Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Någon som vet om/hur man kan få allt ljud i windows via ASIO eller måste stödet ligga i varje enskilt program?
Upplever stor skillnad i ljud mellan tex Spotify (ej ASIO) och Fidelify (via ASIO).

Har du stängt av "Använd samma volym för alla låtar"(aka volume normalization) eller vad inställningen hette? Prova det och sen bekräfta om du hör skillnad på fidelify och vanliga. Vad jag vet så går det inte att göra det du vill.

För övrigt funderar jag på att köpa hd650 lurar men är osäker då jag lyssnar på mycket elektronisk musik. Någon som har dem och lyssnar på diverse house etc? Eller kan rekommendera några i liknande prisklass. Haft mina dt770 i nästan 2 år nu och är sugen på att uppgradera

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Joakim1024:

Någon som vet om/hur man kan få allt ljud i windows via ASIO eller måste stödet ligga i varje enskilt program?
Upplever stor skillnad i ljud mellan tex Spotify (ej ASIO) och Fidelify (via ASIO).

Min erfarenhet är att stödet måste ligga i varje program. Därav finns Fidelify.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Edit: Slut såld borta hoppas någon blev glad

Blocket. Stockholm. Sony MDR-Z7 för 1800kr.
Rätt billigt för en lur som Sony ursprungligen tyckte skulle kosta 5600kr.

https://www.blocket.se/stockholm/SONY_horlur_MDR_Z7_76226326....

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Har du stängt av "Använd samma volym för alla låtar"(aka volume normalization) eller vad inställningen hette? Prova det och sen bekräfta om du hör skillnad på fidelify och vanliga. Vad jag vet så går det inte att göra det du vill.

För övrigt funderar jag på att köpa hd650 lurar men är osäker då jag lyssnar på mycket elektronisk musik. Någon som har dem och lyssnar på diverse house etc? Eller kan rekommendera några i liknande prisklass. Haft mina dt770 i nästan 2 år nu och är sugen på att uppgradera

Ja det är markant skillnad med fidelify.

Shure SRH1540 är ganska lika HD650 i ljudkaraktären, men med något mer bas samt något mjukare diskant.
Kostar dock lite mer.

Har båda och använder också båda. HD650 är öppen, och SRH1540 är stängd - med de för/nackdelar som kommer med det.
Shures huvud-bygel är inte den mest bekväma (på mitt huvud), men det går säkert att fixa om man tycker det blir ett problem.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Har du stängt av "Använd samma volym för alla låtar"(aka volume normalization) eller vad inställningen hette? Prova det och sen bekräfta om du hör skillnad på fidelify och vanliga. Vad jag vet så går det inte att göra det du vill.

För övrigt funderar jag på att köpa hd650 lurar men är osäker då jag lyssnar på mycket elektronisk musik. Någon som har dem och lyssnar på diverse house etc? Eller kan rekommendera några i liknande prisklass. Haft mina dt770 i nästan 2 år nu och är sugen på att uppgradera

Inte sugen på DT880 istället då? Eller varför inte DT150? Själv är jag inte värst imponerad av HD650 och om du lyssnar mest på EDM så tror jag du kommer bli besviken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Inte sugen på DT880 istället då? Eller varför inte DT150? Själv är jag inte värst imponerad av HD650 och om du lyssnar mest på EDM så tror jag du kommer bli besviken.

Min musiksmak är väldigt varierande skulle jag säga, lyssnar sällan på samma genre i mer än någon månad och roterar mina favoritgenrer dock är alla ganska basiga. Har ju gillat mina dt770 så kanske bäst att satsa på någon bättre lur som också har V format ljud. Kanske väntar på att någon säljer ett par fostex th-x00 som jag hört gott om begagnat, om inte någon har ett annat förslag på "roliga" lurar.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag gjorde ett impulsköp, min frugas gamla ljudkort på datorn började strula så hon fick min Schiit Fulla, så jag gjorde en beställning på Schiit Magni 3 och Modi 2.
2600kr ink. frakt från schiit.eu.com

Jag har inga speciella lurar själv, ett par Philips Fidelio X2 men jag tänker att en sådan dac+amp kan man använda länge!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Skrivet av UnkeN:

Hej!

Jag gjorde ett impulsköp, min frugas gamla ljudkort på datorn började strula så hon fick min Schiit Fulla, så jag gjorde en beställning på Schiit Magni 3 och Modi 2.
2600kr ink. frakt från schiit.eu.com

Jag har inga speciella lurar själv, ett par Philips Fidelio X2 men jag tänker att en sådan dac+amp kan man använda länge!

Mvh, Jakob

Ja det finns nog power så det räcker och blir över i alla fall Va sugen på en Magni 3 men har inte riktigt fattat tycke för Schiit. Men jag tror helt ärligt att det hade vart ett bättre val.

Permalänk
Medlem

Om du är ute efter ett par premium IEM's för en billig peng så kan jag rekommendera Brainwavz B400, kostade mig ca 1500 ink frakt. De låter helt underbart via min LG G6 (quad DAC) med Tidal

https://www.brainwavzaudio.com/collections/earphones/products...

Använd rabattkoden "headfi" för att få 10% rabatt.

Reviews:
https://www.head-fi.org/showcase/brainwavz-b400-quad-balanced...

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av D3str0yer:

Om du är ute efter ett par premium IEM's för en billig peng så kan jag rekommendera Brainwavz B400, kostade mig ca 1500 ink frakt. De låter helt underbart via min LG G6 (quad DAC) med Tidal

https://www.brainwavzaudio.com/collections/earphones/products...

Använd rabattkoden "headfi" för att få 10% rabatt.

Reviews:
https://www.head-fi.org/showcase/brainwavz-b400-quad-balanced...

Kul. Har kikat på dessa jag med. B400 är väl marknadens billigaste 4xBA. Lite disrupt på marknaden då tex Westone W40 med 4st BA kostar 4000kr som bäst typ.
Vilka andra hörlurar jämför du med? Lättare att förstå vad gillar och lättare för mig att avgöra om de passar mitt ljudideal.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Kul. Har kikat på dessa jag med. B400 är väl marknadens billigaste 4xBA. Lite disrupt på marknaden då tex Westone W40 med 4st BA kostar 4000kr som bäst typ.
Vilka andra hörlurar jämför du med? Lättare att förstå vad gillar och lättare för mig att avgöra om de passar mitt ljudideal.

Detta är mina första riktiga IEMs, så kan inte precis jämföra med annat. Men i recensionerna på head-fi så är det jämförelser i nästan alla tror jag.

Permalänk
Fyndjägare

Denon D2000 för 1300kr Stockholm. Bra pris.

https://www.blocket.se/stockholm/Klassiska_Denon_AH_D2000_hor...

Går att modda till träkåpor för en ok peng.
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=d2000+upgrade+cup&_osac...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Söker alternativ till Koss Porta Pro.

- Måste framförallt vara mycket bekväma att ha på sig lång tid i sträck.
- On ear eller over ear, men får INTE stänga ute omgivningen för mycket.
- Pris helst 250 - 500, absolut max 1000 kr

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Söker alternativ till Koss Porta Pro.

- Måste framförallt vara mycket bekväma att ha på sig lång tid i sträck.
- On ear eller over ear, men får INTE stänga ute omgivningen för mycket.
- Pris helst 250 - 500, absolut max 1000 kr

Om du vill kliva upp ljudmässigt från Koss Porta Pro, men ändå hålla nere priset, så borde du kolla på begagnat marknaden. Finns ett par Sennheiser HD 457 ute på Tradera (bud på 299 kr för tillfället) t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Jäger:

Söker alternativ till Koss Porta Pro.

- Måste framförallt vara mycket bekväma att ha på sig lång tid i sträck.
- On ear eller over ear, men får INTE stänga ute omgivningen för mycket.
- Pris helst 250 - 500, absolut max 1000 kr

Koss har rullat ut en sprillans ny modell som verkar vara potent trotts det låga priset, ser ut som den landar snart hos Komplett.
Koss KPH30i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deepy:

Om du vill kliva upp ljudmässigt från Koss Porta Pro, men ändå hålla nere priset, så borde du kolla på begagnat marknaden. Finns ett par Sennheiser HD 457 ute på Tradera (bud på 299 kr för tillfället) t.ex.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för tipset, men håller mig personligen till nytt när det gäller hörlurar.

Skrivet av Agustavsson:

Koss har rullat ut en sprillans ny modell som verkar vara potent trotts det låga priset, ser ut som den landar snart hos Komplett.
Koss KPH30i

KPH30i lanseras som en modell som framförallt begåvats med ett lägre pris än porta pro. Åtminstone i USA då eftersom Porta pro finns för 299 kr, så 399 kr för denna känns lite högt eller?

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Någon i tråden som testat denna? TENNMAK MMCX Bluetooth Cable

Permalänk
Skrivet av Jäger:

Tack för tipset, men håller mig personligen till nytt när det gäller hörlurar.

KPH30i lanseras som en modell som framförallt begåvats med ett lägre pris än porta pro. Åtminstone i USA då eftersom Porta pro finns för 299 kr, så 399 kr för denna känns lite högt eller?

Å andra sidan är det bra mycket modernare teknik i kph30i, personligen tycker jag den ser bätttre ut än porta pro men det är en smaksak. Jag tror det är en bra lur, kanske värt att kolla på i alla fall? Det står säkert en del på head-fi.

Har funderat på att köpa den till mina..Inte så mycket pengar som går i graven om den visar sig vara oduglig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Å andra sidan är det bra mycket modernare teknik i kph30i, personligen tycker jag den ser bätttre ut än porta pro men det är en smaksak. Jag tror det är en bra lur, kanske värt att kolla på i alla fall? Det står säkert en del på head-fi.

Håller helt med att de är snyggare. Vad jag läst ska de vara mycket bekväma också. Ska absolut ha dem i åtanke

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Låt mig ställa en högst subjektiv fråga. På jobbet har jag ett par Denon AH-D5000 som jag driver med en ODAC Rev. B + Objective2 kopplad till min iPhone. Borde (subjektivt) jag köra Tidal HiFi istället för Spotify. Borde jag höra skillnad?

Det finns två anledningar till att jag frågar, som tyvärr motverkar varandra:
- Jag personligen har svårt att höra skillnad på ljudkvaliteten. Ibland tycker jag att Tidal låter bättre, även fast det kanske bara är placebo. Jag är dock mer än villig att betala 100 kr mer i månaden, till och med för ren placebo, om det inte vore för anledning nummer två.
- Jag tycker att Spotifys app är så mycket bättre än Tidals app, på alla vis. Bättre bibliotek/gränssnitt (hur appen hanterar min sparade musik alltså), bättre algoritmer för att hitta ny musik, lättare att dela musik med vänner, bättre spellistor osv. Hela upplevelsen är helt enkelt bättre. Jag märker att jag mest är irriterad när jag använder Tidal. Dessutom tycker jag att det känns som att Tidal favoriserar svår (dålig?) musik i alla sina spellistor på ett sätt som får mig att känna att de är mer "tryhhards" än personer med god musiksmak (återigen extremt subjektivt).

Vad är er högst subjektiva åsikt i ämnet? Är extra intresserad av åsikter kring grundfrågan som blir; låter Tidal bättre än Spotify?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Låt mig ställa en högst subjektiv fråga. På jobbet har jag ett par Denon AH-D5000 som jag driver med en ODAC Rev. B + Objective2 kopplad till min iPhone. Borde (subjektivt) jag köra Tidal HiFi istället för Spotify. Borde jag höra skillnad?

Det finns två anledningar till att jag frågar, som tyvärr motverkar varandra:
- Jag personligen har svårt att höra skillnad på ljudkvaliteten. Ibland tycker jag att Tidal låter bättre, även fast det kanske bara är placebo. Jag är dock mer än villig att betala 100 kr mer i månaden, till och med för ren placebo, om det inte vore för anledning nummer två.
- Jag tycker att Spotifys app är så mycket bättre än Tidals app, på alla vis. Bättre bibliotek/gränssnitt (hur appen hanterar min sparade musik alltså), bättre algoritmer för att hitta ny musik, lättare att dela musik med vänner, bättre spellistor osv. Hela upplevelsen är helt enkelt bättre. Jag märker att jag mest är irriterad när jag använder Tidal. Dessutom tycker jag att det känns som att Tidal favoriserar svår (dålig?) musik i alla sina spellistor på ett sätt som får mig att känna att de är mer "tryhhards" än personer med god musiksmak (återigen extremt subjektivt).

Vad är er högst subjektiva åsikt i ämnet? Är extra intresserad av åsikter kring grundfrågan som blir; låter Tidal bättre än Spotify?

Spotify premium använder 320 kbp/s ogg vorbis som är aningen bättre än MP3 och jag hör då ingen skillnad alls på lossless och 320 kbp/s. Sen håller jag med om att spotify har mycket bättre sätt att hitta ny musik på, är man intresserad av någon ny genre är det bara att söka på den så känns det som att det finns minst 20 spellistor som alla har över 500 låtar att välja ifrån. Skulle aldrig kunna använda Tidal i.o.m att det inte direkt ger någon fördel över spotify och snarare ger en massa nackdelar.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av wixia:

Låt mig ställa en högst subjektiv fråga. På jobbet har jag ett par Denon AH-D5000 som jag driver med en ODAC Rev. B + Objective2 kopplad till min iPhone. Borde (subjektivt) jag köra Tidal HiFi istället för Spotify. Borde jag höra skillnad?

Det finns två anledningar till att jag frågar, som tyvärr motverkar varandra:
- Jag personligen har svårt att höra skillnad på ljudkvaliteten. Ibland tycker jag att Tidal låter bättre, även fast det kanske bara är placebo. Jag är dock mer än villig att betala 100 kr mer i månaden, till och med för ren placebo, om det inte vore för anledning nummer två.
- Jag tycker att Spotifys app är så mycket bättre än Tidals app, på alla vis. Bättre bibliotek/gränssnitt (hur appen hanterar min sparade musik alltså), bättre algoritmer för att hitta ny musik, lättare att dela musik med vänner, bättre spellistor osv. Hela upplevelsen är helt enkelt bättre. Jag märker att jag mest är irriterad när jag använder Tidal. Dessutom tycker jag att det känns som att Tidal favoriserar svår (dålig?) musik i alla sina spellistor på ett sätt som får mig att känna att de är mer "tryhhards" än personer med god musiksmak (återigen extremt subjektivt).

Vad är er högst subjektiva åsikt i ämnet? Är extra intresserad av åsikter kring grundfrågan som blir; låter Tidal bättre än Spotify?

Tekniskt sett så ger Tidal just nu högst kvalitet av strömningstjänsterna då de erbjuder MQA för en del musik men det går å andra sidan inte att köra ut via odacen och telefon.
Det lär gå att köra ut MQA via en del Samsungtelefoner och usb-otg funktionen till nån dac som stödjer det men har inte hört talas om att nån har kunnat använda en iphone.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Någon som har tips på bra earpads och Headband till HD650, behöver byta, gärna från Sverige men annat går bra också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Tekniskt sett så ger Tidal just nu högst kvalitet av strömningstjänsterna då de erbjuder MQA för en del musik men det går å andra sidan inte att köra ut via odacen och telefon.
Det lär gå att köra ut MQA via en del Samsungtelefoner och usb-otg funktionen till nån dac som stödjer det men har inte hört talas om att nån har kunnat använda en iphone.

Vet inte om det är samma sak, men de har ju "Masters"-releaser också som är 24/96(?) och det funkar med USB till Mojo via iPhone iaf. Tveksam förbättring med Tidal dock. Jag har det för att det finns en del musik där som inte finns på Spotify. Behöver ju inte oroa sig över att bitraten är flaskhalsen heller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Någon som har tips på bra earpads och Headband till HD650, behöver byta, gärna från Sverige men annat går bra också.

Skickades från m.sweclockers.com

Köp ett par nya direkt ifrån Sennheiser. ca 350 kr och kommer på några dagar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Agustavsson:

Köp ett par nya direkt ifrån Sennheiser. ca 350 kr och kommer på några dagar.

Visste inte att möjligheten fanns så beställde från Thomann och dom är fan redigt långsamma....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jäger:

Söker alternativ till Koss Porta Pro.

- Måste framförallt vara mycket bekväma att ha på sig lång tid i sträck.
- On ear eller over ear, men får INTE stänga ute omgivningen för mycket.
- Pris helst 250 - 500, absolut max 1000 kr

Precis som @jäger skulle jag vilja ha tips på ersättare till Porta Pro med följande tillägg :
- passar ett stort huvud
- lätta
- får gärna stänga ute en del ljud, dock inte fullständigt

Kph30i såg ganska intressanta ut, inte minst pga pris och vikt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Spotify premium använder 320 kbp/s ogg vorbis som är aningen bättre än MP3 och jag hör då ingen skillnad alls på lossless och 320 kbp/s. Sen håller jag med om att spotify har mycket bättre sätt att hitta ny musik på, är man intresserad av någon ny genre är det bara att söka på den så känns det som att det finns minst 20 spellistor som alla har över 500 låtar att välja ifrån. Skulle aldrig kunna använda Tidal i.o.m att det inte direkt ger någon fördel över spotify och snarare ger en massa nackdelar.

Skrivet av mrqaffe:

Tekniskt sett så ger Tidal just nu högst kvalitet av strömningstjänsterna då de erbjuder MQA för en del musik men det går å andra sidan inte att köra ut via odacen och telefon.
Det lär gå att köra ut MQA via en del Samsungtelefoner och usb-otg funktionen till nån dac som stödjer det men har inte hört talas om att nån har kunnat använda en iphone.

Skrivet av oatp1b1:

Vet inte om det är samma sak, men de har ju "Masters"-releaser också som är 24/96(?) och det funkar med USB till Mojo via iPhone iaf. Tveksam förbättring med Tidal dock. Jag har det för att det finns en del musik där som inte finns på Spotify. Behöver ju inte oroa sig över att bitraten är flaskhalsen heller.

Att Tidal tekniskt sett är bättre än Spotify, det tvekar jag inte sekund! Den farliga och subjektiva frågan jag ställer är, hör man någon skillnad? Låter Tidal bättre? Hör man fler detaljer? Vad tycker ni?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Då är det lätta svaret att testa en månad och se själv vad du tycker. Du kommer inte få några konsistenta svar på huruvida det låter bättre eller inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Att Tidal tekniskt sett är bättre än Spotify, det tvekar jag inte sekund! Den farliga och subjektiva frågan jag ställer är, hör man någon skillnad? Låter Tidal bättre? Hör man fler detaljer? Vad tycker ni?

Jag tycker inte det, jag har då ganska bra hörsel och hör ingen skillnad alls. Känns som att de som säger att de hör skillnad påverkas av placebo. Har inte sett något blindtest där folk kunnat säga vad som är lossless och 320kpb/s.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB