Skärmen dör men datorn fortsätter att funka... Lösning?

Permalänk

Skärmen dör men datorn fortsätter att funka... Lösning?

Hej,

Allt började efter jag la till ett nytt språk för att skriva med i windwos språket var ( Japanska IME )
Sen kunde man byta mellan språken med en kortkomande tror det var Alt + Tab eller Shift + Tab
jag gjorde det en gång och efter det har jag uplevt att när jag sitter och använder datorn så helt plötligt dör skärmen svart och sen hör man irriterande ljud som " trrrrrrrrrrrrrrrrrrr"

Har gjort troubleshooting men inget fungerar skulle va tacksam för hjälp vill inte rensa windwos och börja om allt.

Permalänk
Medlem

har du ett usb minne som du kan lägga över windows iso på? Sen gör du windowsreparation,

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Xcalibur: Eee aa men det är massa andra filer där + bilder... går det bra? och vad kommer den att göra rensa datorn helt?

Permalänk
Medlem

Vart kommer ljudet ifrån?
Högtalare, dator, skärmen?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Hedersmedlem

Det låter som datorn upplever en krasch. Sannolikt av spännings- eller temperaturskäl. Installera programvara för att övervaka och se vad du får för värden.

Permalänk

@xfade: Hörlorarna... det är där ljudet kommer ifrån vanliga fall.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Enjoy_The_Pain:

@Xcalibur: Eee aa men det är massa andra filer där + bilder... går det bra? och vad kommer den att göra rensa datorn helt?

Nej usb minmet behöver vara tomt 4GB eller större,
om du gör windowsreparation så kollar den att inga av datorns windows systemfiler är skadade. Då borde inget försvinna om hårddisken inte håller på att krasha

Tar du installation så kan ju saker försvinna om nånting skiter sig också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Xcalibur: fixade problemet... ren installerade skärm + grafik drivrutinerna allt funkar susens takc för hjälpen ändå använde mig av Display Driver Unistaller