Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Huawei avtäcker Mate 10 Pro – flaggskeppstelefon med dedikerad AI-krets

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kent2:

Ja. Whinade man när Iphone visade vägen angående detta är det ju hedervärt att hålla fast vid det.
Men ganska snart lär man få nöja sig med en flera år gammal telefon. (Och snart lika gamla lurar)

2016-09-09:

Fascinerande att det är de som aldrig någonsin skulle köpa en iphone som är mest upprörda över att 3,5 pluggen valts bort! För mig svider det en gnutta, då jag har ett par fina lurar som inte funkar längre, men ärligt talat, visst är det väl dags att kapa navelsträngen och skaffa ett par trådlösa...

Jag har skaffat trådlösa hörlurar och de ligger på samma ställe som min smartklocka, d.v.s. i en låda någonstans sedan 6 månader tillbaka. Orsak, jag orkar inte ladda precis allt hela tiden varenda dag vart jag än går.. Jag hade NMT på 90 talet och jag har gjort min del av att ladda allt jämnt och ständigt sedan dess.

Jag tror mig knappast vara ensam på att vara trött på att ladda precis allt hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av myusername:

Enligt anandtech handlar det är 2x snabbare än iPhone X och 20x än konkurrenterna.

Kanske en ihop blandning?

https://www.anandtech.com/show/11932/huawei-mate-10-and-mate-...

Skickades från m.sweclockers.com

2ggr X = 20?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kirin... då vart man ju lite törstig!

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yaana:

Behöver smartphones verkligen vara så tunna att hörlursingången prioriteras bort? Tunt ser ju fint ut men jag skulle hellre ha hörlursingång och större batterikapacitet.

Handlar inte om att få telefon tunnare. Då hade man kunnat köra med 2,5mm ist för 3,5mm.

Hår handlar det nog mer om telefonen ska bli tät, vilken var anledningen till varför Apple tog bort det till iPhone 7/7 plus.

Vi går också mot en mer trådlös framtid, och du behöver nog inte vänta längre än till Januari innan Samsung tar bort porten från sin nästa Galaxy-telefon.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Skrivet av anon159643:

Jag har skaffat trådlösa hörlurar och de ligger på samma ställe som min smartklocka, d.v.s. i en låda någonstans sedan 6 månader tillbaka. Orsak, jag orkar inte ladda precis allt hela tiden varenda dag vart jag än går.. Jag hade NMT på 90 talet och jag har gjort min del av att ladda allt jämnt och ständigt sedan dess.

Jag tror mig knappast vara ensam på att vara trött på att ladda precis allt hela tiden.

Hur länge håller laddningen på ett par trådlösa lurar? Jag har en Pebble (smartklocka) sedan något år eller två och tyckte att batteritiden på ca en vecka räckte gott. Den ligger dock i en låda i alla fall, därför att den känns aningen för tung och otymplig. Det känns liksom inte bekvämt nog att styra musik med klockan när den väger som den gör och inte sitter riktigt centrerad på handleden.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Role_Model:

Hur länge håller laddningen på ett par trådlösa lurar? Jag har en Pebble (smartklocka) sedan något år eller två och tyckte att batteritiden på ca en vecka räckte gott. Den ligger dock i en låda i alla fall, därför att den känns aningen för tung och otymplig. Det känns liksom inte bekvämt nog att styra musik med klockan när den väger som den gör och inte sitter riktigt centrerad på handleden.

I mina inte en aning, jag använder de bara ibland och laddade dem likaså. Det bliev i alla fall för många batteristop och jag gick tillbaka till slad.
Mina var också klumpiga, var det hette minns jag ej men runt 1000kr kostade de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Handlar inte om att få telefon tunnare. Då hade man kunnat köra med 2,5mm ist för 3,5mm.

Hår handlar det nog mer om telefonen ska bli tät, vilken var anledningen till varför Apple tog bort det till iPhone 7/7 plus.

Vi går också mot en mer trådlös framtid, och du behöver nog inte vänta längre än till Januari innan Samsung tar bort porten från sin nästa Galaxy-telefon.

Lite konstigt ifall dem hade den anledningen då Galaxy S8 och Note8 har IP68 istället för IP67 som iphone har och då har de förstnämda 3,5 mm uttag. Så argumentet att dem tar bort den för att den ska bli mer tät håller inte riktigt. Men vad vet jag.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Skrivet av Ink7:

Älska Huawei! Efter att ha gått igenom iphones och sony experias dåliga batteritid så har jag äntligen hittat rätt. Så trevligt att få en mobil som har allt jag behöver och mer samt ändå mer prestanda per krona i jämförelse med konkurrenterna i mitt tycke.

Skickades från m.sweclockers.com

Skriver under på det.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Skrivet av lord_vasagos:

Tycker den verkar bra men skulle aldrig ge 7990kr även om det står apple ,samsung eller huawei på mobilen för det känns sjukt onödigt när halva priset mobiler klarar allt jag gör utan minsta problem men skulle jag få en stroke som gav mig tvångstankar att ha det senaste så hade jag lätt kunnat välja huawei över samsung och apple

Sen förstår jag inte varför så många gnäller på EMUI som är android med några drag av apple och är stabilt funktionellt och väl optimerat och swipe down första bokstaven på vad man vill öppna är typ enda man behöver kunna för en trevligare upplevelse

Håller med köpte en huawei p10 lite för 2300 kr, bra kamera också tycker jag.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jeffan97:

Lite konstigt ifall dem hade den anledningen då Galaxy S8 och Note8 har IP68 istället för IP67 som iphone har och då har de förstnämda 3,5 mm uttag. Så argumentet att dem tar bort den för att den ska bli mer tät håller inte riktigt. Men vad vet jag.

Som vi båda två vet vi att med mindre öppningar i en enhet, så finns det mindre risk för att telefonen släpper in partiklar. Pixel var inte heller IP-certifierad, medans Pixel 2/XL har det, och även dom har tagit bort porten.

Get used to it.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Hedersmedlem

Var väldigt sugen tills jag läste att den inte har trådlös laddning. Normalt så skulle det inte ha varit en deal breaker för mig, men eftersom jag har beställt en ny bil med just trådlös laddning av telefoner så känner jag mig tvungen att titta på telefoner som har denna funktionen.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

20ggr snabbare än en iphone8 ställer jag mig sjukt tveksam till. Möjligtvis att det är något enstaka scenario i någon halvunik last. Har bara använt en Huawei tidigare, en Honor 8, men den var riktigt bra faktiskt. Skulle lätt kunna tänka mig en Huawei igen i framtiden.

Ja, den är knappast 20ggr snabbare iPhone 8 generellt.

Kirin 970 har använder ju ARMs Cortex A-73 och A-53 kärnor, så den är med andra ord lika snabb som Qualcomms SD835, alltså inte i närheten av Apples A11 i iPhone 8. Det som är snabbare i Kirin 970 är ju dess dedikerade ML-krets (som de kallar Neural Processing Unit) jämfört med den som sitter i Apples A11 (som de kallar Neural Engine). Så i specifika fall kan den vara snabbare (har än så länge inte sett någon benchmark:a prestandan på dessa, om det är ens möjligt) men i generella fall så är det jämnsnabb med övriga SoC för Android och klart efter Apples A11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Som vi båda två vet vi att med mindre öppningar i en enhet, så finns det mindre risk för att telefonen släpper in partiklar. Pixel var inte heller IP-certifierad, medans Pixel 2/XL har det, och även dom har tagit bort porten.

Get used to it.

Att dem gör de enbart föratt göra den lättare vattentålig har jag svårt att förstå då jag anser att det är en gimmick med vattentålighet. 3,5 mm har faktiskt en bra funktion och det finns ingen värdig ersättare ännu anser jag.

Sen att fler och fler tar bort den är väl bara att acceptera men står fortfarande vid min åsikt. Jag behåller gärna samma telefon bara för just den funktionen, sen när tiden är inne så får man väl ge efter då telefonen i sin tur blir helt oanvändbar efter många år.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det för mig är ingen dealbreaker, men det är otroligt mycket värt. Dessa hörlurar med usb c ingång är inte så vanliga idag.

Sedan hatar jag 3,5mm kontakten som hela tiden glappar för mig, men för att ersätta dessa med trådlöst så behöver jag ha en stor laddplatta som jag kan lägga min mobil + hörlurar på och det laddas automatisk, sedan gärna en smartklocka till. Apple har detta och det går på lite över 20 000kr om jag minns rätt.

En laddplatta för 3 apparater kostar typ 700(?)kr på ikea..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ink7:

Älska Huawei! Efter att ha gått igenom iphones och sony experias dåliga batteritid så har jag äntligen hittat rätt. Så trevligt att få en mobil som har allt jag behöver och mer samt ändå mer prestanda per krona i jämförelse med konkurrenterna i mitt tycke.

Samma anledningar till att jag valt Xiaomi

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av aholman:

En laddplatta för 3 apparater kostar typ 700(?)kr på ikea..

Skickades från m.sweclockers.com

Sjuhundra spänn!? Nej nej, 649:-

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50308318/

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt