Permalänk
Medlem

Förslag på resa över jul

Hejsan

Fick lite tid över och vill nu göra en liten semester. Det gäller en veckan över jul, med start 16e december fram till den 30e december - där emellan är det fri tid. Jag vill åka på en all inclusive, en person, för max 7 000kr. Resmålet är sol och mer sol.

Jag hittar inget som känns klockrent så förslag mottages varmt!

Permalänk

All inc. och sol för max 7000kr blir svårt. Kanarieöarna eller Dubai kommer du för 7000kr men maten får du köpa till

Permalänk
Medlem

Är i Dubai just.nu. (på jobb) Är en rätt häftig stad men relativt dyrt att äta/dricka här. Restaurangerna som inte är anslutna till hotellen serverar ingen alkohol. Vädret är kanon just nu. Sommarhalvåret går det ej att vistas utomhus pga. värmen.

Fördelen med Dubai är att det är extremt tryggt här. (i princip noll brottslighet) Som ensam tjej får man garanterat vara ifred och kan gå hem ensam på natten.

Permalänk
Medlem

Kap verde och Dubai är väl det som ger mest sol i förhållande till restid på vintern, men att få med all inclusive är nog kört för den pengen. Tveksamt om man ens hittar nåt då för det, priserna tenderar att trissas upp över julen.

Bor du nära en flygplats så kan det ju vara en idé att hålla koll på sista minuten priserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Turkiet, Egypten, Israel, Kap Verde, Jordanien kan kanske vara värda att undersöka. Det finns risk för att vissa av de resmålen är något för svala nu i december.
Men kolla också på Goa i Indien, det bör vara varmt. Och Indien är mkt billigt att leva i.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

@arowe17: Turkiet, Egypten är inte speciellt kul länder, Israel vetefasen nu när Trump annonserat ambassarflytten. Jordanien och Kap Verde är riktigt trevliga vad jag hört.

Permalänk
Medlem

Tack hörrni, det blev Gran Canaria till slut. 495kr för flyget t/r och €470 för ett lägenhetshotell som ska vara helt dugligt