Permalänk
Medlem

Analogue Super Nt

https://www.analogue.co/pages/super-nt/

Analogue och Kevtris i farten igen, som tydligen är klar med sin FPGA SNES core. Blev en förbeställning, ska bli intressant att testa. Nu har jag iofs redan fyrtioelva sätt att spela mina snes/sfc-spel, men en sån här gobit kan man ju inte skippa. Nån annan som beställt?

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Lyckades inte hitta någon prisuppgift på den...?

(eller kanske jag som letade dåligt)

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Lyckades inte hitta någon prisuppgift på den...?

(eller kanske jag som letade dåligt)

$190, + $40 per trådlös handkontroll. Sen frakt, tull och moms på det.

https://www.analogue.co/pages/store/

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av during:

$190, + $40 per trådlös handkontroll. Sen frakt, tull och moms på det.

https://www.analogue.co/pages/store/

Ahaa, tack för infon!

Permalänk
Medlem

Fanns tyvärr bara DHL-frakt för $50. Först fanns det inga fraktval alls, så gick inte att beställa till Sverige förrän sent igår kväll. Får hoppas man ändå är på en hygglig plats om det är kösystem. Det blir ju en slant totalt med moms och tull. Vanliga SNES-handkontroller funkar dock, så man MÅSTE ju inte beställa trådlösa (fast det gjorde jag ändå..).

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Det enda tråkiga är väl att den inte har analoga utgångar och fräst aluminium som min analogue nt mini.
Plus är väl att den blev riktigt billig, hoppas bara kevtris släpper sin jailbreak firmware till denna också...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Det enda tråkiga är väl att den inte har analoga utgångar och fräst aluminium som min analogue nt mini.
Plus är väl att den blev riktigt billig, hoppas bara kevtris släpper sin jailbreak firmware till denna också...

Fast en vanlig 1-chip snes har ju utmärkta analoga utgångar redan, så det känns ju onödigt ändå. På NES-varianten var det en bonus eftersom en NES inte har RGB-möjligheter.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Fast en vanlig 1-chip snes har ju utmärkta analoga utgångar redan, så det känns ju onödigt ändå. På NES-varianten var det en bonus eftersom en NES inte har RGB-möjligheter.

Inga större problem att utrusta nes med rgb en enkel mod gjort det på ett antal enheter.
Snarare smidigt att inte ha flera enheter har crt och led Tv:n bredvid varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Inga större problem att utrusta nes med rgb en enkel mod gjort det på ett antal enheter.
Snarare smidigt att inte ha flera enheter har crt och led Tv:n bredvid varandra.

Jo jag vet om nesrgb, men det är ju knappast nåt för gemene man. Kräver ju i princip en ordentlig rework station, och diverse pill med kontakter etc och sågande i plasten. Själva brädan är ju inte heller gratis. En SNES är plug n play RGB, det var det jag menade.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Jo jag vet om nesrgb, men det är ju knappast nåt för gemene man. Kräver ju i princip en ordentlig rework station, och diverse pill med kontakter etc och sågande i plasten. Själva brädan är ju inte heller gratis. En SNES är plug n play RGB, det var det jag menade.

Samtidigt har du samma problem med många snes läckande gamla kondensatorer som behöver bytas och då måste du också löda.

Sen lär nog kevtris släppa ens del egna cores till den, kanske mega drive pc-engine och då hade analogt varit guld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Samtidigt har du samma problem med många snes läckande gamla kondensatorer som behöver bytas och då måste du också löda.

Sen lär nog kevtris släppa ens del egna cores till den, kanske mega drive pc-engine och då hade analogt varit guld.

Fast det är ju en jäkla skillnad på att byta några kondingar jämfört med att installera en nesrgb.

Hur som helst. Jag förstår vad du menar, men jag håller inte riktigt med.

Andra cores är jag inte jättesugen på. Jag skulle hellre se att de släpper en megadrive NT etc i så fall. Kan man bara spela dem som roms faller konceptet tycker jag.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Fast det är ju en jäkla skillnad på att byta några kondingar jämfört med att installera en nesrgb.

Hur som helst. Jag förstår vad du menar, men jag håller inte riktigt med.

Andra cores är jag inte jättesugen på. Jag skulle hellre se att de släpper en megadrive NT etc i så fall. Kan man bara spela dem som roms faller konceptet tycker jag.

Inga problem han skall släppa cartridge adapters till nes minin den klarar ju sega master system, gameboy med flera.

Klarar du att ta bort ytlödade kondingar så är det faktiskt inte svårare att sätta dit ett nesrgb går att göra med lödfläta och manuell sug om man inte har en station, faktiskt provat innan jag hade stationen.

Permalänk
Medlem

Men hur ska man välja färg har dom tänkt?

Vilken jävla beslutsångest...

Denna ligger såklart närmast hjärtat...
Känns som att denna kommer se bäst ut med kasett och orginalkontroller inkopplade.

Men, vem gillar inte helsvart lixom.

Fast... alltid sexigt med transparant.

Permalänk

Kan någon berätta vad deras totala kostnad hamnade på? Stämmer det att frakten ensam går på 50$?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Kan någon berätta vad deras totala kostnad hamnade på? Stämmer det att frakten ensam går på 50$?

Ja och den snabba 55$ Plus moms och tullhantering på hela kalaset..

Du får väl räkna med ca 2500kr inklusive allt..

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Ja och den snabba 55$ Plus moms och tullhantering på hela kalaset..

Du får väl räkna med ca 2500kr inklusive allt..

Det är ett ganska saftigt pris... Vad motiverar er till att köpa den här konsolen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Det är ett ganska saftigt pris... Vad motiverar er till att köpa den här konsolen?

Jag köpte nt mini innan och i jämförelse är detta rena rea priset.

Sen inte mycket mer än snes mini om man ser till vad bersala tar men ingen input lag + hårdvaru emulation.

Lär säkert komma jailbreakad firmware också, från Kevtris som gjort fpga kärnan inte omöjligt att han släpper en kärna för Mega drive och Pc engine och kanske fler konsoler + stöd att ladda roms från sd kort

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Jag köpte nt mini innan och i jämförelse är detta rena rea priset.

Sen inte mycket mer än snes mini om man ser till vad bersala tar men ingen input lag + hårdvaru emulation.

Lär säkert komma jailbreakad firmware också, från Kevtris som gjort fpga kärnan inte omöjligt att han släpper en kärna för Mega drive och Pc engine och kanske fler konsoler + stöd att ladda roms från sd kort

Men om jag förstår det rätt, förutom 1080p, regionsfri och noll från lagg är det en vanlig konsol som enbart tar kassetter? Detta är i så fall väldigt bra för dem som lyckats samla samtliga snes spel och som vill få användning för dem eller hur?

Förresten, har du jämfört NT mini med NES Classic Mini? Märkt skillnad och så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Men om jag förstår det rätt, förutom 1080p, regionsfri och noll från lagg är det en vanlig konsol som enbart tar kassetter? Detta är i så fall väldigt bra för dem som lyckats samla samtliga snes spel och som vill få användning för dem eller hur?

Förresten, har du jämfört NT mini med NES Classic Mini? Märkt skillnad och så?

Det är ju som natt och dag emulationen är ju ingen höjdare på nes Classic mini + den underbara input laggen.

När det gäller nt mini har kevtris släppt en jailbrekad firmware med stöd för andra konsoler också såsom sega master system, Gameboy , Gameboy color, atari 2600 plus ett gäng till alla roms går att ladda från sd kort om man vill.

Kan ju inte garantera något men antagligen kommer nog kevtris göra något liknande med super nt. Dock har jag en massa spel och även ett gäng olika flash kort som man kan ladda med spel.

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Det är ju som natt och dag emulationen är ju ingen höjdare på nes Classic mini + den underbara input laggen.

När det gäller nt mini har kevtris släppt en jailbrekad firmware med stöd för andra konsoler också såsom sega master system, Gameboy , Gameboy color, atari 2600 plus ett gäng till alla roms går att ladda från sd kort om man vill.

Kan ju inte garantera något men antagligen kommer nog kevtris göra något liknande med super nt. Dock har jag en massa spel och även ett gäng olika flash kort som man kan ladda med spel.

Ok, nu tog jag en chansning och bokade en Super NT... Minns du om du fick betala för tullkostnader eller andra avgifter när du fick hem din NI Mini?

En nackdel är, 8Bitdo specialutgåvorna av kontrollerna tillkommer det med en förmögenhet av skatter och avgifter...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ok, nu tog jag en chansning och bokade en Super NT... Minns du om du fick betala för tullkostnader eller andra avgifter när du fick hem din NI Mini?

En nackdel är, 8Bitdo specialutgåvorna av kontrollerna tillkommer det med en förmögenhet av skatter och avgifter...

Den funkar med vanliga trådade snes-kontroller. Går att hitta för kanske 50 spänn på facebookgrupper o liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Skrivet av Nioreh83:

Den funkar med vanliga trådade snes-kontroller. Går att hitta för kanske 50 spänn på facebookgrupper o liknande.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha kom igen, självklart måste jag ha den transparenta trådlösa 8Bitdo kontrollen! Det måste kännas komplett, annars är det inte kul eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ok, nu tog jag en chansning och bokade en Super NT... Minns du om du fick betala för tullkostnader eller andra avgifter när du fick hem din NI Mini?

En nackdel är, 8Bitdo specialutgåvorna av kontrollerna tillkommer det med en förmögenhet av skatter och avgifter...

Du kommer garanterat åka på tull de skriver ut värdet och de skickar med dhl .

du kan ju alltid köpa 8bitdo kontroller i sverige annars.

Här är ett ställe med bra flashkort om du vill gå den vägen https://krikzz.com/store/

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Du kommer garanterat åka på tull de skriver ut värdet och de skickar med dhl .

du kan ju alltid köpa 8bitdo kontroller i sverige annars.

Här är ett ställe med bra flashkort om du vill gå den vägen https://krikzz.com/store/

Minns du ungefär hur mycket det var för dig så att man kan få ett litet hum?

Tack för länken, ska bevara det tills tiden är inne.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Minns du ungefär hur mycket det var för dig så att man kan få ett litet hum?

Tack för länken, ska bevara det tills tiden är inne.

25% moms + någon tullavgift kan varit runt 60kr

Permalänk
Skrivet av jimjans:

25% moms + någon tullavgift kan varit runt 60kr

Drar de 25% på totala kostnaden inkl frakten eller kostnaden på produkten ensam?

Permalänk
Medlem

@CrazyBlueberry: inklusive frakten tror jag..

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Jag köpte nt mini innan och i jämförelse är detta rena rea priset.

Sen inte mycket mer än snes mini om man ser till vad bersala tar men ingen input lag + hårdvaru emulation.

Lär säkert komma jailbreakad firmware också, från Kevtris som gjort fpga kärnan inte omöjligt att han släpper en kärna för Mega drive och Pc engine och kanske fler konsoler + stöd att ladda roms från sd kort

Kan ju inte riktigt förstå hur man säljer en konsollkopia med löftet om inget input-lag, men väljer att sälja den med trådlösa kontroller....

Permalänk
Skrivet av Gropenator:

Kan ju inte riktigt förstå hur man säljer en konsollkopia med löftet om inget input-lag, men väljer att sälja den med trådlösa kontroller....

Enkelt: Det är praktiskt taget ingen märkbar input-lagg med trådlösa kontroller heller. Du känner inte skillnaden mellan trådat och trådlöst. "jo, det gör jag visst det!" lol

Permalänk
Medlem

Hade jag vetat att denna skulle komma så hade jag nog bokat den istället för SNES Mini Classic från Nintendo.
Men har redan köpt SNES minin. Kan skaffa en sån här senare också. Men kommer inte förboka. Får bli vid senare tillfälle i så fall.
(Man kan inte köpa allt och inte på en gång).

Gick det att ladda från SD kort på denna också eller var det enbart cartridge ?

Det hade varit fint om de även gjorde en konsol med det Sega inte lyckades göra.
En konsol som kan ta både Megadrive/Genesis spel och 32X spel på samma konsol utan extra adaptrar, transformatorer och extra kablar.