Någon med ett b350 tomahawk som kan göra mig en tjänst?

Permalänk
Medlem

Någon med ett b350 tomahawk som kan göra mig en tjänst?

Hej alla,

Har ett (tror jag) problemed med min dator. Innan jag börja pilla allt för mycket undrar jag om någon snäll person här inne kan göra mig en liten tjänst.

Du som har ett B350 Tomahawk moderkort och kör med en Ryzen CPU.
Skulle du kunna kolla på ditt moderkort om GPU_LED lampan lyser som befinner sig precis över CPUn? (RÖD LED lampa)

Enligt manualen:
This LED indicates the CPU’s iGPU is not detected and you need to install a graphic card.

Enligt den informationen jag har så har Ryzen CPUn inte något grafikkort. Så frågan blir då... ska den lysa eller inte?
Allt verkar funka fint här hos mig men gpu_led lampan lyser hela tiden.

Permalänk
Hedersmedlem

Ryzen har väl ingen integrerad grafik så då är det ju inte konstigt att den lampan lyser.

Permalänk

Lampan säger bara att din processor inte har integrerad grafik. Vad är problemet?

Visa signatur

feting dator

Permalänk
Medlem

Som sagt så är det inget som är fel... inte vad jag kan se just nu iaf

Vill bara veta om någon har samma lampa tänd på just detta kortet och om detta är normalt helt enkelt. Kört med bios 1.3 och 1.4.

Enligt supporten på Komplett bör denna inte lysa... hittar dock lite olika trådar på nätet som säger att deras också lyser. Hoppas jag kan få någon som har detta kort att svara.

Permalänk

@vadahu: zen apuer kommer senare, just nu är det bara gamla (APU) excavator 9000 serien som fungerar med iGPU.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

@truedesire: Som sagt, jag vill bara veta om någon med samma moderkort får samma lampa att lysa Har förstått det andra kring iGPU.

Permalänk
Medlem

Hej har samma moderkort bios1.4 och lampan lyser.

Permalänk
Medlem

Ja om du inte har någon iGPU och lampan lyser om man inte har iGPU så känns det ju rätt troligt att den ska lysa! Förstår inte varför du oroar dig

Permalänk
Medlem

@pippired: Nice!! Då vet jag att det är "normalt" antar jag Har nämligne testat allt och ena gången när datorn bara stod stilla så slockna den (kanske för att den gick i sleep-mode).

@Saddl3r: Grejen är att när jag kontakta supporten på Komplett så sa man till mig att denna inte ska lysa därmed blev jag lite nojig.