Permalänk

Ny gamingburk

Tjena!

Datorn har sjungit på sista versen ett bra tag nu så dags för utbyte.
Längesen ja byggde ihop något så ni får gärna säga till om något ska dit eller bort!

länk till inet

Läst mycket här men mitt första inlägg så hoppas allt blev som det ska!

Med vänlig hälsning Alexander

Permalänk
Medlem

Jag brukar inte svar så ofta på såna här trådar men det är kul att kunna (försöka) hjälpa till ibland. Men två saker jag reagerade på, Seagate är enligt min erfarenhet rätt oberäkneliga, kan funka kanon, kan pajja när man tittar på dom. Jag skulle satsa på en WD istället.
Det PSU du valt är lite overkill (räcker med 650w) och jag har läst både bra och dåliga saker om Corsair. Ta ett EVGA istället.
Bra val av chassi, jag har själv använt R5 i mina senaste byggen, däremot skulle jag välja till 2 extra fläktar, man får med två stycken.
Sätt dom i fronten och sedan en där bak och en i toppen eller på sidan. Med mer luft in än ut skapar du övertryck och minimerar dammet som kan ta sig in.
Noctua tycker jag funkar bra.

Noctua
EVGA
WD

Lade till länkar.
Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Systemet ser bra ut. Det jag reagerade på var lagringsutrymmet. När allt är så maxat så varför inte en M.2 disk? 700 kr dyrare men betydligt snabbare.

Mekanisk disk på 4TB kostar bara 1200 kr men då 5400 rpm. Som lagring är 5400rpm bra och låter mycket mindre än 7200rpm. För att få ner ljudnivån ytterligare finns 2,5"-diskar.

Permalänk

@Leoms: Håller med, skaffa dig en m2 disk

Permalänk

Tack för all hjälp! något tips på en bra m.2 disk? Detta med hårddiskar är en jungel..

Permalänk
Medlem

för dyrt mobo för en vanlig speldator, samt agget kan oxå bytas mot nått billigare. Favoriten fractical design integra 650w lär göra jobbet lika bra för mindre prislapp.

Sen råder jag dig att köpa minnen på nått annat ställe. 2k för de minnena är för brutalt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx