Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Skitskärm.

Har problem med skärmen, en 144 hz acer.
"Incorrect cable, please use the dual link dvi cable that came with your monitor"

Jag har precis flyttat och skärmen blev kvar i gamla lägenheten. Jag använde då en AOC 75 hz skärm sålänge.

Nu när jag kopplar in den vanliga acern, 144hz, så kommer detta felmeddelande upp. Jag har haft i min ägo 2 DVI Kablar sen urminnes tider. Det har alltid funkat bra men nu gör det ju uppenbarligen inte det och efterwom det funkat med 144 hz tidigare så lär ju inget ha förändrats. Blir fan galen på sån här skit.

Går jag in på nvidia settings så ståre att de är acer som är skärmen osv. Högerklickar jag och går in på skärmen via skrivbordet står det att mitt grafikkort är skärmen och stt de är en generic pblabla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thrillman:

Har problem med skärmen, en 144 hz acer.
"Incorrect cable, please use the dual link dvi cable that came with your monitor"

Jag har precis flyttat och skärmen blev kvar i gamla lägenheten. Jag använde då en AOC 75 hz skärm sålänge.

Nu när jag kopplar in den vanliga acern, 144hz, så kommer detta felmeddelande upp. Jag har haft i min ägo 2 DVI Kablar sen urminnes tider. Det har alltid funkat bra men nu gör det ju uppenbarligen inte det och efterwom det funkat med 144 hz tidigare så lär ju inget ha förändrats. Blir fan galen på sån här skit.

Går jag in på nvidia settings så ståre att de är acer som är skärmen osv. Högerklickar jag och går in på skärmen via skrivbordet står det att mitt grafikkort är skärmen och stt de är en generic pblabla.

Är du säker på att du har kört 144hz tidigare då och inte 60hz? Så vitt jag vet så måste det vara DVI-D Dual Link eller DP kabel.

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

Har du testat med båda DVI-kablarna? Kan vara så att ena är dual link medans den andra inte är det.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av thrillman:

Har problem med skärmen, en 144 hz acer.
"Incorrect cable, please use the dual link dvi cable that came with your monitor"

Jag har precis flyttat och skärmen blev kvar i gamla lägenheten. Jag använde då en AOC 75 hz skärm sålänge.

Nu när jag kopplar in den vanliga acern, 144hz, så kommer detta felmeddelande upp. Jag har haft i min ägo 2 DVI Kablar sen urminnes tider. Det har alltid funkat bra men nu gör det ju uppenbarligen inte det och efterwom det funkat med 144 hz tidigare så lär ju inget ha förändrats. Blir fan galen på sån här skit.

Går jag in på nvidia settings så ståre att de är acer som är skärmen osv. Högerklickar jag och går in på skärmen via skrivbordet står det att mitt grafikkort är skärmen och stt de är en generic pblabla.

Hur ser kontakten på din kabel ut?

Kör själv en Benq 144hz och hade för mig att jag hade en dual link kabel men hittade bara single link när jag tittade efter.
Single link kan inte köra 144hz

Permalänk
Medlem

Varit med om single-link kablar som sett ut som duals också... Lagomt irriterande.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk

Mina är single link men har alltid kört på 144hz?

Fattar heller inte vad problemet är. Jag borde väl kunna köra 60-75-85 hz med single? Går ju fan inte ens att spela football manager för det är
Så suddigt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thrillman:

Mina är single link men har alltid kört på 144hz?

Fattar heller inte vad problemet är. Jag borde väl kunna köra 60-75-85 hz med single? Går ju fan inte ens att spela football manager för det är
Så suddigt

Skickades från m.sweclockers.com

Single link klarar inte av 144HZ. Du får helt enkelt ta och införskaffa en dual link kabel

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av thrillman:

Mina är single link men har alltid kört på 144hz?

Inte i 1920 × 1080. Den bandbredden kräver Dual Link. Du kan ha kört 1280 × 720 @ 144 Hz över Single Link.

Citat:

Fattar heller inte vad problemet är. Jag borde väl kunna köra 60-75-85 hz med single? Går ju fan inte ens att spela football manager för det är
Så suddigt

Det blir inte suddigt av för låg uppdateringsfrekvens. Det blir däremot suddigt om du kör fel upplösning, alltså inte skärmens native.

Om du har en Dual Link-kabel, kan du ha anslutit den till en utgång som bara stöder Single Link? (Så kan vara fallet även om utgången rent fysiskt ser ut som Dual Link.)

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thrillman:

Mina är single link men har alltid kört på 144hz?

Fattar heller inte vad problemet är. Jag borde väl kunna köra 60-75-85 hz med single? Går ju fan inte ens att spela football manager för det är
Så suddigt

Skickades från m.sweclockers.com

Det är som o lagra en 8gb fil på ett 4gb usb minne de går ju helt enkelt inte .

Köp dig rätt kabel och testa med?