Permalänk
Medlem

Köra dubbla gkort?

Tjena har en polare med en Asus dator med ett nuvarande GeForce Gtx 780 och då funderar vi på att klämma in ett GeForce Gtx 1060 till, dvs två grafikkort men jag undrar då vad det är som krävs, asså nätagg och sånt fattar jag att man kanske behöver köpa bättre men typ sladdar mellan korten? Funkar korten ihop osv?
Tacksam för alla svar

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Medlem

@RollBolt: Går tyvärr inte att köra dom i SLI, man kan använda ett av korten som extra för PhysX men det är ganska få spel som använder det.

Mvh PG

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollBolt:

Tjena har en polare med en Asus dator med ett nuvarande GeForce Gtx 780 och då funderar vi på att klämma in ett GeForce Gtx 1060 till, dvs två grafikkort men jag undrar då vad det är som krävs, asså nätagg och sånt fattar jag att man kanske behöver köpa bättre men typ sladdar mellan korten? Funkar korten ihop osv?
Tacksam för alla svar

Jag är ledsen, men då måste ni antingen fixa ett till GTX-780, eller också 2st GTX-1060.

Det är bara AMD som tillåter olika GPUer i CrossfireX.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Jag är ledsen, men då måste ni antingen fixa ett till GTX-780, eller också 2st GTX-1060.

Det är bara AMD som tillåter olika GPUer i CrossfireX.

/Lifooz

GTX-1060 fungerar ej i SLI

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av RollBolt:

Tacksam för alla svar

GTX 1060 är +- 0 i prestandaökning om ni köper 3gb versionen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Varför inte?

[Citera för svar]

Permalänk
Inaktiv

Strunta i dubbla grafikkort för all framtid. Det håller på att fasas ur och allt färre lägger resurser på tekniken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

GTX-1060 fungerar ej i SLI

What, ofta?

Hm, kollade lite närmare, och du har rätt.
Mistake by me. :/

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Strunta i dubbla grafikkort för all framtid. Det håller på att fasas ur och allt färre lägger resurser på tekniken.

Njaaaaa...

Med DirectX 12 så finns det stora möjligheter att köra flera kort tom från olika tillverkare (AMD/Nvidia/intel) tillsammans.

Dock kräver det att spel tillverkaren lägger in stödet direkt i spelet. Resurserna behovs läggas av dem isf tillverkaren av korten.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Njaaaaa...

Med DirectX 12 så finns det stora möjligheter att köra flera kort tom från olika tillverkare (AMD/Nvidia/intel) tillsammans.

Dock kräver det att spel tillverkaren lägger in stödet direkt i spelet. Resurserna behovs läggas av dem isf tillverkaren av korten.

Kommer man att lägga resurser på att få det att fungera tillräckligt bra med flera grafikkort? Jag tror på det när jag ser det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Kommer man att lägga resurser på att få det att fungera tillräckligt bra med flera grafikkort? Jag tror på det när jag ser det.

Det är en av de stora nyheterna i DX12, men vi får se.

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |