Keycaps från Kina (billigare alternativ)
Edit: Nu är jag medveten om att de flesta keycaps ÄR från kina, även de dyrare. Men vad jag menar är alltså billigare alternativ, s.k. kina-kopior.
Det är lätt att bli lockad av snygga keycap-set på Massdrop, men man kan bli avskräckt när man inser hur högt priset kommer att bli. Absolut inget illa sagt om de som faktiskt köper sina keysets där. Jag hade antagligen gjort det samma om jag hade haft de pengarna att lägga på keycaps.
Jag satte mig då ner och funderade på om det finns några vettiga alternativ. Just i det här fallet så är det AliExpress jag kollat på. Framför allt har jag försökt hitta keycaps som inte har standard OEM-profil, såsom DSA och XDA. Jag har hittat några intressanta alternativ som jag tänkte dela med mig av (eftersom jag kör ISO så blir utbudet ganska begränsat, men alla nedan länkade keysets stödjer ISO layout).
Jag är nu nyfiken på om det finns någon av er som redan testat några av dessa och vill dela med er av era åsikter (eller om någon annan har något annat att tillföra). Finns det vettiga alternativ att köpa från Kina för oss som inte har råd, möjlighet eller lust att lägga större summor på keycaps? Eller är vi för evigt dömda att klicka på tunna keycaps av låg kvalitè?
1. Radium vulture Perfect Arc Spherical Keycap. DSA-profil, dyesub. Finns i vitt/mörkblå och gul/mörkblå. Stort set i 150 delar. Ungefärligt pris: 900:- (Slutsålda, men kommer åter i lager i slutet av månaden enligt säljaren. Han kommer även att få in DSA Carbon i slutet på maj månad.)

DSA Carbon:

2. Stort set med blanka keycaps i PBT med XDA-profil. Finns i ljusgrå, mörgrå eller en mix av de båda. Ungefärligt pris: 530:-

3. Blanka keycaps i PBT med DSA-profil för tada68 och 60%. Finns i en kombination av ljusgrå och vitt. 1,2mm tjocka enligt säljaren. Ungefärligt pris: 260:-

4. Blanka keycaps i PBT med DSA-profil. Finns i svart och vitt. Ungefärligt pris: 300-320:-