Hur ser jag vilket Googlekonto min jobbmobil är kopplad till?

Permalänk
Medlem

Hur ser jag vilket Googlekonto min jobbmobil är kopplad till?

Jag ska byta till en ny jobbmobil men minns inte vilket Google konto jag registrerat den gamla mot, hur kan jag se det? *noob*
(Både den gamla och den nya är Samsung och jag har båda framför mig).

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Skrivet av sOFFe:

Jag ska byta till en ny jobbmobil men minns inte vilket Google konto jag registrerat den gamla mot, hur kan jag se det? *noob*
(Både den gamla och den nya är Samsung och jag har båda framför mig).

Inställningar -> konton -> google
På vanilla android (äger ingen samsung, men det brukar ju iaf vara snarlikt?)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sök på konto eller google i telefonens inställlningar..
Alternativt öppnar du Gmail..

Permalänk
Medlem

Tack för svaren!
Det är så jag gjort men när jag väljer det kontot i min nya mobil så talar Google om vilka enheter som är kopplade till det kontot och då får jag bara upp en surfplatta och inte den gamla mobilen?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

inställningar / moln och konton / konton / tryck på kontot (google) / där ser du vilket gmail som är kopplat till telefonen

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensvo:

inställningar / moln och konton / konton / tryck på kontot (google) / där ser du vilket gmail som är kopplat till telefonen

Rent upplysningsvis så kan man dock skapa ett Google-konto som inte har någon GMail, utan använder en annan e-postadress man redan har. Det vill säga att det kan vara en annan e-post än en GMail som är användarnamnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Rent upplysningsvis så kan man dock skapa ett Google-konto som inte har någon GMail, utan använder en annan e-postadress man redan har. Det vill säga att det kan vara en annan e-post än en GMail som är användarnamnet.

Skrev gmail men det måste inte vara gmail, kan vara vilken epostadress som helst.
Det som står där är det som är kopplat till ens google-konto.