Vilken film såg du senast?

Permalänk

Baby Driver kan rekommenderas, speciellt för de musikintresserade. 8/10 IPods.

Permalänk
Medlem

Thor: Ragnarok, den var helt OK tycker jag. Lite flummig men det kanske bara är mig det är fel på 7/10

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

6 Days helt ok rulle baserad på verkliga händelser. 6 av 10 gisslor.

IMDB-LÄNK

Visa signatur

AMD Barton Xp 2400+ Mobile @ 2680 mhz!Sapphire Radeon 9800 pro @ orginal, TwinMos Winbond 2x256, 250 Gb WD S-ata, 120 gb Maxtor, Seagate 200 gb

Permalänk
Medlem

Wind River

Skitbra. Se den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Wind River

Skitbra. Se den.

Såg den igår också Rekommenderas!

Permalänk
Medlem

Junin No munin/Blade of the immortal - Filmatisering av mangan av Takashi Mike. Vilken slakt. Innan prologen är över har filmens protagonist dödat 40 man i traditionell samuraj-stil, och sen fortsätter det ungefär så igenom hela. Filmen har dock en handling, den skiljer sig lite från Animen som är brukligt men man kollar nog mest på den för striderna som är ganska välgjorda. Även miljöer och annat är väldigt bra men filmen är väldigt typisk för asiatisk film, mycket konstlade uttryck och folk som ska berätta nån historia innan de dör. Kan dock rekommenderas. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Junin No munin/Blade of the immortal - Filmatisering av mangan av Takashi Mike. Vilken slakt. Innan prologen är över har filmens protagonist dödat 40 man i traditionell samuraj-stil, och sen fortsätter det ungefär så igenom hela. Filmen har dock en handling, den skiljer sig lite från Animen som är brukligt men man kollar nog mest på den för striderna som är ganska välgjorda. Även miljöer och annat är väldigt bra men filmen är väldigt typisk för asiatisk film, mycket konstlade uttryck och folk som ska berätta nån historia innan de dör. Kan dock rekommenderas. 7/10

Låter ju skitcoolt. Var ser man det? Köper man dvd? Eller var får man tag i det?

Permalänk
Medlem

Ghost in the shell 2017. Den var bra. Jag gillade den!.

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Inaktiv

Spider-Man Homecoming 2017. Betyg 10/10 (p.g.a nyskapande, läs nedanför)

Spiderman är en urvattnad filmserie som under kort tid har fått 2st omstarter (reboots), till dessa en massa uppföljare med olika kvalitér. Nu kommer en ny omstart och även om jag tyckte Spiderman från 2002 var bra gå och se om en ny omstart av samma där de har förbättrat bristerna? -Nej regissören kan dra något gammalt över sig.

Så hur kunde Spider-Man Homecoming 2017 få betyd 10/10 av mig, jo för de gjorde en helt ny story, då med att blanda in Avengers. Fokus i filmen är 98% spiderman, men Avengers finns med. Och man får ser Spiderman ur ett helt nytt perspektiv, filmen innehöll vad jag tyckte många olika småskämt som fick en att skratta. Och jag är mycket förväntningsfull på en uppföljare, även om jag tror att efter jag har sett denna uppföljare så ska det mycket till innan jag vill se tredje spidermanfilmen ur samma omstart då allt det nya har försvinnit.

Jag kan förstå att vissa ger denna spiderman mycket dåligt betyg, då spiderman i denna film hade en dräkt som han inte precis hade i de andra filmerna. Och man kan tycka att han bryter emot spidermankonceptet. Men för mig så är orginalstoryn redan utvattnat och inget alternativ fanns än att förändra spelreglerna.

Sedan för er som har läst serierna så är Avengers universe/Marvel Cinematic Universe komplcerat och de blandar karaktärena rätt som det är, så ni kan tycka att Spider-Man Homecoming 2017 var gammal skräpmat, men för mig så var den ny.

Permalänk
Avstängd
Permalänk

The Hateful Eight 7/10

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Flashpoint (1984) 7.5/10

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | XB271HU -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZecretW:

Kubrick är väl rätt känd för långsam berättarstil. Har du sett Barry Lydon eller Eyes wide shut?
De är om möjligt ännu långsammare.

Barry Lyndon är nog min favoritfilm från Kubrick.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Thor: Ragnarok 8/10

Visa signatur

Intel i5 7600k @5.0 Ghz | Fractal Design Celsius S24 | 16 GB DDR4 Corsair Vengeance LPX 3000MHz | MSI Z270 Tomahawk | MSI GeForce GTX 970 4GB Gaming| Corsair AX 650W | Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Like.Share.Follow 4/10
Youtube horror. mhe inget vidare

The Babysitter (2017) 7/10
Gillade den, komedi horror i högsta hugg.

Den jag såg igår var så jävla mind fucked så det stog härliga till
Ensam hemma Horror edition

Better Watch Out 8/10
Vilken jädrans twist i filmen, säkert årets JulFilm!

Permalänk
Medlem

Hacksaw Ridge 8/10
Bygger på en sann historia.

Permalänk
Medlem

Thor: Ragnarok
Blev lite fundersam över att de gör så mycket komedi av den, men jo, tycker det funkar.
Bra med lite självdistans och skådisarna levererar.

Valerian and the City of a Thousand Planets
Härlig film, gäller att gå in med rätt inställning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

It (2017) har 7.7 I betyg på imdb just nu.. bara, nej. Den får en solid 5 av 10 från mig.

Valerian and the City of a Thousand Planets (2017) 5 av 10.. Denna hade kunnat vara så bra ifall rätt folk hade hand om det... tyvärr vart det ju inte så.

EDIT: Jag klankar kanske för hårt på dessa filmer när det kommer till den yngre generationen. Men tänk då på att detta är från en som såg Aliens (1986) på bio.. och en som höjer Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back (1980) till skyarna

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Tjuvheder. Riktigt tung film.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A ~ Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB ~ Noctua NH-D15 ~ Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance ~ ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC ~ Corsair RM750x 750W ~ Samsung 850-Series EVO 1TB ~ ASUS 27" ROG SWIFT PG278QR G-Sync 165Hz

Permalänk
Medlem

Justice League!

Kan vara den sämsta filmen jag sett i år, och eventuellt lite till.

:[

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Justice League!

Kan vara den sämsta filmen jag sett i år, och eventuellt lite till.

:[

Håller med att den inte var nån höjdare. Det var nog den tråkigaste filmskurk jag sett på länge. Okay så han vill förstöra jorden... för att det är det han gör... far runt och förstör planeter... på grund av nå lådor ... Wow!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk

Life var dräglig underhållning. Den var ganska förutsägbar, men jag satt inte och hade tråkigt, tittade på klockan och undrade när det skulle ta slut. Jag velar mellan 6 eller 7 rymdskepp av 10 möjliga. Det får nog bli 6/10.

Permalänk
Medlem

6 days (2017) 6/10

Helt ok film som återberättar vad som hände när terrorister stormade Irans ambassad i London 1980. Var lite som att se en dokumentär mer än en action film.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Jurassic Park och Jurassic Park: The Lost World.

Två riktiga klassiker som jag aldrig blir trött på. Och då speciellt Jurassic Park.
Även såhär 24 år senare så hänger den fortfarande med nya filmer när det gäller effekter.
Man vet exakt vad som händer i varje scen, men är trots det alltid lika spännande! Har säkert sett den 100 gånger vid det här laget, men blir inte trött på den!
Önskar verkligen att dom kunde göra filmer såhär igen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Hedersmedlem

"Repulsion"
Roman Polanski, 1965
8/10

En film jag inte sett förrän nu. Intressant upplägg med en krypande känsla om att något otäckt har hänt i det förflutna. En bra blandning mellan filmkonst, skräck och berättande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Wind River

Skitbra. Se den.

Tack för tipset.
Såg den precis och den var helt klart sevärd trots att den typen av thrillers egentligen är lite för dyster för min smak.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Young guns 1 & 2 - Ettan bra, tvåan mindre bra. Dessa är ju rätt simpla filmer egentligen men trevlig stämning och bra karaktärer, åtminstone i ettan. 7/10

Shinjuku Triad society - Lite äldre asiatisk film om yakuza och triader i krig och en ej helt renhårig polis som utredare. Förvånansvärt bra faktiskt. 7/10

Musashi miyamoto - Gammal gammal samuraj-film med Toshiro Mifune. Bra handling och relativt välgjord men jävlar vad mörk. Ofta såg man inte vad som pågick alls. Lite synd. 5/10

The Foreigner - Jackie chan som sorgsen pappa som försöker hitta IRA-bombare och döda dom. Inte som typiska jackie chan precis men faktiskt riktigt bra. Pierce Brosnan spelar IRA-politiker med "irländsk" accent. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back

peewpewpew!

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem

Fast and Furious serien <3 (fram tills 6an)

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Radius.

Hmm, 6/10 säg, där Life är -1/10.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)