Permalänk
Medlem

90 mps men fortfarande segt

Hej!
Har problem med min Taurus, jag har ett relativt snabbt internet. Ansluten via ethernet, och när jag mäter upp hastigheten på bradbandskollen och speedtest får jag mellan 60-90 mps. Men anslutningen är fortfarande extremt slö när man tex. streamar film eller ska ladda ner spel. Någon som vet vad felet skulle kunna vara?

Tack på förhand
Felix

Permalänk
Medlem

Om du laddar ner spel så kanske du kan se hur många MB per sekund du laddar ned i?

Permalänk
Medlem

@StickanN: Det är problemet, den laddar ner extremt långsamt, och ibland slutar den ladda ner och står helt still.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Innotym:

@StickanN: Det är problemet, den laddar ner extremt långsamt, och ibland slutar den ladda ner och står helt still.

Är det på steam? Testa att byta server, sen när det håller på att bli stilla byt igen, tror dock du måste starta om Steam, deras servrar kan ju vara helt självmordsbenägna också

Permalänk
Medlem

@StickanN: Tänkte mest på att problemet uppstår även när jag streamar film tex. Men det var ett bra tips när ja laddar ner spel!

Permalänk
Avstängd

Det är inte så att du samtidigt skickar mycket data uppströms? Det kan trycka ner hastigheten på det du själv laddar ner.

Mmm, vad är "mps"? Materialplaneringssystem? Eller en ny enhet, milli per second?

Permalänk

han kanske glömde ett "i" mpsi, milli-pound-per-inch^2 allts en tusendel av en vanlig PSI.
Kanske han har en kanal i backen där man fyller en kapsel med USB minnen fylld av data och skjuter med hjälp av tryckluft vilket skulle göra trycket till en faktor för den totala hastigheten. vilket också skulle betyda att han troligen skulle ha skrivit "M" istället för "m" för med några Mega-PSI så skulle man kunna skjuta USB minnen runt hela jorden på sekunder.

Permalänk
Administrativ avgift

@Innotym: Okej dels är det nog inte relaterat till datorn , Sitter du på fiberuppkoppling? ADSL? Vilken router/modem kör du? Är några av sakerna vi bör veta innan vi kan hjälpa dig vidare

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Medlem

Kan du börja om med din felbeskrivning?

Inkludera så mycket information som möjligt. Allt från din typ av anslutning till operativsystemet.
Kabel eller tråd, vilken typ av router. Vilka DNS:er? Är det bara en dator eller är det fler? osv

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |