Permalänk

Minnesuppgradering Lenovo Yoga 710 14"

Hej
Har en Lenovo Yoga 710 14" som är ca 10 månader. Den har börjat bete sig lite märkligt med att flimra i skärmen ibland, touchpaden registrerar flytt av markören fast jag inte rört vid touchpaden, och det tydligaste felet är att webbläsaren har börjat frysa vid fler flikar igång. Diagnostikverktygen (Lenovos) hittar inga fel. Jag kan se att Chrome tar upp nästan allt arbetsminne och tänkte om jag skulle installera större ram. Enligt specifikationerna finns det en minnesplats, men enligt diagnostikverktyget ser det ut som att det finns två? Enligt supporten så bryts garanti om jag själv uppgraderar minnet och de gav besked om att de eller någon partner inte gör det på den här datorn. Så innan jag öppnar upp datorn skulle jag vilja få bekräftat att det är möjligt att komma åt att byta minnet till ett större, eller om det är så att det faktiskt finns två minneskortplatser att det går att komma åt dessa för installation.
Någon som har koll på Yoga 710 14"?

Bästa hälsningar /minneslös

Permalänk
Medlem

@Gördetsjälv:
Den verkar ha en slot bara, men verkar klara upp till 16GB.
Sen om det är lätt att byta ut eller inte, kan jag inte svara på, då på vissa bärbara måste man ta bort te.x hela undersidan för att komma RAM.

Det där med att man bryter garantin är delvis skit snack, man får lov att byta ut delar om man har kunskap till det, med andra ord det får inte synas någon åverkan.
Dock så om datorn behöver lämnas in på garanti, så måste den vara i orginal skick (och just Lenovo är väldigt petiga med det), annars kan vissa tillverkare gå så långt som att vägra garanti.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.