Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med att lösa in koder på hemsidan för xbox? kan inte göra det via min XBO eller appen på telefon heller.. :/

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Någon som har problem med att lösa in koder på hemsidan för xbox? kan inte göra det via min XBO eller appen på telefon heller.. :/

Kan inte ens logga in på sidan. Funkade bra i Win 10 Xboxappen, löste in ett 12månaders live gold igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Kan inte ens logga in på sidan. Funkade bra i Win 10 Xboxappen, löste in ett 12månaders live gold igår.

Fungerade ett tag efter att jag hade skrivit inlägget här. Men det fungerade bara att lösa in via deras hemsida när jag använde Edge och logga in där. Testade att både med Chrome och Firefox innan där jag rensade kakor osv.. Funkade inte via deras app på iphone eller via Xbox ONE konsolen. Hur som helst fick jag lösa in mitt 12 månders kort iaf. Men verkade som det var ostabilt i flera dagar runt om i hela världen.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Kan inte ens logga in på sidan. Funkade bra i Win 10 Xboxappen, löste in ett 12månaders live gold igår.

Har inte heller kunnat logga in på hemsidan de senaste dagarna. Kanske något större knas där.

Permalänk
Medlem

Jag skulle hämta mina gratis spel med games with gold igår, det som var för Xbox one var inga problem, men Rayman eller vad den nu hette för Xbox 360, när man valde visa pris, så stod det 90 kr, så det fick vara. Men borde inte den vara gratis också.

Permalänk
Medlem

@zosma: Samma för mig. Gissar att något blivit fel och att det rättas till de närmaste dagarna.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Nu var jag precis inne och kollade, och då var Rayman bortplockad, kanske kommer det tillbaks senare.

Permalänk
Medlem

Kanske lite i gråzonen denna frågan men är ju lite relevant i alla fall:
Vet någon om det är möjligt att spela upp in-game ljudet från högtalare kopplade till datorn samtidigt som "grupp-chatt-ljudet" går genom Xbox-headset? Dvs samma som det blir när man spelar på Xbox.
Har problemet att när jag kopplar in Xbox-headset till handkontrollern så spelas allt ljud upp från det istället

Stör mig otroligt mycket på detta när jag väl startar FH3 och FM7 på datorn

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem

Finns ju de som faktiskt testat One X och har lite åsikter:
http://www.pocket-lint.com/review/141329-xbox-one-x-preview-m...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

@zosma: Samma för mig. Gissar att något blivit fel och att det rättas till de närmaste dagarna.

Nu är ju Rayman tillbaks, men jag fick felmeddelande första gången efter att visa pris och kostnadsfri, så kom bara text att den är inte tillgängligt i mitt område. Ok, tror inte den är så viktigt, men betalar man för gold, så vill man ju ta den.

Permalänk
Medlem

@zosma
Ok, kunde själv ladda ner mitt ex igår.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

@[SH]:
Nu gick det att ladda ner spelet.

Permalänk
Medlem

Varifrån brukar ni köpa xbox live?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Varifrån brukar ni köpa xbox live?

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.cheapxboxlivecodes.com/ - funkat kanon för mig .

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Uppmärksamma att det kan bli problem nu...

Själv köpte jag också från cheapxboxlivecodes men kunde inte aktivera dem alls. Varken via One, 360 eller webben.

Inte förrän jag kontaktade support och fick en direktlänk så aktiverades. Tyvärr kan man inte använda länken med nya koder så jag vet inte hur de lyckas plocka fram.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av iller:

Uppmärksamma att det kan bli problem nu...

Själv köpte jag också från cheapxboxlivecodes men kunde inte aktivera dem alls. Varken via One, 360 eller webben.

Inte förrän jag kontaktade support och fick en direktlänk så aktiverades. Tyvärr kan man inte använda länken med nya koder så jag vet inte hur de lyckas plocka fram.

Nu blir jag lite orolig. Jag har köpt koder många gånger från cheapxboxlivecodes och det har funkat felfritt varenda gång. Ska snart förnya mitt gold för ett år tänkte jag. Har något hänt? Var det deras support eller Microsoft som hjälpte dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Uppmärksamma att det kan bli problem nu...

Själv köpte jag också från cheapxboxlivecodes men kunde inte aktivera dem alls. Varken via One, 360 eller webben.

Inte förrän jag kontaktade support och fick en direktlänk så aktiverades. Tyvärr kan man inte använda länken med nya koder så jag vet inte hur de lyckas plocka fram.

Tyckte det inte var så där fasligt billigt.

Köpte på: http://www.electronicfirst.com/cheap-xbox-live-codes/12-month... för evigheter sen. Men sen jag typ slutade spela på min stackars X1 (nyttjar den för Netflix iaf - "Xbox, go to Netflix!") så blir det inga live-prenumerationer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Nu blir jag lite orolig. Jag har köpt koder många gånger från cheapxboxlivecodes och det har funkat felfritt varenda gång. Ska snart förnya mitt gold för ett år tänkte jag. Har något hänt? Var det deras support eller Microsoft som hjälpte dig?

har fyllt på i ett antal år på detta vis men mu chansar jag inte.

Det är Microsoft som är boven. Guld var tidigare regionfritt men är inte det längre.

I mitt fall var det cheapxboxlivecodes support som hjälpte till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

har fyllt på i ett antal år på detta vis men mu chansar jag inte.

Det är Microsoft som är boven. Guld var tidigare regionfritt men är inte det längre.

I mitt fall var det cheapxboxlivecodes support som hjälpte till.

Skickades från m.sweclockers.com

Är du säker på att det inte är regionsfritt?

Jag vet att PS4 är regionslåst men inte xbox

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Är du säker på att det inte är regionsfritt?

Jag vet att PS4 är regionslåst men inte xbox

Har inget officiellt uttalande.

Men jag är inte ensam om problemet på nätet.

köpte en 12 månader på webhallen. fungerade felfritt att regga kod via xbox one men banne mig inte dem 3 jag köpte från cheapxboxlivecodes. Fick då felmeddelandet att jag var i fel region.

En fick jag hjälp med i en direktlänk som sagt men de andra koderna hjälpte inte.

EDIT: En av koderna som inte fungerade för en månad sedan fungerar nu felfritt...

Nåja då tar jag tillbaka det mesta jag sagt men var ändå vaksamma!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Har inget officiellt uttalande.

Men jag är inte ensam om problemet på nätet.

köpte en 12 månader på webhallen. fungerade felfritt att regga kod via xbox one men banne mig inte dem 3 jag köpte från cheapxboxlivecodes. Fick då felmeddelandet att jag var i fel region.

En fick jag hjälp med i en direktlänk som sagt men de andra koderna hjälpte inte.

EDIT: En av koderna som inte fungerade för en månad sedan fungerar nu felfritt...

Nåja då tar jag tillbaka det mesta jag sagt men var ändå vaksamma!

Beställde precis från electronicfirst och det funka galant

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Beställde precis från electronicfirst och det funka galant

Skickades från m.sweclockers.com

Lite billigare också förmodar jag
*för lat för att gå in och jämföra - försöker studera samtidigt som jag hänger här*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Lite billigare också förmodar jag
*för lat för att gå in och jämföra - försöker studera samtidigt som jag hänger här*

Faktiskt inte, samma pris som cheapxboxlivescodes dvs 36£

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk

Ett tips köp xbox live i CAD så blir det billigare. Just nu ca 360kr, köpte en precis och den fungerade efter jag fick en länk av supporten att gå in på.
http://www.electronicfirst.com/cheap-xbox-live-codes/12-month...

Permalänk
Medlem

@blanksheet: Rekommderar jag inte, jag provade och fick en kod som måste lösas in i USA regionen, och när jag gjorde det så har jag 2 månader xbox live guild i svenska regionen (gammla), och fick en ny i USA Regionen som överlappar den gammla, försöker reda ut det med microsoft nu, men men, detta får man för att man är dum snål antar jag.

Permalänk
Skrivet av pacc:

En PSU från xbox 360 slim med samma kontakt som xbox one är för svag.

Det finns adaptrar från den äldsta 360-psu'n till xbox one och den ska klara 16.5 A (12V)
de nyare psu'erna till slim 360 klarar ungefär 10 A och eftersom xbox one orginal är ratad till 17.9 A
så krävs nog en PSU som är markerad 200W eller mer.

(xbox one kommer inte att dra maximalt enligt spec. om du inte har kinekt inkopplad)

Tjo.
Gjorde exakt samma tavla. Testade med svenskt nätdel.
Undrar om det löste sig, och i såna fall hur?
Mvh Matte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I don't need it.

I need it.

Dold text
Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Oggmeiler:

https://www.youtube.com/watch?v=ZJmWsgFl6kA

I don't need it.

I need it.

Dold text

Hm pengarna har dragits men den har inte skickats

Permalänk
Inaktiv

Nog är jag sugen allt men känner inte riktigt av behovet. Mycket pga Xbox Anywhere. Stort hopp från Xbox One på många vis. Får se framöver hur det blir. Intressantare än en PS4 Pro men i slutändan så blir all min speltid ändå på PC och Switch.

Jag hoppas ni som beställt trivs med uppgraderingen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nog är jag sugen allt men känner inte riktigt av behovet. Mycket pga Xbox Anywhere. Stort hopp från Xbox One på många vis. Får se framöver hur det blir. Intressantare än en PS4 Pro men i slutändan så blir all min speltid ändå på PC och Switch.

Jag hoppas ni som beställt trivs med uppgraderingen.

Jag har försökt kolla lite (men inte hittat något vetigt svar), men vilken kopia ska man köpa för att få tillgängligt på både PC och Xbox One? Köpte t ex. Middle Earth: Shadow of War på PC (Steam nyckel) men är rätt säker på att det inte ger tillgång till Middle Earth: Shadow of War på Xbox One.

Kanske endast via Xbox egna webbshop?