Permalänk
Medlem

Varför kommer jag inte in?

Hej!
Jag har ett problem som jag inte kan lösa.
Jag har varit medlem i dimeadosen.org i sju år nu och har aldrig haft några problem. Dime är en bittorrent sida som är helt laglig(bootlegs) och kräver medlemskap och inloggning. Jag kommer in på inloggningssidan men kan inte komma in på själva medlemssidan längre.

Med Firefox får jag medelandet att ”Anslutningen avbröts”,
Chrome kallar det ”ERR EMPTY RESPONSE”
och Opera säger att ”sidan skickade ingen data”.

Jag googlade err empty response och hittade en sida där jag fick rådet att att öppna kommandotolken som administratör och skriva in:

ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew
netsh int ip set dns
netsh winsock reset

vilket jag gjorde och sen starta om datorn. Det funkade inte.
Jag stängde av brandväggen och försökte logga in på dime, det funkade inte heller.
Proxyserver är inte ikryssat heller.
Jag har virusskannat och kört igenom datorn med både Malewarebites och CCleaner. Det har varit så här i tre och en halv vecka nu och jag börjar fundera på en ominstallation. Finns det någon som vet vad det här beror på och hur man löser det?

Permalänk
Medlem

Har du testat sidan via en annan dator eller anslutning? Då vet du ju om det är sidan eller din dator som strular.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk
Medlem

Hej!
Jo, jag vet att sidan inte ligger nere. Jag har kompisar som kommer in som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olias:

Jag har varit medlem i dimeadosen.org i sju år nu och har aldrig haft några problem. Dime är en bittorrent sida som är helt laglig(bootlegs) och kräver medlemskap och inloggning. Jag kommer in på inloggningssidan men kan inte komma in på själva medlemssidan längre.

Med Firefox får jag medelandet att ”Anslutningen avbröts”,
Chrome kallar det ”ERR EMPTY RESPONSE”
och Opera säger att ”sidan skickade ingen data”.

Dum fråga men jag antar att du besöker dimeadoZen.org och inte dimeadoSen.org? Vad händer om du försöker att logga in via mobilen/mobilnätet?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

@ågren: Hej!
Jo, det är med z.
Jag kan logga in med mobilen.
Om jag har uppfattat problemet rätt så handlar det om att servern inte skickar tillbaka någon data eller att den blockeras. Jag misstänker att något blockerar och det verkar inte som om det är brandväggen.

Permalänk
Medlem

Inte så att du har en ISP som censurerar den sidan? Prova byt DNS-server på din dator

Permalänk
Medlem

Jag bytte DNS server till Googles 8888 8844 och det funkar fortfarande inte. Vad gör jag nu?

Permalänk
Medlem

Om du försöker pinga "dimeadoZen.org" vad får du för svar? Har du testat en annan webbläsare? Ibland (jag säger ibland) kan t.ex. Chromes inbyggda dns cache vara problemet, det du kan tetsa är att t.ex. öppna en ny "incognito"-tab och testa där, då används inte dns cachen i webbläsaren.

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag fick plötsligt åka iväg en vecka på jobb, men jag har nu prövat dina förslag. Jag är tyvärr lite kass på datorer.
Pingen gav det här svaret,

Pinging www.dimeadozen.org (66,36.250.19) with 32 bytes of data:
Reply from 66.36.250.19: bytes=32 time=165ms TTL=49
Reply from 66.36.250.19: bytes=32 time=163ms TTL=49
Reply from 66.36.250.19: bytes=32 time=164ms TTL=49
Reply from 66.36.250.19: bytes=32 time=164ms TTL=49

Ping statistics for 66.36.250.19:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 163ms, Maximum = 165ms, Average = 164ms

De webbläsare jag har prövat är Firefox, Chrome och Opera. Firefox är min standardläsare och den använde jag för att öppna en incognitotab. Det funkade inte.

Permalänk
Medlem

Jag har löst det, tror jag. I alla fall funkar det nu.
Vad jag gjorde var att jag gick in på Firefox, gick in på inställningar, scrollade ner till Nätverksproxy och bockade för ingen proxy. Efter omstart funkade det hur bra som helst.
Tack alla som har hjälpt till!