Microsoft lägger till antifuskmjukvara i Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2002

Ja varför inte, kan inte vara värre än alla f*ckers som fuskar i MP.

^^^
@¿@
o

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Lordsqueak:

Jag gissar på att det blir en del strul , men också mindre fuskande i spel.
Jag 50/50 , Så jag får väl ladda med Halvedon

Varför skulle det bli mindre fuskande ?
En funktion som är frivillig och inte finns i tidigare versioner av operativet, och inte heller i andra operativ (W7, W8 m.m).
Och speltillverkare är långt ifrån att kräva W10.
Så länge som W7 har 45% av användarna (på steam) kommer denna funktion aldrig att användas annat än i MS's egna "store" spel.

Tanken är ju kanske god.
Men det vore ju bättre om speltillverkarna satte sig ner och tillsammans utvecklade nånting.
T.ex. så var ju punkbuster väldigt bra den tid det fungerade.
En oberoende platform som fångar upp aktuella fusk.
Och funktionen är frivillig i spelen, men använder man den inte så blir man ju matchad med andra fuskare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2010

Bra. Om fusk upptäcks så formatera samtliga hårddiskar i systemet tre gånger om.

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005

UNDERBART UNDERBART!!!!! Radera alla CD-keys samt windows och hela rubbet!

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av convery:

Hmmm.. så windows ska logga allt man gör på datorn, skicka det till deras servrar för analys, bara för att "hitta fusk" och lovar att all denna data aldrig kommer användas till; t.ex. deras annonser?

"Bara" för att hitta fusk? Nu känner jag irritationen! Skulle på riktigt kunna knäcka ett ben på folk som fuskar utan problem, Här köper man dyra spel och får samtliga totalförstörda redan vid beta testning. MS får gärna ta över helt och dra linan längre än Steam gör! Radera alla CD-keys, windows med familjebilder och hela skiten!

•·.·´¯`·.·•ЩIЯЦZ•·.·´¯`·.·•
Threadripper 1950X - Aorus x399 Gaming 7 - G.Skill Trident Z RGB 3200Mhz 4x8gb - EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 - 500gb Samsung 960 evo - Noctua NH-U14S TR4 - EVGA SuperNOVA G2, 1300W - Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av Wiruz:

"Bara" för att hitta fusk? Nu känner jag irritationen! Skulle på riktigt kunna knäcka ett ben på folk som fuskar utan problem, Här köper man dyra spel och får samtliga totalförstörda redan vid beta testning. MS får gärna ta över helt och dra linan längre än Steam gör! Radera alla CD-keys, windows med familjebilder och hela skiten!

Precis, för det händer ju aldrig att antifusksystem ger en falsk positiv va? Personligen skulle jag inte på långa vägar lita på ett OS med destruktiv antifusk, särskilt inte när Windows 10 redan uppdaterar maskiner till döds oavsiktligt *utan* antifusk.

Skickades från m.sweclockers.com

Mjölnir: AMD Ryzen 5 2400G | Gigabyte GA-AB350N | Crucial Ballistix Sport 8GB | Sapphire RX 580 8GB NITRO+ | IKEA Knagglig
Server: Intel i7-2600 | ASRock Z68 Fatal1ty (defekt men bootar) | Corsair XMS 32GB | Sapphire HD 5850 1GB | NZXT Switch 810

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Jun 2006
Skrivet av Wiruz:

Dummaste jag har hört på länge....

| Intel Core i7-6700K @ 4.2GHz | Asus STRIX GTX 1080 | Asus Z170 Pro Gaming | HyperX Predator 240Gb M.2 SSD | Corsair Force GT 240Gb RAID0 | 3x Intel 240Gb 320 | 300Gb Raptor @ 10,000 RPM | Samsung EcoGreen 2TB | 32 Gb Corsair Dominator Platinum 3000 DDR4 RAM | 1200w Corsair AX Professional |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av convery:

Hmmm.. så windows ska logga allt man gör på datorn, skicka det till deras servrar för analys, bara för att "hitta fusk" och lovar att all denna data aldrig kommer användas till; t.ex. deras annonser?

Fort på med foliehatten!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015
Skrivet av Djhg2000:

Precis, för det händer ju aldrig att antifusksystem ger en falsk positiv va? Personligen skulle jag inte på långa vägar lita på ett OS med destruktiv antifusk, särskilt inte när Windows 10 redan uppdaterar maskiner till döds oavsiktligt *utan* antifusk.

Menar du allvar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Dem8n:

Menar du allvar?

Gör du?

https://en.wikipedia.org/wiki/Valve_Anti-Cheat
Var 1-2 år sedan folk blev bannade i Battlefield 4 också men då var det Punkbuster. Böter ska utfärdas och familjemedlemmar ska hängas ut, FALSE POSITIVES ÄR HITTEPÅ!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Låter ju som en bra början av MS