Trådlös Sladd till TV via digitalboxen

Permalänk
Medlem

Trådlös Sladd till TV via digitalboxen

Hej!

Jag har Telia som internetleverantör och använder digitalbox TV för att koppla in det till Telias router. (http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.676630/telia-router-login)

1.
Jag har inte erfarenhet av Ruckus och WIFI-repeater och undrar om den ger samma bild och ljudkvalite som man skulle använda med sladd?

2.
Hur är kvalitetet mellan Ruckus och WIFI-repeater?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem

Trådlöst påverkas av de lokala förhållandena men bildkvaliten är densamma men du riskerar tex avbrott om det är för mycket annan trafik i etern som påverkar den trådlösa länken.
Ruckusprylarna åstadkommer en wifibrygga och det är nått helt annat än en repeater och jag förstår inte riktigt frågan, jag förstår inte heller vad din länk har med dina frågor att göra för den handlar om hur du loggar in i din gateway.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Trådlöst påverkas av de lokala förhållandena men bildkvaliten är densamma men du riskerar tex avbrott om det är för mycket annan trafik i etern som påverkar den trådlösa länken.
Ruckusprylarna åstadkommer en wifibrygga och det är nått helt annat än en repeater och jag förstår inte riktigt frågan, jag förstår inte heller vad din länk har med dina frågor att göra för den handlar om hur du loggar in i din gateway.

Min uppfattning är att ruckus är samma som wifi repeater det verkar som det är inte.

Jag har en router från telia och den använder jag för att koppla mig mot internet och för att koppla in en digital box. Om jag tolkar rätt så är det ruckus som jag ska använda och inte WiFi repeater?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av jt2000:

Min uppfattning är att ruckus är samma som wifi repeater det verkar som det är inte.

Jag har en router från telia och den använder jag för att koppla mig mot internet och för att koppla in en digital box. Om jag tolkar rätt så är det ruckus som jag ska använda och inte WiFi repeater?

Tack på förhand!

Ruckusprylarna fyller samma funktion som kabeln till digitalboxen, en repeater tar emot en wifisignal och skickar sedan ut den på exakt samma sätt (wifi) men från en annan plats än den ursprungliga accesspunkten, en repeater innebär alltså även att du i bästa fall halverar bandbredden och dubblerar latensen i wifinätet och de är nått man i största möjliga mån bör undvika, det är nått man tar till om inga andra alternativ finns och förutsatt att den försämrade kapaciteten räcker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.