Permalänk

Vilken OLED med HDR/3D?

Samt så låg latency som möjligt?

LG OLED55E6V 55 verkar vara billigast? Antar man inte ska vänta för länge så man missar dessa modeller för det verkar ju som man gått ifrån 3D (av någon idiotisk anledning). Verkar som man gick ifrån det 2017 så nästa års modeller lär ju inte ha 3D.

Ska ha till PS4 Pro (och Switch), samt möjligen PC(3D vision), en del filmtittade kanske, TV/smart TV-funktioner och ljud är oviktigt.

Någon annan modell man ska titta på i den prisklassen eller billigare?

3D är kanske inte ett rent måste, men en klar fördel, speciellt för 3D vision.. har projektor som jag brukar använda för 3D-film och en annan som jag har för 3D vision (720p).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4095122

Vänta till mellandagarna på denna, kostade 14k under blackfriday.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Skrivet av Trevlig:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=4095122

Vänta till mellandagarna på denna, kostade 14k under blackfriday.

Ja den har lite bättre pris, dock är det väl lite långsammare processor i den som jag förstått det, ska ha något sämre bildkvalité och lite mer latency.. Men går den ner till 14 så är det ett kap

Priset som det är nu så ligger den för nära den jag länkade till (som kanske också går ner, 2016-modell trots allt).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

B7v har ju inte 3d varför rekommenderas den??
Riktigt dötrist då oled nog har möjlighet att hantera 3d nära nog så bra som plasma.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Finns ingen 2017-års OLED med 3D @oqvist

Där får man titta på förra årets modeller och då finns det bara 3 modeller att välja på, precis som en av de trådskaparen har tittat på. Finns detaljerade recensioner av alla tre.

3D Vision från Nvidia har ju däremot inget med 3D att göra (tekniken TVs kör för 3D), utan där är det väl 120 Hz som är krav, 1080p @ 120 Hz fungerar på 2017 års OLED-modeller (vilket jag inte tror 2016 års stödjer). Om nu Nvidias glasögon skulle lira med det.

Permalänk
Medlem

Är övertygad om att man tagit bort 3D för att återinföra som premiumfeature. Så jävla fult gjort. 3d fanns på varannan crap-tv för några år sen. Så det kostar ju inget att implementera.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Är väl mer en fråga om hur mycket det faktiskt används samt hur mycket material som finns. Känns inte som 3D slagit varken på gamingfronten eller filmfronten.

Till TS: Det tillverkas ju inga fler modeller av B6 så ska du ha en sån får du nog slå till ganska snart. Däremot är väl frågan om den är värd en högre peng än motsvarande B7.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

3D Vision från Nvidia har ju däremot inget med 3D att göra

Det går utmärkt att köra 3D Vision på te.x OLED55E6V.. Har såklart kollat upp på 3D Vision-forumet... Finns både stöd från nvidia för vanliga 3D TV's, samt finns det diverse hacks och grejer man kan göra själv (EDID-förändringar te.x)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Skrivet av Chrisj:

@Chris_Kadaver: Är väl mer en fråga om hur mycket det faktiskt används samt hur mycket material som finns. Känns inte som 3D slagit varken på gamingfronten eller filmfronten.

Nästan alla filmer görs i 3D, jag har en mängd med 3D-filmer, kan faktiskt inte komma på en enda ny favoritfilm som inte kom i 3D Skulle väl vara lite drama och sånt där man ofta inte använder 3D för det har ingen större betydelse för inlevelsen.

För spel så slog det väl inte för man var tvungen både att ha 3D Vision samt någon skärm eller TV/projektor som är kompatibel med det, redan där blir det en fail i samma klass som VR, dvs. det blir ingen norm utan något för ett fåtal entusiaster. Likadant med Track-IR (fantastiskt), dvs det har inget att göra med att det inte är bra, mer att folk inte köper det... som tur är är moddingscenen för 3D vision oerhört aktiv och stöd för de flesta spel finns faktiskt..

Citat:

Till TS: Det tillverkas ju inga fler modeller av B6 så ska du ha en sån får du nog slå till ganska snart. Däremot är väl frågan om den är värd en högre peng än motsvarande B7.

Får kolla upp..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bemushroomed:

Det går utmärkt att köra 3D Vision på te.x OLED55E6V.. Har såklart kollat upp på 3D Vision-forumet... Finns både stöd från nvidia för vanliga 3D TV's, samt finns det diverse hacks och grejer man kan göra själv (EDID-förändringar te.x)

30 Hz per öga? 3D Vision är väl tänkt att fungera @ 120 Hz utan någon inbyggd 3D-funktion hur som helst, och det fungerar möjligen på 2017-års modeller. Du får fråga på Nvidias forum (eller vad du syftar på) om det lirar, om du är intresserad av senaste årets TVs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Finns ingen 2017-års OLED med 3D @oqvist

Där får man titta på förra årets modeller och då finns det bara 3 modeller att välja på, precis som en av de trådskaparen har tittat på. Finns detaljerade recensioner av alla tre.

3D Vision från Nvidia har ju däremot inget med 3D att göra (tekniken TVs kör för 3D), utan där är det väl 120 Hz som är krav, 1080p @ 120 Hz fungerar på 2017 års OLED-modeller (vilket jag inte tror 2016 års stödjer). Om nu Nvidias glasögon skulle lira med det.

Ja precis därför jag ifrågasatte b7 v rekommendationen

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x