Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

FÅr bara 60 hz med DP-port

Hej,

Jag har ett msi 1080 kort och en Asus VG248QE skärm.

När jag kör Dual-link så kan jag aktivera 144hz i Nvidia inställningarna, men när jag kör displayport så kan jag inte göra det längre.
Det står 60hz som alternativ överallt både i Nvidias kontrollpanel och på datorn, dvs när jag går in i enhetshanteraren och väljer min skärm (som förövrigt heter "Allmän PvP-bildskärm, medans min andra skärm har sitt fulla namn visad, det är en BenQ G2420HD som är kopplad med HDMI).

Har provat o bara köra displayport då jag läst att det kan ibland krångla, men det hjälper inte.
I spel så står det också bara 60 hz.

Vad kan vara felet?

Permalänk
Medlem

@Cityfella:

Testa scrolla ner där du väljer "upplösning" i Nvidias kontrollpanel. Välj 1920x1080 under rubriken "PC". Då bör du kunde sätta den till 144 Hz.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk

Nej det står bara 60 hz som max. riktigt märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cityfella:

Nej det står bara 60 hz som max. riktigt märkligt.

Installera skärmens inf fil + färgprofil så kanske det fungerar http://dlcdnet.asus.com/pub/ASUS/LCD%20Monitors/ASUS_VG248_Wi... denna bör fungera även för windows 10 och XP osv då det är informations info, inte drivare.
Problemet är ju att Windows inte känner igen skärmen och alltså sätter max 60hz...

Du installerar inf filen via enhetshanteraren!

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cityfella:

Nej det står bara 60 hz som max. riktigt märkligt.

Gå in i skärmens meny (dvs ej på datorn) och kolla om du kan ändra läge på displayporten där. Starta om datorn sen och se om du då har möjlighet att välja PC-läge med 144hz i datorns skärminställningar.

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem i helgen

1. Bildskärmsinställningar
2.skrolla ner en bit och välj "egenskaper för.bildskärmskort"
3.bildskärm
4.uppdateringsfrekvens

#17084298

Jag löste det inte helt, 120hz fungerar medan 144hz så säger skärmen att det är "out of range"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Hedersmedlem

Prova att koppla ur den andra skärmen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!