Hjälp att bygga en schysst dator för cirkus 20k

Permalänk
Medlem

Hjälp att bygga en schysst dator för cirkus 20k

Tjena, har själv försökt ge mig in i träsket och hitta diverse delar att sätta i en ny dator (budget = strax över 20k). Dock är jag lite vilsen och inte väldigt kunnig, så hjälp uppskattas! Jag spelar en hel del spel, och vill gärna kunna köra dem på bra grafik. Vill även att den ska vara någorlunda redo för framtiden. Vill kunna köra på två skärmar och streama och spela samtidigt. Ett önskemål är även att den inte ska väsnas allt för mycket. Resultatet av min kundvagn när jag själv försökte mig på att plocka ihop någonting såg ut såhär: http://www.inet.se/kundvagn/bild/11120199/

Är jag helt ute och cyklar? Kan jag lägga till lite för att få mycket bättre eventuellt ta bort lite och få mycket billigare. Kom gärna med synpunkter och råd om någon har tid över. Har även en fråga gällande kylning, är vattenkylning bättre, men mer komplicerat eller bör jag satsa på vanliga fläktar?

Mvh

Permalänk
Avstängd

@Vezl: Fel licensform, Inet installerar bara OEM licenser i samband med monteringar. Vattenkylning är enbart bättre när det kommer till Custom loop, AIO kylare(vilket troligen är vad du tänker på) är värdelösa.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11120378/

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

@Peppar2014: Ok, tack! Ja precis, var det jag tänkte på, då lägger jag det åt sidan iaf! Vad är det för skillnad på moderkortet som du har valt i ditt alternativ kontra det jag valde, samma fråga gäller för grafikkorten? Och har du två processorkylare med i ditt exempel, varför?

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vezl:

@Peppar2014: Ok, tack! Ja precis, var det jag tänkte på, då lägger jag det åt sidan iaf! Vad är det för skillnad på moderkortet som du har valt i ditt alternativ kontra det jag valde, samma fråga gäller för grafikkorten? Och har du två processorkylare med i ditt exempel, varför?

Mvh

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11121083/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar också att köpa Windows 10 genom Kinguin, gjorde det själv för en månad sen. Kostar cirka 200kr istället för 1100kr

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Vezl:

@Peppar2014: Ok, tack! Ja precis, var det jag tänkte på, då lägger jag det åt sidan iaf! Vad är det för skillnad på moderkortet som du har valt i ditt alternativ kontra det jag valde, samma fråga gäller för grafikkorten? Och har du två processorkylare med i ditt exempel, varför?

Mvh

Z370-G är ett mATX moderkort, Z370-H är ett ATX moderkort. Mindre moderkort än ATX blir inte snyggt i ett ATX chassi. Grafikkortet är billigare. Grafikkortet är 500kr billigare och har en bra kylare, det är även kortare än ASUS Strix kortet så du behöver troligen inte offra ena HDD buren..

Jag glömde bara plocka bort CM 212 kylaren. Cryorig kylarna passar bra i chassin med fönstersida, speciellt deras H7 Quad Lumi är riktigt snygg men 200kr dyrare.

Sen är väl den största skillnaden priset, jag hamnar strax under 20k istället för 22k.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|