Imorgon presenteras nya doktorn [Doctor Who]

Permalänk
Inaktiv

Imorgon presenteras nya doktorn [Doctor Who]

Imorgon efter Wimbledon hålls evangemanget för presentationen av den nya doktorn!

Är det någon mer än jag som är taggad på att följa det, och vad har ni för förhoppningar / förväntningar?
Mitt stora hopp är att Doktorn ska bli kvinnlig. Inte av politiska eller ideologiska skäl, men för att det har inte gjorts förut och jag tror att en kvinna i huvudrollen kan ge nya perspektiv som dom inte har haft möjlighet att utforska ännu.

Permalänk
Medlem

Senaste doktorn förstörde allt, en bättre doktor oavsett kön hittils tycker jag Matt Smith har varit bäst åt flumhållet så något åt det hållet eller så får dom göra någon som är riktigt skärpt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lappen81:

Senaste doktorn förstörde allt, en bättre doktor oavsett kön hittils tycker jag Matt Smith har varit bäst åt flumhållet så något åt det hållet eller så får dom göra någon som är riktigt skärpt.

Håller med om Matt Smith. Tunga diskussioner här hemma med frugan som föredrar Tennant. Men M.S tar hem priset som doktorn. Han har en förbaskat bra timing och tonläge också när han pratar. T.ex. Akhetan talet, Day of the Moon, Stonehenge.

Permalänk
Medlem

Kvinna vore intressant, det passar även med uppbyggnaden de gjort i de senaste runt Master och hur Time Lords "är".
Dock viktigare är att personen har en karaktär som matchar, något jag tycker de gjort väldigt bra hittills.
Hurt = "Dark/War" som gjorde det otänkbara
Eccleston = Något stålsatt och kall efter det som skett
Tennant = Vägen tillbaka till "livet"
Smith = "Lekfull" i en mörk värld
Capaldi = Belastad, trött, tyngd av allt tidigare.

Nu behövs enligt mig som ligger någonstans mellan krig, uppgiven men med en underton av hopp, vore som sagt väldigt intressant att se en kvinna i den rollen speciellt med den nuvarande Master.

Ingen direkt åsikt som vem som varit den bästa då jag anser de alla gjort sina roller bra men Tennant hade en klar fördel med bättre historier.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Är rätt så säker på att det kommer bli en kvinnlig doktor med tanke på hur dom senaste avsnitten utspelat sig. Hoppas bara att det blir någon kvinna likt River Song, eller helst hon om dom lyckad få till det på något bra sätt. Hon var helt perfekt som skådespelerska.

Skickades från m.sweclockers.com