Permalänk
Medlem

Gamingdator runt 10k

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10363599/test

Har kommit fram till detta. Är det något jag borde ändra?`Extra kylare till cpu?

Permalänk
Medlem

Lite av poängen med Ryzen 1600 är att man kör originalkylaren. Om du vill skaffa en annan CPU-kylare så kan du uppgradera till 1600X.
Det finns billigare RX580 8GB modeller att titta på. Exempelvis Sapphire Radeon RX 580 Pulse 2xHDMI 2xDP 8GB
Du skulle kunna spara in på nätaggregat. Du behöver ett bra agg på 500-600W. Det finns att hitta för under 700 kronor.
Men det ser bra ut!

Permalänk
Medlem

@Zipparn: Ingen fara att det kommer bli för varmt med detta setupen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av olpen:

@Zipparn: Ingen fara att det kommer bli för varmt med detta setupen?

Nej ingen chans

Permalänk
Medlem

@olpen: Överklockning? V-core upp till 1,35V standardkylaren, 1,35-1,4V bra luftkylning och 1,4+ vattenkylning sådär lite mellan tummen och pekfingret

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

@Zipparn: 1600 lär väll funka bra till gaming med detta setup?

Permalänk
Medlem

@Snabbt_o_Hårt: kommer nog inte överklocka i första taget, detta setup är mest för spela o få så bra flyt som möjligt kommer mest spelas cs:go men vill fortfarande att det ska vara ganska framtidssäkert.

Permalänk
Medlem
Skrivet av olpen:

@Zipparn: 1600 lär väll funka bra till gaming med detta setup?

Ja, det kommer att fungera utmärkt. Men det kommer en CPU-kylare med Ryzen 1600. Så du behöver inte köpa någon extra.
Men följ de råd jag gav dig i mitt första inlägg. Om grafikkort och nätaggregat.

Permalänk
Medlem

@olpen: Du har ljuddämpat chassi, semi passivt nätaggregat. Går alltid att byta ut fläkten som du får med senare till en större tornkylare om du tycker den låter för mycket. Bara att köpa då

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Detta moderkortet verkar vara ett klart bättre val än gigabytes från vad jag ser.
https://www.inet.se/produkt/1900240/msi-b350m-mortar-arctic#s...