte är säkert att jag köper Scorpio (skall bygga mig en ny gaming PC baserad på Dan A4 i sommar), så ser det riktigt, riktigt bra ut om man får gå på det som Rich och DF fått till sig.

Riktigt kul att det rör på sig ivf!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Tror du missförstod "göra samma val"... Givetvis behöver de inte sikta på exakt samma upplösning för att det ska gälla. Mao, ett väldigt vanligt val kommer bli att man "bränner mkt av extrakraften" i Pro/Scorpio på att de versionerna blir högre upplösta.

Ja t.o.m. MS själva tror de kommer sälja mer av One S än av Scorpio så marknaden kommer knappast vändas upp och ner. Men bilden av Xbox kommer få sig en välbehövlig positiv knuff iaf. Bra inför nästa generation om inte annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Nej. Det har du inte.

Du är snabb att som vanligt slänga runt mycket åsikter, men samtidigt extremt lite fakta. "Gilbert-Klassiker" kallar jag det.

Intressant att någon med, vad jag upplever det som, ganska extrema åsikter kallar mig "svartvit".

De som känner mig vet att jag inte är låst eller fan av någon enda tillverkare eller enda företag, utan använder massor av produkter och tjänster förutom ifrån Microsoft, ifrån Apple (har extremt mycket produkter och hårdvara som jag köper ifrån de), Google (kör i princip alla mina molntjänster där), och massor av produkter ifrån andra tillverkare så som Nintendo, Samsung, Sony, LG, HP, med flera.

Okej, vi tar det igen då: eftersom Microsoft och Google är reklamföretag och har som affärsidé att samla in användardata och sälja reklamplats baserat på det så är de till sin grund värre spioner än andra.

Jag skrev det här #16771787 vilket du också citerade.
Att de är mindre dåliga vänder du sedan tramsigt nog till att påstå jag har höga tankar om dem.

Som sagt, företag som har sitt säte utanför USA behöver inte per automatik överlåta all data inom hela koncernen till NSA. Detta ignorerar du med din kålsupartes och låter påskina att företag som vid vissa tillfällen samarbetat med NSA gör dem lika dåliga. Det kallar jag svartvit tänk.

Att du kallar det extremt att värna den personliga integriteten är inget mindre är fascistvurmande.

Kul att jag blivit en klassiker. En annan klassiker är att du aldrig kan lära dig normalt forumhyfs och skriva allt du vill ha sagt i ett inlägg. Istället ser man oftast 4-6 inlägg på rad av dig, oftast vid samma tid.

Kul för dig att du har prylar.

Skrivet av martinot:

Nej. Inte allt givetvis.

Mer att det förekommer, och att det är en potentiell risk man iaf. bör vara medveten om (precis som med amerikanska myndigheters ageranden här).

Det är du som förvränger orden till tillspetsade saker jag aldrig någonsin påstått (du kanske är så svartvit själv att du antar att alla andra är likadana, men av motsatta ståndpunkter).

Du får gärna berätta mer om hur kinesiska staten kryddar elektronik tillverkad i Kina med spionmedel. På tal om att slänga ut påståenden utan fakta.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Kul för dig att du har prylar.

Det var som sagt för att förklara att jag varken är låst till produkter ifrån en enda tillverkare, och uppskattar produkter och tjänster ifrån i princip alla större tillverkare.

Naturligtvis så är alla större tillverkare också orsaken till en del problem, men även där så ser jag inte så svart-vit och ensidigt på det som en del andra här (oavsett vilka de väljer att attackera, eller fanatiskt supporta).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Du får gärna berätta mer om hur kinesiska staten kryddar elektronik tillverkad i Kina med spionmedel.

http://www.breitbart.com/tech/2016/10/24/report-pentagon-warn...

Skrivet av GilbertG:

På tal om att slänga ut påståenden utan fakta.

Extra intressant att denna "passningen" kommer ifrån just dig.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Tror du missförstod "göra samma val"... Givetvis behöver de inte sikta på exakt samma upplösning för att det ska gälla. Mao, ett väldigt vanligt val kommer bli att man "bränner mkt av extrakraften" i Pro/Scorpio på att de versionerna blir högre upplösta.

Ja t.o.m. MS själva tror de kommer sälja mer av One S än av Scorpio så marknaden kommer knappast vändas upp och ner. Men bilden av Xbox kommer få sig en välbehövlig positiv knuff iaf. Bra inför nästa generation om inte annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, även om jag som sagt själv är främst en PC-spelare i grund och botten, så är det riktigt kul att se att de går framåt även på konsolsidan.

Tycker att, bortsett ifrån toppkapacitet jämfört med värsta och mycket dyrare "high end"-PC, så närmar de sig PC allt mer i funktionalitet och kapabilitet.

En väldigt intressant utveckling, om som jag misstänker faktiskt kommer att gynna även PC-utgåvorna i en del fall.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

http://www.breitbart.com/tech/2016/10/24/report-pentagon-warn...

Extra intressant att denna "passningen" kommer ifrån just dig.

Jag följer bara det goda exemplet. Men Breitbart, allvarligt? Jag lägger ner här. God kväll.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Jag följer bara det goda exemplet. Men Breitbart, allvarligt? Jag lägger ner här. God kväll.

Finns rapporterat på flera ställen:
http://freebeacon.com/national-security/military-warns-chines...

Märkligt att du så ensidigt tror att det enbart skulle vara amerikanska myndigheter som sysslar med sådant här, och naivt tro att detta inte händer i Kina och under andra stormakters/myndigheters utövanden.

Snacka om att vara både ensidig och blåögd på samma gång!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

@martinot
En till fascistsida. Jaha, då är det glasklart för alla nu var du står. Ha det så kul med din halmdocka.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@martinot
En till fascistsida. Jaha, då är det glasklart för alla nu var du står. Ha det så kul med din halmdocka.

Duger BBC?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4997288.stm

http://baltimorepostexaminer.com/lenovos-pcs-spy-china/2015/0...

Här finns en annan nyhet ifrå en "kommunistisk" sida om en liknande incident i Vietnamn gällande exakt samma problem med Lenovo-datorer:
http://tuoitrenews.vn/business/32596/chinas-lenovo-computers-...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

@martinot
Ha det så kul med din halmdocka.

Du har ingen aning om vad en "halmdocka" är märker jag. Klassisk Gilbert igen alltså!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Duger BBC?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/4997288.stm

http://baltimorepostexaminer.com/lenovos-pcs-spy-china/2015/0...

Här finns en annan nyhet ifrå en "kommunistisk" sida om en liknande incident i Vietnamn gällande exakt samma problem med Lenovo-datorer:
http://tuoitrenews.vn/business/32596/chinas-lenovo-computers-...

@GilbertG:

Duger inte dessa för att "herrn" vill blunda för verkligheten så kanske inte heller dessa hjälper, men skickar de med ändå för att andra "normala" människor skall inse att det inte är endast NSA och USA som bygger in liknande kod och spionkapablitieter hos sina företags hårdvara och mjukvara:

http://www.theepochtimes.com/n3/1748900-spy-software-found-pr...

http://www.telegraph.co.uk/technology/news/10208578/Spy-agenc...

http://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/mi6-and-mi5-re...

https://www.wsj.com/articles/u-s-navy-looks-to-replace-ibm-se...

http://www.zdnet.com/article/former-pentagon-analyst-china-ha...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

Ja t.o.m. MS själva tror de kommer sälja mer av One S än av Scorpio så marknaden kommer knappast vändas upp och ner. Men bilden av Xbox kommer få sig en välbehövlig positiv knuff iaf. Bra inför nästa generation om inte annat.

Skickades från m.sweclockers.com

För att för ett tag slippa alla sidospår om kinesiskt spioneri, etc, så är här är lite alternativ att läsa för de som inte vill/kan lyssna på YouTube-videona ifrån DF:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2017-scorpio...

Klart läsvärd artikel för alla i denna tråden. Rekommenderas varmt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/