Köpes : Skärm 60 hz, 27+ tum IPS/VA

Permalänk
Medlem

Köpes : Skärm 60 hz, 27+ tum IPS/VA

Är på jakt efter vettig skärm så tänkte kolla om någon här har en som passar min budget och finns inom rimligt avstånd.

Det jag söker är helst en IPS eller motsvarande teknik, men VA funkar också bra.
Inga TN paneler dock
VESA Fäste
Minst 1080p men gärna 1440p
Vid 1440p kan jag tänka mig gå ner i storlek på skärmen

Ska gärna finnas runt Vänersborg/Trollhättan/Uddevalla/Göteborg trakterna så den kan hämtas och ses innan.

Kvitto och kartong är inget krav men plus om det finns

Betalar mest 1500 kr

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har en asus pg278. 60hz Ips 1440p, kan tänka mig att sälja den för 200

Edit: i halmstad

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Har en asus pg278. 60hz Ips 1440p, kan tänka mig att sälja den för 200

Edit: i halmstad

200 ? Låter för billigt

Visa signatur

**ASUS GL502VS (i7-7700HQ, GTX 1070, 16 GB ram, 512 GB M2, 120hz G-sync)**

Permalänk
Skrivet av D1976:

200 ? Låter för billigt

Han har troligtvis glömt en 0:a.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfonsg00:

Han har troligtvis glömt en 0:a.

Stämmer bra haha, menade 2000

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Har en asus pg278. 60hz Ips 1440p, kan tänka mig att sälja den för 200

Edit: i halmstad

Kan du länka skärmen i fråga. Pg278 är nämligen en rog med TN 144Hz. Är dock över budget i dagsläget men kanske kan avvakta till lön vid rätt skärm.
Mvh Robert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Kan du länka skärmen i fråga. Pg278 är nämligen en rog med TN 144Hz. Är dock över budget i dagsläget men kanske kan avvakta till lön vid rätt skärm.
Mvh Robert

Aha det blev lite fel, det är en PB278.

Detta är en pb278Q https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/162450-...

Men jag tror att det ska vara ungefär samma.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

@theo0019: Jag kan vara intresserad. Går den att leverera till Gbg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Aha det blev lite fel, det är en PB278.

Detta är en pb278Q https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/162450-...

Men jag tror att det ska vara ungefär samma.

Fin skärm helt klart men blir för dyrt att transportera hit den. Får helt enkelt hoppas på liknande skärm på närmare håll. Kostar mig närmare 500 kr att köra ner till Halmstad och hämta nämligen

Permalänk
Skrivet av Sonaks:

Är på jakt efter vettig skärm så tänkte kolla om någon här har en som passar min budget och finns inom rimligt avstånd.
Läs hela annonsen här

Skulle denna kunna vara intressant? Vart igång några timmar, tror t.o.m. reklamlappar sitter kvar på skärmen. Originalkartong finns.

https://www.inet.se/produkt/2208526/dell-27-s2715h#specs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claesgoeran:

@theo0019: Jag kan vara intresserad. Går den att leverera till Gbg?

Ska upp till Kungsbacka imorn. (Lördag)

Skrivet av Sonaks:

Fin skärm helt klart men blir för dyrt att transportera hit den. Får helt enkelt hoppas på liknande skärm på närmare håll. Kostar mig närmare 500 kr att köra ner till Halmstad och hämta nämligen

Förståligt Som jag nämnde ovan ska jag upp till Kungsbacka imorn

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Ska upp till Kungsbacka imorn. (Lördag)

Förståligt Som jag nämnde ovan ska jag upp till Kungsbacka imorn

Tyvärr är bästa jag kan erbjuda just nu är 1500 kr Swish och 500 vid lön sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindzkoug:

Skulle denna kunna vara intressant? Vart igång några timmar, tror t.o.m. reklamlappar sitter kvar på skärmen. Originalkartong finns.

https://www.inet.se/produkt/2208526/dell-27-s2715h#specs

Ja absolut. Beror ju dock på pris och vart den fknbs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Tyvärr är bästa jag kan erbjuda just nu är 1500 kr Swish och 500 vid lön sen

Det kan jag gå med på Har dock en annan intresserad så vi får se vad som händer. Verkade inte som att han hade bil så kan du hämta i Kungsbacka så kanske det går före

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Det kan jag gå med på Har dock en annan intresserad så vi får se vad som händer. Verkade inte som att han hade bil så kan du hämta i Kungsbacka så kanske det går före

Ja jag ska bara göra en liten research när jag kommer hem. Har nämligen blivit erbjuden en Kina skärm 1440p på 27 tum för 1200 men vill läsa på lite om den innan jag tar något slutgiltigt beslut även om såklart asus känns som ett säkrare val när det kommer till support och kvalitén

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonaks:

Ja jag ska bara göra en liten research när jag kommer hem. Har nämligen blivit erbjuden en Kina skärm 1440p på 27 tum för 1200 men vill läsa på lite om den innan jag tar något slutgiltigt beslut även om såklart asus känns som ett säkrare val när det kommer till support och kvalitén

Gör det har inte testat Kina skärmarna själv men vad jag har sett/hört håller de ändå rätt så hög kvalitet, det är väll dock support och sånt som blir svårt.

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk
Skrivet av Sonaks:

Ja absolut. Beror ju dock på pris och vart den fknbs

Den finns i Stockholm om som jag förstår det måste den skickas. Vill nog ha närmare 2000 kr för den men det kanske skulle kunna inkludera frakten beroende på vad den går på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theo0019:

Gör det har inte testat Kina skärmarna själv men vad jag har sett/hört håller de ändå rätt så hög kvalitet, det är väll dock support och sånt som blir svårt.

Jo panelen skulle vara någon LG av bra kvalité så det är ju resten dom bantat ner.
Support är i min värld något man redan kastat ut genom fönstret när man köper begagnade saker. Klart bonus om det finns men annars lägger jag inte så stor vikt i det

Permalänk
Medlem
Skrivet av lindzkoug:

Den finns i Stockholm om som jag förstår det måste den skickas. Vill nog ha närmare 2000 kr för den men det kanske skulle kunna inkludera frakten beroende på vad den går på.

Hej. Får fundera lite då. Såg nämligen att det var 1080 versionen och inte u2715 som jag först trodde.
Tror frakt är dyrt oavsett. Billigast när jag sålt skärmar innan har varit schenker dock
. Mvh Robert