Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

@Spiffman: Puh, en lättnad.
Kunde få det levererat till en annan station, tack som fan!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Väldigt rörigt just nu men tydligen så har alliansen CO2 blivit utsatta för en jättekupp. En i alliansledningen, "The Judge", har tagit kontroll över alliansens citadel och fört över dessa till andra allianser (TEST och Goons). Detta innebär att spelare som är ute och flyger inte längre kan docka och deras prylar är inlåsta och måste antingen säljas till vrakpris eller så får man vänta två veckor innan grejerna flyttas i säkerhet mot en straffavgift. Det finns en del svenskar i CO2, någon som har lust att berätta mer?

http://evenews24.com/2017/09/12/breaking-news-co2-loses-contr...

edit:

Goons flyttar in:

Permalänk
Medlem

Hittar inte den informationen jag vill riktigt.
Är det någon som vet när det är tänkt at ät POS:s ska fasas ut helt o hållet? Funderade på om va någon idé o skaffa en igen eller inte.

Klart går ju skaffa ett citadel men tar ju sån tid o slänga upp o ta ner!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vi har just startat upp ett litet corp där vi ska inrikta oss på småskalig HiSec pvp.
Det kommer även att köras lite mining/industri för eget husbehov när vi ska ersätta destroyerflottan som vi kommer att förbruka när vi kör våra små Wardecs. Därför söker vi piloter som vill göra lite av allt även då Pve missions för standardhöjningen när vi laddar om mellan våra krig.

Alla kör en ny karaktär när vi börjar i Corpet eftersom vi kommer att rollspela corpets och medlemmarnas namn så det går utmärkt att köra Alfakloner om man vill. Vi kör 18 års gräns på våra medlemmar.

Skicka Pm för mer info!

Permalänk

Nån som har tips på nybörjarguide till EVE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GammelGurra:

Nån som har tips på nybörjarguide till EVE?

Gör tutorials. När jag startade fanns de inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GammelGurra:

Nån som har tips på nybörjarguide till EVE?

Som sagt gör tutorial. sen efter det tror jag di blir skickad till career agents. annars hittar du dom om du trycker på f11
då får du missions i olika karriärer. där du får skepp, isk o lite skillbooks. o får klämma o känna på lite olika aspekter

Permalänk
Medlem

Blivit jävligt lockad att börja spela igen...
Sist jag slutade sade jag "aldrig igen". Nu har jag suttit i en vecka och läst om allt som ändrats etc.

Tror inte ens jag minns hur man spelar. xD

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Blivit jävligt lockad att börja spela igen...
Sist jag slutade sade jag "aldrig igen". Nu har jag suttit i en vecka och läst om allt som ändrats etc.

Tror inte ens jag minns hur man spelar. xD

Fly medans du kan! xD
Man har väl blivit näst på utbränd ex antal gånger pga skiten
Antingen så spelar man det über-seriöst, annars spelar man något annat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spretcher:

Antingen så spelar man det über-seriöst, annars spelar man något annat

Jag tycker det där snacket är lite överdrivet. Har man spelat ett tag och har de skepp man behöver så går det utmärkt att bara logga in när något intressant händer eller t.ex. köra highsec missions om lusten faller på. Min allians, jag antar det är samma för alla andra större allianser, pingar när det händer grejer och då finns skepp klara att köpa på kontrakt om man inte redan har det som behövs. Vill man ha något speciellt så beställer man bara från Jita och får det transporterat för en billig penning.
Eve blir dock väldigt lätt något som man följer i vardagen, podcasts, discord i mobilen. reddit, nätbaserade fitting tools osv. så visst kan det bli väldigt seriöst även om man inte klockar så mycket tid i själva spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snody:

Jag tycker det där snacket är lite överdrivet. Har man spelat ett tag och har de skepp man behöver så går det utmärkt att bara logga in när något intressant händer eller t.ex. köra highsec missions om lusten faller på. Min allians, jag antar det är samma för alla andra större allianser, pingar när det händer grejer och då finns skepp klara att köpa på kontrakt om man inte redan har det som behövs. Vill man ha något speciellt så beställer man bara från Jita och får det transporterat för en billig penning.
Eve blir dock väldigt lätt något som man följer i vardagen, podcasts, discord i mobilen. reddit, nätbaserade fitting tools osv. så visst kan det bli väldigt seriöst även om man inte klockar så mycket tid i själva spelet.

Mjo, det blir ju vad man gör det till.
Flög caps nu i våras under goons/co2 + test kriget, svårt att motstå pings kl 0300

Men som sagt, alla har olika personligheter och gör det till det man vill.
Jag har svårt att spela EVE "lagom"

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Jag spelade EVE Online av och till mellan åren 2006-2014. Det är fantastiskt att se hur spelet utvecklats under den här tiden och alla "skandaler" som kommit upp, både bland spelare och utvecklare.

Nu ryktas det ju om en ny expansion och eftersom jag beställt nytt datorpaket så kommer jag äntligen kunna köra spelet så som det är tänkt dvs med perfekt grafikinställning.

Ni som har koll: har det tillkommit något roligt åt oss asteroid miners? Känns som den biten alltid legat efter all skit som CCP kastade in i nullsec förr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jag spelade EVE Online av och till mellan åren 2006-2014. Det är fantastiskt att se hur spelet utvecklats under den här tiden och alla "skandaler" som kommit upp, både bland spelare och utvecklare.

Nu ryktas det ju om en ny expansion och eftersom jag beställt nytt datorpaket så kommer jag äntligen kunna köra spelet så som det är tänkt dvs med perfekt grafikinställning.

Ni som har koll: har det tillkommit något roligt åt oss asteroid miners? Känns som den biten alltid legat efter all skit som CCP kastade in i nullsec förr.

Rorqs har ju blivit riktigt boostade med PANIC moduler mm. Sen är Moon mining helt ombyggt så man numera minar dem på riktigt.
Kan också få Dread spawns mm i anoms så man får se upp och vara alert.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jag spelade EVE Online av och till mellan åren 2006-2014. Det är fantastiskt att se hur spelet utvecklats under den här tiden och alla "skandaler" som kommit upp, både bland spelare och utvecklare.

Nu ryktas det ju om en ny expansion och eftersom jag beställt nytt datorpaket så kommer jag äntligen kunna köra spelet så som det är tänkt dvs med perfekt grafikinställning.

Ni som har koll: har det tillkommit något roligt åt oss asteroid miners? Känns som den biten alltid legat efter all skit som CCP kastade in i nullsec förr.

Det har hänt ganska mycket med mining barges, mining drones och rorqs för att den typen av gameplay ska bli roligare. Känns som de satsat en del där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Det har hänt ganska mycket med mining barges, mining drones och rorqs för att den typen av gameplay ska bli roligare. Känns som de satsat en del där.

Jag tyckte alltid att det var det skönaste man kunde göra i EVE. Bara sitta och skrapa asteroider och sen göra om materialet till någonting annat.

Permalänk
Medlem

Spelade lite EVE igår Körde mitt gamla account som Alpha.
Så synd att man inte kan använda sentry drones som Alpha
Hoppas dom kommer fixa det i framtiden, det är som att ta bort alla ranged tech 1 turrets.. Glad jag kan använda Gecko iaf!
Jag har alla drone boats inklusive Rattlesnake.

Att inte kunna skilla suger också när man inte gjort det i vissa saker och har över Alpha levels skill cap Tror jag måste göra en dedikerad Alpha gubbe, att bara kunna ha mastery 1 på battleships suger.
Inte testat göra lvl 4 missions än med Alpha restriktioner, vet inte ens om det är möjligt kanske om man endast gör dom lättaste men då ryker ju status om man försöker göra på det sättet.

Man kan ju hoppas på att dom utökar Alpha ännu mer i framtiden och fixar dessa saker, det skulle vara roligare att spela då men dom måste ju samtidigt få in lite cash, kanske om dom förbättrar skins med mera och förlitar sig på sånt som inkomstkälla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spicebeast:

Jag tyckte alltid att det var det skönaste man kunde göra i EVE. Bara sitta och skrapa asteroider och sen göra om materialet till någonting annat.

Ändringarna av Rorquals och månminingen har gjort att mining blivit en väldigt mer integrerad del i spelet. Miners måste samarbeta och hålla koll på intel, om en räddningsflotta finns tillgänglig osv. innan de kör igång sina Rorqals med droner som kostar 1B styck. När Rorquals blir attackerade och inte klarar av att tanka så aktiverar de sin PANIC-modul och blir odödliga men också fastlåsta under 5(?) minuter - tid nog att förhoppningsvis få ihop en tillräckligt stor flotta som kan komma till undsättning.
Räddningsaktionerna är ofta kaosartade pga. tidspressen och ofta åker de dyra leksakerna fram, vilket i mitt fall är en pimpad Minokawa.

Permalänk
Medlem

Är det någon som är ute efter ett corp som spelar men förstår att IRL kommer först, så hör gärna av er.

Vi är inte något helsvenskt corp så det är Engelska i corp chatten på voice.
Men är det bara svenskar på voice, så blir det ju svenska.

Vi kör Discord som voice.

Så sök upp oss om det låter intressant.

Med vänlig hälsning.

Styx Defence Tech.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Hej
Det här blir nog ett ganska långt inlägg som kommer innehålla en del frågor som jag gärna vill ha besvarade men också lite bakgrund till varför och lite allmänna funderingar. Så tack om du orkar läsa hela
Jag har spelat Eve i 3-4 kortare perioder sen 2007. Jag är dock ingen erfaren spelare som man kanske skulle kunna tro av den anledningen. Eves komplexitet har skrämt mig lite från att verkligen dyka ner på djupet i spelet. Under min senaste aktiva period som varade kanske 4-5 månader för ett par år sedan började jag hålla på lite med mining och industri och jag tror att jag hittat hem där faktiskt. Efter ett tag blev jag rekryterad till en corp som höll till ute i nullsec och höll på med lite allt möjligt men det var ett litet gäng som körde mining och industri som jag höll ihop med och hade mycket skoj med. Det fanns en bas i detta system som ägdes av alliansen vi ingick i samt att vi hade en egen pos. Alliansen och hela corpen brakade dock samman under ett par intensiva dygn och corpen upplöstes. Så där satt jag strandad i en station som nu var fientligt inställd och alla system runtomkring likaså. Jag hade en hel del ore, skepp och andra dyrbara saker i denna bas.

Nu har jag tröttnat på det mesta jag spelar för tillfället och funderar på om man skulle plocka upp Eve igen. Jag vet dock inte om jag har tillräcklig med tid för att jag ska kunna få ut nåt av spelet.
Jag vet att man startat upp en variant av free2play i spelet. Skillnaden är väl att man är begränsad i vilka skepp man flyga och vilka skills man kan träna? Skulle det vara möjligt för mig att logga in på mitt konto och spela spelet som free2play med min existerande klon? Då skulle jag kunna undersöka möjligheterna att sälja det jag har utspritt på olika baser och få en clean start med rätt bra resurser på kontot. Jag undrar också om man måste fysiskt färdas till en station där man har saker för att kunna sälja dom?

Tack på förhand. Kompletterande edits följer möjligtvis.

Edit: Nu är det ju år sen jag spelade. Baser där jag haft saker är ju inte garranterade att de ens finns kvar. Vad händer med ens prylar om basen upphör att existera? Blir man kompenserad på nåt sätt?

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

När subscription ("Omega") löpt ut så omvandlas ditt konto automatiskt till "alpha", tillgängliga skills begränsas osv. Ett alternativ till att att spela som "alpha" 'är att betala för en månad, remappa attributen och skaffa minst +4 implants så att du tränar effektivt. I slutet av månaden extractar du skills, säljer och köper plex -> subscription. På så sätt spelar du "gratis" men har ändå alla skills tillgängliga.
Med de nya citadellen så har det kommit en mekanik kallad asset safety. Fungerar dock inte med gamla stationer och om jag inte minns helt fel så är det troligt att marknaden är stängd om man inte har rätt status. Enda alternativet är då kontrakt som du postar i local och givetvis kommer det bli svårt att få bra betalt. Sitter du fast i Catch, Paragon Soul, Esoteria eller Providence kan jag hjälpa dig.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag är lite sugen på att ta upp EVE online igen. Söker en svensk klan eller ngn svensk som kan lotsa mig lite... Jag har inte spelat alls på tre år så minns i princip inget själv. Jag la av för att det va astråkigt o jag minade bara istället för att fara ut i lowsec eller vad det hette. Jag har ett skepp o lite ISK på fickan. Skulle vilja testa lite battle det gjorde jag i princip inte alls sist jag spelade. Vill testa o köra i ngn skön corp helt enkelt.

EDIT

Har småbarn så kan inte spela jätteofta men ändå hyffsat regelbundet.

Permalänk
Medlem

@Strotter
Ingen aning om Svea lever fortfarande, gött gäng gubbar.
Sök efter dem: Svea Rike

Visa signatur

Main: 5800X3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

@Spretcher: Tacksamt - allt tryggt med svensk mellanmjölk ute i deep space. Skickade en ansökan så får vi se

Permalänk
Medlem

Kickstarter för Empires of EVE: Volume II startades igår och är redan backad fem gånger om! Författaren Andrew Groen körde även en presentation på Fanfest:

https://www.twitch.tv/videos/249472471?t=02h28m08s
https://www.kickstarter.com/projects/sciencegroen/empires-of-...

Permalänk
Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Nu kliar det i fingrarna att köra Eve igen, märkligt hur det går i cykler genom åren.

Permalänk
Medlem

Det kliar alltid i fingrarna...men börjar man spela eve får man släppa så mycket annat... Det är något utav en drog som bara suger åt sig all fritid...

Permalänk

DÅ har jag börjat köra EVE igen, hade ett litet break. Svårt o sluta
Håller till i Providence, nån som är sugen på att logga in??

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 FURY Beast
AMD Radeon RX 7900 XTX, LG 34'' UltraGear 34GN850P QHD Curved
XONAR U7
LIAN LI D600, Moddat, 2 x 420mm ALPHACOOL 60 mm radiatorer
QPAD MK-85, RAZER Basilisk mus