Samsung Galaxy Note 8 slår förbokningsrekord

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy Note 8 slår förbokningsrekord

Trots ett explosivt 2016 med lanseringen av Galaxy Note 7 kan Samsung nu meddela att försäljningen av årets uppföljare har slagit tidigare förbokningsrekord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Problemet idag är att man ska ha så mycket med sig, kanske kan Samsung Galaxy Note 8 ersätta mycket annat? Allt fler ställen accepterar "mobilbetalningar", busskort finns väl på mobilen över hela landet, fler lås blir nfc etc. Och den nya Galaxy Note 8, blir 2017 års version av Schweiziska arméknivar. Det enda jag saknar på Samsung Galaxy Note 8 är tandpetaren, men den kanske kommer i nästa version?

Jag själv hade lugnt viljat haft en Samsung Galaxy Note 8 om ett företag hade betalat, viktigt att notera är att telefonen för företag endast kostar runt 5000kr, resten är skatter som konsumenter får betala extra.

*edit*
Varför Samsung Galaxy Note 8 är bättre än vanliga mobiler är större skärm plus penna, där denna gör som att skärmen blir ännu större. Jag brukar fjärrstyra datorer och köra 3D cad och allt möjligt på min mobil, men att gå upp till Samsung Galaxy Note 8 hade förbättrat det mycket.

Permalänk
Medlem

Kreative inledning på artikeln!

Skrivet av Nyhet:

Trots ett explosivt 2016 med lanseringen av Galaxy Note 7 kan Samsung nu meddela att försäljningen av årets uppföljare har slagit tidigare förbokningsrekord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

[Fractal Design Define R5][Asus Prime X370-Pro][AMD Ryzen 7 1700X 3,4GHz+Noctua NH-U12S SE][Samsung 850 Pro 250Gb][Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) 3200MHz][ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC][Corsair RM750X]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pugster:

Kreative inledning på artikeln!

Kunde tydligen inte hålla sig ifrån ytterligare lustigheter på ämnet. Det känns lite uttjatat såhär ett år senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Folk har väl abstinens av att köpa en ny Note då de inte fick köpa 7:an.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av dudukun:

Kunde tydligen inte hålla sig ifrån ytterligare lustigheter på ämnet. Det känns lite uttjatat såhär ett år senare.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker snarare att det inte är det minsta uttjatat att världens största mobiltillverkare inte lägger/lade (har ingen koll på om de bättrat sig) mer resurs på kvalitetskontroll än vad som utmynnade i deras 2016. Beklämmande bara att konsumenterna inte straffat dem mer. Minnen är korta så det tål garanterat att påminnas om.

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Permalänk
Medlem

10k? Kanske värt att uppgradera till note 8 om två år, då kostar den kanske 5-6k. Min sony funkar fortfarande bra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Note 8 är nice men har några saker jag inte gillar:

1. För dyr (Kolla på ZTE Axon 7 bror)
2. Skärmen är böjd på kanterna så att bilden blir skev (WTF?!)
3. För stor (Jag har hellre en liten telefon (3,5"-4,3") och en surfplatta (8"-10") än en telefon jag inte kan hantera med en hand

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DeadMeat1234:

Tycker snarare att det inte är det minsta uttjatat att världens största mobiltillverkare inte lägger/lade (har ingen koll på om de bättrat sig) mer resurs på kvalitetskontroll än vad som utmynnade i deras 2016. Beklämmande bara att konsumenterna inte straffat dem mer. Minnen är korta så det tål garanterat att påminnas om.

Nu är jag ej insatt i den aktuella händelsen, men var det inte ytterst få mobiler som blev drabbade? Det som var det spekulera var att det var väldigt farligt. Min poäng är att testa en produkt där en hög andel felar är betydligt enklare än att att hitta ett fel som uppstår ofta.

För min del lägger jag ej ut 10 000kr på en mobil och jag är mer rädd för displayen än batteriet. Alltså det är mycket pengar att tappa i backen, samma sak gäller alla andra dyra telefoner.

Skrivet av Ownage:

10k? Kanske värt att uppgradera till note 8 om två år, då kostar den kanske 5-6k. Min sony funkar fortfarande bra

Skickades från m.sweclockers.com

Då är den gammal och man vill ha 9an som nog har en heltäckande disply på framsidan.

Nu vet jag inte vilket sony du har, jag själv har en Huawei där man hade fått 3st för en note 8.
Men som sagt detta är ingen mobil att köpa med beskattade pengar för.

Skrivet av anon15480:

Note 8 är nice men har några saker jag inte gillar:

1. För dyr (Kolla på ZTE Axon 7 bror)
2. Skärmen är böjd på kanterna så att bilden blir skev (WTF?!)
3. För stor (Jag har hellre en liten telefon (3,5"-4,3") och en surfplatta (8"-10") än en telefon jag inte kan hantera med en hand

1: Priset, en typiskt företagstelefon inget att köpa själv. ZTE Axon 7 inte jämförbar på många sätt.
2: Operativsystemet hanterar detta, man ser ej böjda bilder.
3: Att hela tiden bära med sig en surfplatta tar ännu mer plats. Detta är en mobil för kreativa personer som behöver ha något bättre än en vanlig telefon.

Och sist som sagt, absolut inte en chans att jag köper en mobil idag för 10 000kr i beskattade pengar. Det spelar ingen roll hur man Apple, Huawei-loggos samma mobil råka ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeadMeat1234:

Tycker snarare att det inte är det minsta uttjatat att världens största mobiltillverkare inte lägger/lade (har ingen koll på om de bättrat sig) mer resurs på kvalitetskontroll än vad som utmynnade i deras 2016. Beklämmande bara att konsumenterna inte straffat dem mer. Minnen är korta så det tål garanterat att påminnas om.

Minns jag inte fel så handlade det om ca 20 telefoner av 2 miljoner som hade problem med batteriet som tillverkades av någon annan. Att det handlade om en så liten andel av alla normalt fungerande gjorde att det tog Samsung flera månader innan de kunde hitta felet. Typ som att hitta nålen i höstacken.
Tänker man lite rationellt så inser man att det var ett knepigt problem de råkade ut för med stora ekonomiska förluster, men de gjorde sitt bästa för att lösa problemet och därför känns det inte som att konsumenterna skulle behöva "bestraffa" dom.

Själv har jag bara ägt en Samsung, det var en Galaxy Nexus för evigheter sen och har inga planer på att köpa en ny Samsung lur så jag försöker inte vara partisk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Note 8 är nice men har några saker jag inte gillar:

1. För dyr (Kolla på ZTE Axon 7 bror)
2. Skärmen är böjd på kanterna så att bilden blir skev (WTF?!)
3. För stor (Jag har hellre en liten telefon (3,5"-4,3") och en surfplatta (8"-10") än en telefon jag inte kan hantera med en hand

Att klaga på att telefonen är för stor känns väl lite som att köpa Dodge Ram 3000 och sen klaga på att den är för stor. Man köper ju just den modellen av en anledning.

Visa signatur

Byter komponenter för ofta

Permalänk
Medlem
Skrivet av enbom:

Folk har väl abstinens av att köpa en ny Note då de inte fick köpa 7:an.

Jag har en Note4, det är den senaste man kan ha i Note serien och efter att ha jailbreakat för att kunna uppgradera OS så man kan använda appar som inte funkar på äldre operativ (som Samsungs egna Gear360) börjar den bli väldigt långsam.

Note5; såldes inte i Sverige (Ja man kan gråimportera om nån måste vara viktigpetter)
Note6; kom aldrig ut. Man hoppade över numret för att komma i fas med andra modeller
Note7; drogs tillbaka och såldes inte heller i Sverige.
Note8; Har inte börjat levereras än.

Så abstinens, njaaa, men jag längtar tills min kommer.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Borträknat det fullt möjliga att Samsung ljuger för att bättra ryktet, så tar jag mängden förbokningar som ännu ett tecken på att mänskligheten är för dum för att inte ta kål på sig själv en vacker dag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Spelar tydligen ingen roll hur mycket Samsung misslyckas.
SSD enehter som blir som sirap och tar ett år att "fixa" för garantin är inte värt mer än dasspapper.
Telefoner som brinner på flygplan och hotar folks liv.

Ändå springer folk och köper deras jävla Dynga.

Folks vill ha begär säger rätt mycket om hur korkade vi är, rent urbotat korkade. Allt förlåts och vi lovas guld och gröna skogar igen.

Permalänk
Inaktiv

Vore intressant att se siffror på vad som händer i andra änden. Det vill säga, vart tar de telefoner vägen som dessa nya ersätter?

Blir nog en till elektronikhög som barnen i Ghana kan erhålla cancer från...

Permalänk
Medlem

Kommer antagligen inte att köpa ny telefon på många långa år, ser inte något i de nya telefonerna som jag skulle inte kunna leva utan med. Känns för tillfället att det görs nya telefoner på grund av att bolagen har pengar och inte på grund av att det skulle behövas telefoner.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Kommer antagligen inte att köpa ny telefon på många långa år, ser inte något i de nya telefonerna som jag skulle inte kunna leva utan med. Känns för tillfället att det görs nya telefoner på grund av att bolagen har pengar och inte på grund av att det skulle behövas telefoner.

Ja har inte köpt en "ny" telefon på 13 år. Haft alla möjliga inklusive Iphone 4, Nexus 4 osv.
Man blir förvånad över vad folk ger bort när dom skaffar nytt.
Finns gött om människolösa mobiler där ute som behöver adopteras.

Så kan man nöja sig med nåt som är i alla fall 2 år gammalt så finns det nästan alltid gratis mobiler att få.

Permalänk

10k lmfao. Man kan få marginellt sämre smartphones för 3-4k.

Permalänk
Medlem

Nja nån ny Note8 blir det inte har skaffat en mi max. Med 6.44" skärm den uppfyller mina krav plus den var billig

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PerUtanZ:

Att klaga på att telefonen är för stor känns väl lite som att köpa Dodge Ram 3000 och sen klaga på att den är för stor. Man köper ju just den modellen av en anledning.

Du har rätt. Det är en fråga om ens egna preferenser och inte produkten som sådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Ja har inte köpt en "ny" telefon på 13 år. Haft alla möjliga inklusive Iphone 4, Nexus 4 osv.
Man blir förvånad över vad folk ger bort när dom skaffar nytt.
Finns gött om människolösa mobiler där ute som behöver adopteras.

Så kan man nöja sig med nåt som är i alla fall 2 år gammalt så finns det nästan alltid gratis mobiler att få.

Ja och det är ju det som är problemet.

Ingen lär människor vad det är dom kastar bort utan bara det dom köper nytt.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Snart finns det bara SONY kvar om man vill ha en vettig mobil dvs ej edgeskärm och med 16:9 inte korkade 18:9.

Dock Samsung är värst som har bägge, Samsung har blivit helt ointressant som mobil.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Har alltid gillat Note telefonerna. Men priserna på de senaste flaggskepp modellerna däremot är totalt chockerande! Verkligen sugen på Note 8, men priset gör att jag avstår. Lägger hellre 10K på uppgradera datorn än på en smartphone.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

Trotts Apple-fanboys hat...

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paronfesken:

Trotts Apple-fanboys hat...

Var ju inte Apple fans som fuskade med kvalitén på 7an så den exploderade, ganska väntat att det skulle sälja bra detta år då förra årets uppgradering gick upp i rök. Att den dessutom ser riktigt bra ut gör inte saken sämre förstås

Permalänk
Skrivet av Uttsi:

Var ju inte Apple fans som fuskade med kvalitén på 7an så den exploderade, ganska väntat att det skulle sälja bra detta år då förra årets uppgradering gick upp i rök. Att den dessutom ser riktigt bra ut gör inte saken sämre förstås

Jo men de göttade sig rätt länge i telefonens problem. Blev rätt löjligt till slut med alla referenser.

Visa signatur

Livet är en fesk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det enda jag saknar på Samsung Galaxy Note 8 är tandpetaren, men den kanske kommer i nästa version?

Jag saknar mest rakapparaten. Det vore bra!

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|