Nybörjarfråga kring installation av win 10 + killdisc

Permalänk
Medlem

Nybörjarfråga kring installation av win 10 + killdisc

Hej vänner.
Mitt problem, jag har fått en data av en vän för det var nå fel på den så han köpte ny.
När jag ska installera win 10 så kommer jag halvvägs, sen står det att det fattas filer osv.
Jag har installerat förut och det fattas inget.
Jag har läst å läst å läst.
Det som jag skulle kunna tänka mig kunna vara lösningen, kanske nå gammalt som ligger å spökar kvar i datan?
Kan det stämma?
Skulle en killdisc kunna vara lösningen?
Sen en dum fråga, jag äger endast ett usb minne, som win ligger på.
Kan man lägga in killdisc på samma usb minne eller bootar den automatiskt upp win 10 installationen?
Eller är det någon annan som har en snilleblixt så kom gärna med den.
Vänliga hälsningar

Permalänk
Medlem

Testa först att starta datorn från win 10 usb minnet. Välj avancerade alternativet på 2 ställen efter varandra. Ta bort alla partitioner på disken och tryck nästa så skapar den nya mm automatiskt när den fortsätter.

Om det inte går att ta bort får du använda tex killdisk.

Jag vet inte om du lyckas lägga killdisk på samma usb och starta den utan misstag.

Att allt på win 10 usb minnet funkat att installera med förut garanterar inte att den fortfarande gör det. Det har hänt flera gånger att man behövt skapa en ny på samma usb minne.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Verktyget laddar ned win 10 och låter dig välja mellan dvd usb ISO mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av panpo98:

Testa först att starta datorn från win 10 usb minnet. Välj avancerade alternativet på 2 ställen efter varandra. Ta bort alla partitioner på disken och tryck nästa så skapar den nya mm automatiskt när sen fortsätter.

Om det inte går att ta bort får du använda tex killdisk.

Jag vet inte om du lyckas lägga killdisk på samma usb och starta den utan misstag.

Att allt på win 10 usb minnet funkat att installera med förut garanterar inte att den fortfarande gör det. Det har hänt flera gånger att man behövt skapa en ny på samma usb minne.

https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Verktyget laddar ned win 10 och låter dig välja mellan dvd usb ISO mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Tackar så mycket

Permalänk
Medlem

Hade samma problem tidigare, visade sig att det var drivrutinen för USB som spökade.
Testade med flera olika usb-minnen men fick samma fel, drog till sist ned en ISO från Microsoft och brände ut på dvd och då fungerade det finfint.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av adde_84:

jag har fått en data av en vän för det var nå fel på den så han köpte ny.

Du har inte funderat över vad som var fel, hur har du testat den ?
Det finns åtminstone ett enklare minnestest på installationsmediat för win, har du kört det ?
Har du gjort nått annat test ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.