Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk

@Godsfist: Märkligt? Jag sitter vid datorn det kanske gör någon skillnad?

Här finns GTX 1070 för 2050kr INK Moms med 50% + 5% + 5% ( Totalt 60%) får nog bli att beställa
https://www.wish.com/c/598a6f92a3e78b38511b5421

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

För att få dina 100p Trozen behöver du fylla in alla uppgifter när du skapar ett nytt konto. Dvs vad du gillar för saker, din ålder osv... Då får du dom 100 poängen för 5 % rabatt som dom kräver

I övrigt beställde jag igår runt 23-00 tiden och fick en bekräftelse inom några minuter. Jag tror att det har att göra med vilken handlare man köpte av!! För från att döma av TIDIGARE inlägg i tråden så verkar det som att alla som fått bekräftelse kommer att få sina kort... Skönt att man hann klicka in 2 st 1070
MVH

Skrivet av lilu:

Tror du får 100p om du första gången du loggar in med ett konto anger minst tre kategorier du är intresserad av.

Skrivet av Borderlander:

@trozen:

I menyn hittar du "rewards". Gå sedan till "redeem" och byt dina poäng mot en rabatt

Tack för svaren!

Att fylla i 3 kategorier har jag inte fått möjlighet vid nån registrering av 3 konton. Ålder har jag dock fått fylla i vid varje.

@Borderlander Jag finner alternativet "belöningar" men där finns det bara en knapp "fortsätt handla" samt att det står 50/100 poäng till nästa belöning. (Beroende på vilket konto, fick 50poäng för att gilla deras app).

Kör ni appen av wish? Android eller IOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Nu fick jag standardsvaret som andra här också har fått.. Ordern jag lagt håller på att processeras och att det kan ta upp till 48h tills betalningen har gått igenom. Att jag ska återkomma till dem om ett dygn för att se om ordern gått igenom eller ej...

/M

Har du fått en orderbekräftelse på mail och om det INTE står "avvaktande" så tror jag att din har gått igenom.
MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jahapp... då var man för sent ute... 25.000:- för gtx 1080ti känns inte speciellt prisvärt.

var 50k när TS la upp tråden, men den hade då en "80%" rabatt på sig, och priset var runt 8300kr

jag knyckte då ett med 50% rabatt kod för 4155 m frakten inräknat.

Visa signatur

Moderkort: Aorus z390 elite CPU: INTEL i9 9900KS
SSD: 970 evo plus 1TB Intel 750 1.2TB, Samsung 850 PRO 1TB GPU: Titan X Pascal
Ljud: PC360Sennheiser+SB ZxR RAM: Corsair Vengeance lpx 2600mhz cl15 32GB
SKÄRM1: Asus Rog Swift PG279Q 165hz 27" 2560x1440 CHASSI: Define R5
SKÄRM2: ASUS PB278QR 27" 2560x1440 KYLNING: NH-D15 NÄTDEL: Corsair AX860W

Permalänk
Medlem
Skrivet av trozen:

Tack för svaren!

Att fylla i 3 kategorier har jag inte fått möjlighet vid nån registrering av 3 konton. Ålder har jag dock fått fylla i vid varje.

@Borderlander Jag finner alternativet "belöningar" men där finns det bara en knapp "fortsätt handla" samt att det står 50/100 poäng till nästa belöning. (Beroende på vilket konto, fick 50poäng för att gilla deras app).

Kör ni appen av wish? Android eller IOS?

Jag kör appen i Android och loggade in med mitt google-konto. Efter ålder fick jag upp att välja alternativ på grejer jag brukar vara intresserad av. Då valde jag 3 kategorier. Sen hade jag 100/100 poäng och kunde hämta 5 %.

Permalänk
Medlem

Försökte beställa nu 1080Ti och fick igenom en 50% kod + 5% för att gå direkt till checkout. Summan blev 3597,53kr i cart, men när jag går vidare till checkout (Klarna) så blir summan 5388,75kr? Borde det inte bli ~4496kr med moms?

Visa signatur

i7 8700K | Noctua NH-D15 | ASUS Z370-F | EVGA SuperNova G2 750W | Corsair Vengeance 4x8GB @ 3400MHz CL16 | KFA2 RTX2080 Super | Samsung 970 EVO Plus 2TB | LG OLED C2 42" | ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Har du fått en orderbekräftelse på mail och om det INTE står "avvaktande" så tror jag att din har gått igenom.
MVH

Thats the messed up thing.. har varken fått bekräftelsemail eller ändrat status på beställningen.
Det är fortfarande avvaktar order.

Känns som att man ska beställa en 1070 ifall ordern ej går igenom, men om 1080ti ordern går igenom så har jag en 1070 i onödan. Beslutsångesten! >_<

/M

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungleboss:

7450 från Webhallen idag är billigaste från Sverige.
Tror jag skippar Wish om det kostar runt 6000 från dem för ett 'no-name'-märke. Då köper jag hellre ett känt märke med klarare garanti etc från Sverige.

"'no-name'-märke".

Någon som inte har koll överhuvudtaget, Colorful är världens största grafikkortstillverkare, där lärde du dig något nytt, och kanske bättre att göra lite research nästa gång du ska uttala dig.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Nån som lyckats hitta ett 1080?

Visa signatur

Processor: R5 2600 Moderkort: X470-F Gaming Grafikkort: Nvidia 3080 FE Ram: Trident Z Neo 16gb Nätaggregat: CM 850V Chassi: FD Meshify C Lagring: Corsair MP510 1TB, Crucial MX300 750gb

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Pengar reserverade enligt Klarna men inte mer än så.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Thats the messed up thing.. har varken fått bekräftelsemail eller ändrat status på beställningen.
Det är fortfarande avvaktar order.

Känns som att man ska beställa en 1070 ifall ordern ej går igenom, men om 1080ti ordern går igenom så har jag en 1070 i onödan. Beslutsångesten! >_<

/M

Dom har ju en funktion att man kan avbeställa, så tror att du i värsta fall kan avbeställa den ena av dom? Det är avvaktande som verkar vara då det strular för folk. Min var avvaktande i några minuter och sedan fick jag ett bekräftelsemail. Om jag var du (SÄGER ABSOLUT INTE ATT DU SKA GÖRA SÅ) hade jag iaf utgått från att den inte kommer gå igenom och KANSKE beställt ett till... Dom har ju trots allt gått upp rejält i pris så att det knappt är värt det längre med tanke på att garanti uteblir.
Men OM du ska beställa ett till 1070 kort så har du det billigaste i den annonsen som har både 1060 och 1070 kort, där kostar 1070 endast 5000, annars 5400 eller vad det är.
MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollese:

Försökte beställa nu 1080Ti och fick igenom en 50% kod + 5% för att gå direkt till checkout. Summan blev 3597,53kr i cart, men när jag går vidare till checkout (Klarna) så blir summan 5388,75kr? Borde det inte bli ~4496kr med moms?

Jag bytte valuta till EUR och kunde då välja paypal som betalning, dock så gick priset upp till 12k igen. Ligger det inlagt som 8 för dig? Vilken produktlänk går du mot då?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Skrivet av muSashi:

"'no-name'-märke".

Någon som inte har koll överhuvudtaget, Colorful är världens största grafikkortstillverkare, där lärde du dig något nytt, och kanske bättre att göra lite research nästa gång du ska uttala dig.

Har du någon källa på det där?

Försökte googla på det hela, men hittar i princip inget om Colorful.. Det kanske är snålt med info på engelska bara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

"'no-name'-märke".

Någon som inte har koll överhuvudtaget, Colorful är världens största grafikkortstillverkare, där lärde du dig något nytt, och kanske bättre att göra lite research nästa gång du ska uttala dig.

Var i Syd Korea i somras med min sambo, fick prova på hur det var att lana i ett "pc bang". Kan konstatera att alla datorer och skyltar var från/om Colorful. Stora å kända är de definitivt där borta.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Har du någon källa på det där?

Försökte googla på det hela, men hittar i princip inget om Colorful.. Det kanske är snålt med info på engelska bara?

Hittade denna från 2015: http://wccftech.com/colorful-largest-gpu-vendor-globally/

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Pengar reserverade enligt Klarna men inte mer än så.

Kollade nyss mitt konto och pengarna är nu dragna och ej endast reserverade. Känns bra, då vet man iallafall att betalningen förhoppningsvis inte kommer strula.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Hittar Gigabyte 1080 g1 gaming också nu. Får drygt 10k i pris hos Klarna utan någon rabatt applicerad.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Medlem

50% off med kbqxhxy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk
Medlem

Beställde precis ett 1070 och slutnotan blev 2343:- lätt värt:)
leverans 2 jan 2018

Permalänk
Medlem

https://www.wish.com/c/5929b38e4e257f671059edcf

Hittade ett 1080ti från MSI... Tror ni denna är legit? Priset är under 8k.

Och vad tror ni om 2080? Kommer den Q1 2018 kanske det är värt att vänta och se om den dyker upp på Wish?

Permalänk
Medlem

Jag fick en kod jag kunde ge till andra som skulle ge dem 50% rabatt. kbvhbrr

Men ett bolag baserad i Kalifornien som agerar mellanhand och beställer saker från Kina och agerar i Sverige... Känns som att det kan bli bra med strul vid reklamationer osv

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Skrivet av acandell:

Intressant... Tackar för länken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuzzmeister:

Har du någon källa på det där?

Försökte googla på det hela, men hittar i princip inget om Colorful.. Det kanske är snålt med info på engelska bara?

https://www.techpowerup.com/212870/colorful-to-become-worlds-...

Detta var 2015. Hittar ingen källa på att de är störst nu men har hört det själv, tror det även nämns i en LTT video. Fun fact, Kina är även världens största tillverkare av vin men det vet man heller inte av precis samma anledning: deras marknad är Kina!

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennix123:

@Godsfist: Märkligt? Jag sitter vid datorn det kanske gör någon skillnad?

Här finns GTX 1070 för 2050kr INK Moms med 50% + 5% + 5% ( Totalt 60%) får nog bli att beställa
https://www.wish.com/c/598a6f92a3e78b38511b5421

får fram ditt pris ibland, tills ja ska gå till kassan då höjs de igen, antar att moms läggs till :/
aja härligt att det går bra för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devik:

https://www.wish.com/c/5929b38e4e257f671059edcf

Hittade ett 1080ti från MSI... Tror ni denna är legit? Priset är under 8k.

Och vad tror ni om 2080? Kommer den Q1 2018 kanske det är värt att vänta och se om den dyker upp på Wish?

Slutsålt... Wish har nog fixat till förlust rabatter innan nya grafikkort kommer in, men man kan alltid drömma

Permalänk
Inaktiv

Herregud om detta stämmer lol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Slutsålt...

Crap.

Permalänk
Medlem

Landar på 6000 när jag når Klarna. Har de gått in och rättat till det här nu?

Permalänk
Medlem

Wish har inte gjort någonting. Deras rabatt finns fortfarande, men det är butikerna som vi alla handlat från som höjt priserna på sina grafikkort.. Antagligen därför att dom märkt att dom sålt som smör, och höjer därför priset.

Permalänk

Min order blev borttagen

Stod att de inte fått betalning för varan, fast jag hade faktura genom klarna.

Visa signatur

By CrowZoneMan