Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

iPhone X förköp med delbetalning?

Permalänk
Medlem

iPhone X förköp med delbetalning?

Jag tänkte inskaffa mig en iPhone X så fort den kommer ut då min gamla mobil snart är avbetalad.
Jag tänkte förköpa den via Telias hemsida, men måste man betala hela summan då eller bara att man ska ha en och hämta i butik och fixa abonnemang på den där?

Har aldrig förköpt en mobiltelefon innan.

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arezza:

Jag tänkte inskaffa mig en iPhone X så fort den kommer ut då min gamla mobil snart är avbetalad.
Jag tänkte förköpa den via Telias hemsida, men måste man betala hela summan då eller bara att man ska ha en och hämta i butik och fixa abonnemang på den där?

Har aldrig förköpt en mobiltelefon innan.

Tack

Kollar du iPhone 8, så kan du köra mobilen med kontantkort och en månadskostnad istället för allt direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MystiX:

Kollar du iPhone 8, så kan du köra mobilen med kontantkort och en månadskostnad istället för allt direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Gällde detta även för förköp?

Permalänk
Medlem

@Arezza:

Köper du via Telia så läggs ditt köp upp hos Telia finans och där kan du själv betala hela summan eller i den takt du själv vill Detta gäller då summan för själva mobilen. För abonnemanget betalar du faktura som vanligt.

Mvh

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem

@Arezza:

Är väll bara att prova och när du kommer till betalning så ser du där vad du kan välja? Eller så ringer du telia så kan du säkert få det gjort även om dom inte erbjuder det i butik eller på webbshopen

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

@Arezza:

Köper du via Telia så läggs ditt köp upp hos Telia finans och där kan du själv betala hela summan eller i den takt du själv vill Detta gäller då summan för själva mobilen. För abonnemanget betalar du faktura som vanligt.

Mvh

Så det är bara att "kryssa i" att jag vill delbetala mobilen, hur länge osv och samtidigt hämta ut mobilen när den kommit? Om jag fattat rätt

Permalänk
Medlem

@Arezza:

Yes, dom skickar mobilen till ombud så du har den samma dag som den lanseras. Men tror inte du kan gå till en Telia butik och hämta ut en. Iallafall inte om du beställt den via nätet.

Visa signatur

Stationär: Corsair Air 540 | Xigmatek NRP-HC1501 No Rules Power @ 1500W | Intel Core i7 7700K @ 5,0 Ghz | GA-Z270X-Gaming | Corsair Dominator Platinum 16GB DDR4 DRAM 3200MHz | EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 GAMING | ASUS ROG RAIDr Express 240gb SSD | WD Caviar 1TB x3
Laptop: ASUS G55VW | Nvidia GTX 660M 2GB | Intel Core i7 3610QM | Corsair Force GT 120GB SSD | 16GB DDR3 Ram 1600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av arnamide:

@Arezza:

Yes, dom skickar mobilen till ombud så du har den samma dag som den lanseras. Men tror inte du kan gå till en Telia butik och hämta ut en. Iallafall inte om du beställt den via nätet.

Haha, nä man kan inte gå in och knycka någon annans mobil.
Tack för svaret, väldigt bra svar

Permalänk
Medlem

@Arezza: Det har innan aldrig varit några problem att delbetala iaf

För övrigt riktigt bra priser från Tre på iPhone X, det var otippat De är billigast i Sverige med sina 499kr/mån

Permalänk
Medlem

Vafan, skulle förbeställa kl. 09.05 (nej, apple.se öppnade inte 09.01) och det står tillgängligt för hämtning på Apple Store Täby Centrum den 3 nov. Men när jag kommer till kassan och ska betala så står det att det endast är möjligt att leverera med posten 2-3 veckor. WTF?!!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

@King D:
Segt! Men de verkar ha gått löjligt snabbt de första minutrarna. Tog ju inte lång tid innan leveransdatumet gick upp till 4-5 veckor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

@King D:
Segt! Men de verkar ha gått löjligt snabbt de första minutrarna. Tog ju inte lång tid innan leveransdatumet gick upp till 4-5 veckor.

Japp. Surt att det inte går att hämta i butik.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Vafan, skulle förbeställa kl. 09.05 (nej, apple.se öppnade inte 09.01) och det står tillgängligt för hämtning på Apple Store Täby Centrum den 3 nov. Men när jag kommer till kassan och ska betala så står det att det endast är möjligt att leverera med posten 2-3 veckor. WTF?!!

Satt själv och refresha apple.se i både mobilen och på datorn och var inte inne fören 09:10 och då stod det samma, "levereras om 2-3 veckor". Under tiden tog jag en via Tele2 kl: 09:02 istället

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk

Ja det ökar snabbt i leveransbesked. Kollade för skojs skull på tele2 igen. Redan uppe i 7 - 8 veckor nu.

Permalänk
Medlem

Varför kan det bara inte fungera?? Om de säger 09.01 och håller på att promota och marknadsföra just den tiden i flera veckor innan - varför klantar de då sig och öppnar inte butiken förrän typ 09.06-09.10?

Och det här med hämtning. Det står ju klart och tydligt att iPhone X är tillgänglig i Apple Store Täby den 3 nov när man klickar på "Kontrollera tillgänglighet" (har till och med en skärmdump på det). Men när man sen kommer till kassan 10 sekunder efter och vill betala så står det Hämtning inte tillgänglig. Det gör mig förbannad.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Varför kan det bara inte fungera?? Om de säger 09.01 och håller på att promota och marknadsföra just den tiden i flera veckor innan - varför klantar de då sig och öppnar inte butiken förrän typ 09.06-09.10?

Och det här med hämtning. Det står ju klart och tydligt att iPhone X är tillgänglig i Apple Store Täby den 3 nov när man klickar på "Kontrollera tillgänglighet" (har till och med en skärmdump på det). Men när man sen kommer till kassan 10 sekunder efter och vill betala så står det Hämtning inte tillgänglig. Det gör mig förbannad.

Det är extremt många som handlar samtidigt, mycket hinner hända på 10 sekunder...
När jag jobbade med webbshoppen för en större mobiloperatör vid en iPhonelansering så kom det in 4000 ordrar första timmen...

Permalänk
Medlem

@joss:

Nej.

Jag gick tillbaka igen och kontrollerade tillgängligheten och det stod fortfaran 3 nov i Täby men när man kommer till kassan så går det plötsligt inte att välja det alternativet utan bara frakt 2-3 veckor. Nu är frakten dock uppe i 5-6 veckor.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

samma för mig, beställde en iphone x via apple.se till min fru. Tyvärr lite krångel med uppgifterna, så gick inte så snabbt som det skulle när de väl öppnade 9:10, runt 7 min istället för 2 min. stod 3 nov när jag beställde fick en beställningsbekräftelse ifrån 13-20 nov, 2-3 veckor.

Undrar om det var standard oavsett hur tidigt man var inne på morgonen

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cove:

samma för mig, beställde en iphone x via apple.se till min fru. Tyvärr lite krångel med uppgifterna, så gick inte så snabbt som det skulle när de väl öppnade 9:10, runt 7 min istället för 2 min. stod 3 nov när jag beställde fick en beställningsbekräftelse ifrån 13-20 nov, 2-3 veckor.

Undrar om det var standard oavsett hur tidigt man var inne på morgonen

Jag menar, ett så stort företag. Kan de inte bara få det att funka? Åtminstone vara ärliga med uppgifterna på sidan, står det 3 nov så är det 3 nov i butik. Vill man sen ha via posten är det ju en annan sak.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

rätt sjukt eg för en tele med ett minimum pris på 11.5k

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem

Detta med att den inte gick online 9:01 beror förmodligen på någon typ av lastbalansering eller CDN som inte uppdateras samma överallt.
Jag var inne 9.03, hann få en order där "prel" datum säger 3:e nov men finns nog inga som helst garantier för det.

Och jag känner precis som @cove säger, galen efterfrågan trots priset, och 11 lök är ju 64:an, 256 för 13,2 gick ju lika fort om inte fortare.

För er som har olika datum så är ens order inte spikad förens den är inne.
Min ATV 4k hade leverans på leveransdatum när jag la den i korgen men under tiden jag checkade ut hann väl andra dra ordrar så jag fick 1 veckas delay.

Permalänk
Medlem

@cove
Håller med men vet inte vad som mest sjukt, att tillverkarna tar hutlösa priser eller att folk verkligen är berädda att betala dessa priser.

Hur som intressant mobil i all ära, nu vänats bara att se om det dyker upp på köp/sälj sajter för att folk vill tjäna en extra hacka.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Detta med att den inte gick online 9:01 beror förmodligen på någon typ av lastbalansering eller CDN som inte uppdateras samma överallt.
Jag var inne 9.03, hann få en order där "prel" datum säger 3:e nov men finns nog inga som helst garantier för det.

Och jag känner precis som @cove säger, galen efterfrågan trots priset, och 11 lök är ju 64:an, 256 för 13,2 gick ju lika fort om inte fortare.

För er som har olika datum så är ens order inte spikad förens den är inne.
Min ATV 4k hade leverans på leveransdatum när jag la den i korgen men under tiden jag checkade ut hann väl andra dra ordrar så jag fick 1 veckas delay.

Håller med! Hade förväntat mig att Apple av alla skulle åtminstone ha en fungerande webshop vid förbokning, men antar att Sverige är en för liten marknad att satsa på som vanligt
Men ska inte klaga, lyckades knycka en lur via Tele2!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Tycker inte iphone är värt 11+ tusen. Vad är det man betalar för egentligen?

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Tycker inte iphone är värt 11+ tusen. Vad är det man betalar för egentligen?

Prestige!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av edroon:

Tycker inte iphone är värt 11+ tusen. Vad är det man betalar för egentligen?

Håller med. Men min fru som sitter på en iphone 6 som inte är helt frisk längre och som inte vill lämna eko systemet så finns det inte så jättemånga intressanta val.
deras iPhone 8 modeller är ju enligt mitt tycket ännu värre. samma design som 6:an (fortfarande). trots skärmarna håller rätt hög kvalitet så är upplösningen idag lit väl låg en mobil med det priset.

Resonerade med henne att hon får behålla telefonen ett år längre, så hamnar den ju (på årsbasis) på samma pris som en iPhone 8, fast en högre initial kostnad.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cr0wN:

@King D:
Segt! Men de verkar ha gått löjligt snabbt de första minutrarna. Tog ju inte lång tid innan leveransdatumet gick upp till 4-5 veckor.

Jag hade tur och ska få min på fredag nästa vecka, men fy helvete vad leveranstiden ökar om man skulle beställa en nu ;o

Permalänk
Medlem

Jag hoppas på att Apple kör samma system som de hade när jag senaste köpte en iPhone (6) då de hade dagliga "först till kvarn"-bokningar för köp i Täby-butiken.

De hade en sida de öppnade upp klockan 09.00 varje morgon och hade man tur och fick en bokad var man tvungen att hämta ut den under dagen annars tappade du den och fick försöka igen nästa dag. Dessa enheter var öronmärkta för försäljning i butiken så hade du tur kunde man få en klart snabbare än att köpa på nätet (om du inte hade lyckats bli en av de första lyckligt lottade det vill säga och fått den direkt vid lanseringen det vill säga).

Permalänk
Skrivet av Arezza:

Jag tänkte inskaffa mig en iPhone X så fort den kommer ut då min gamla mobil snart är avbetalad.
Jag tänkte förköpa den via Telias hemsida, men måste man betala hela summan då eller bara att man ska ha en och hämta i butik och fixa abonnemang på den där?

Har aldrig förköpt en mobiltelefon innan.

Tack

hur gammal är du ens??????

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

hur gammal är du ens??????

Pga. att TS inte förköpt en mobil? Tror inte någon i min bekantskapskrets har gjort det någonsin..
Själv väntar jag in vad de mest exalterade har att säga om nya X:en och om omdömet är bra, så handlar jag när den finns på lager.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD