Bra bords mikrofon som inte tar upp tangentbordet?

Permalänk
Medlem

Bra bords mikrofon som inte tar upp tangentbordet?

Funderar på att skaffa nån form av bordsmikrofon ungefär som blue yeti samt bra bords arm + vibrations dämpare.

Dock så vill jag ha en bra modell som jag kan finjustera så att tangentsbords tangenterna inte hörs i teamspeak och skype när man spelar.

vilken mikrofon ska jag köpa då jag vill finjustera så att tangentbordet inte hörs?

funderar på dessa 2 bara för att de fått bra betyg men vet inte om det fungerar till mitt syfte bra (eliminera ljud från tangentbordet)
https://www.thomann.de/se/rode_nt1a_complete_vocal_recording....
https://www.thomann.de/se/rode_psa1.htm?ref=search_rslt_rode_...

Permalänk
Medlem

det du behöver är en shotgun eller extremt riktad carioid mick riktad rakt mot dina läppar framför skärmen gärna nereifrån och upp... den där kommer inte hjälpa dig
alternativt närmickar du med mick nära läpparna som sitter på headset.

deen micken du länka kommer ta upp när du spolar i toan hos grannen

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Jag kör rode NT USB på en arm, funkar bra och inget tangentbordsljud. Problemet med tangentbordsljud är i 90% av fallen felplacerad mic och dåliga inställningar.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Beror väl i huvudsak på vilken typ av ljud du menar. Störigt ljud som färdas genom bordet när du använder tangentbordet kommer som lowngcawt säger ofta från en felplacerad mic (direkt på bordet exempelvis)
Bakgrundsljud från tangentbordet medans du pratar är däremot tuffare och då är mrtnsko antagligen på helt rätt spår.
Den här typen av ljud finner nog dock de allra flesta inte är ett problem

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 2600X Kylning: Noctua NH-D15 Moderkort: ROG Strix B-450-F GPU: MSI GTX 1070 Armor OC Minne: 32 GB Corsair Vengeance PRO PSU: EVGA Supernova 650 G2 Chassi: Phanteks Eclipse P400S