Netgear Nighthawk R7000P problem med trådlöst

Permalänk
Medlem

Netgear Nighthawk R7000P problem med trådlöst

Hej!

Har problem med att få igång det trådlösa nätverket för en Nighthawk R7000P och behöver idéer på vad som kan vara fel.

Det står tydligt när man loggar in på routern att Wireless är Off men allt vad jag kan hitta är aktiverat så att det trådlösa borde synas i nätverkslistan så att man kan ansluta men det gör inte nätverket. SSID är inte dolt och har försökt att ansluta med dator till trådlösa manuellt men lyckas inte. Om jag väljer att köra nätverket dolt (avaktiverat att SSID ska synas) så går det inte heller att ansluta om man försöker manuellt. Avaktiverar jag det trådlösa via inställningar på routern slutar lampan för 2,4 GHZ eller 5 GHZ, vilket jag nu väljer, att sluta blinka så den stängs väl av. Men även om jag återaktiverar det kan jag inte hitta det i min nätverkslista och ansluta.

Har uppdaterat till senaste firmware. Testat att reseta routern och köra både "Wizard" eller "manuella/advanced" settings för att konfigurera router men inget gör så att det trådlösa nätverket syns.

Tack på förhand!

Permalänk

@dajv: Har samma problem . Har fått rådet att göra en hw reset ..dvs hålla in resetknappen minst 10 sekunder.

Visa signatur

Logitech G PowerPlay Wireless Charging System med Logitech G502 X PLUS - BLACK
Headset Logitech G 935 Keyboard Logitech G910 skärm:ASUS 27" ROG SWIFT PG278Q+ LG49G95TSSRXEN Motherboard ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming WiFi CPU: Intel Core i7-13700KF GPU: Gainward GeForce RTX 4090 Phantom 24GB disk: Samsung 980 PRO 1TB M.2 NVMe x2Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 5600MHz PSU:Corsair RM1000e 1000W