Permalänk

@HawkEye:

S340 elite är lite djupare än Define C, men man slipper plastfronten Fractal Design har på sina lådor.

Permalänk
Avstängd

Gillar Phanteks stilrena design. T ex https://www.inet.se/produkt/6901943/phanteks-eclipse-p400s-te...

Har personligen ett lite mindre; https://www.inet.se/produkt/6902351/phanteks-enthoo-evolv-mat...

Oavsett vilket du väljer så gör ju fläktarna störst skillnad på ljudnivån, och det har du lagt pengar på i korgen - så titta inte för mycket på recensioner utav dom olika lådorna du kan tänka dig.

Sedan hade jag lagt ett par hundra på ett Phanteks LED Combo pack så att du kan ta en blick mot hårdvaran när du känner för det. Har själv varit i minnestillståndet att bling bling var lite töntigt osv - men med lite stilrenare chassin och dimmad belysning så ser många lådor riktigt trevliga ut.

Permalänk
Medlem

Skulle slå ett slag för Gigabyte, kör själv Gigabyte på mitt 1080 TI och alltid lyckas klocka dessa ganska bra och går svalt med.

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Medlem

Hade jag kunnat ha Phantek P400s hade jag kört på det personligen, men det kan jag inte och jag vägrar köpa en ny cpu kylare för typ lika mycket som chassit kostar

Fractals chassi är förbannat tråkiga utseende mässigt, och well gamla gällande usb på fronten (usb 2.0 seriöst liksom)

Men dom är robusta som sören, rejäla saker. Så jag köpte ett nytt Define R5 blackout under BF för 799:- (blackout är iaf lite roligare då det är helt svart inuti )

Permalänk
Medlem

Nä hörni, jag velar lite - tycker att NZXT S340 Elite är snygg (men verkar lida av lite dålig kylning) men lutar också åt Phanteks P400S. Kommer P400S att funka för mig tror ni? Har den också sämre kylningsegenskaper? (jämfört med Define C - som är mer öppen framtill, men lite plastig/tråkig)

Edit: kommer att sitta ett Asus Strix 1080 Ti OC i chassit (ej Palit-kortet i kundvagnen ovan) oklart hur den är gällande värmeutveckling men. Tänkte ha de 2st 140 noctuafläktar fram + 1st 120 noctua-fläkt bak, räcker det tror vi?

Permalänk
Medlem

Hjälp att välja moderkort (Define Mini C)

Ska ev ändra formfaktor på mitt chassi, från vanliga Define C till ett mini. Hade först plockat på mig ett ASUS PRIME Z370-A som verkar vara bra. Nu behöver jag hjälp att välja ett som passar i det mindre chassit. Eller några kloka råd om huruvida jag ska gå på det mindre chassit överhuvudtaget. Kommer ej att bygga ut denna dator (ska endast spela på den)

Min varukorg

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11155683/

Permalänk
Medlem

Överväger också att gå på Define Mini C (TG) och det mindre Asus moderkortet (Z370-I) - kommer detta att påverka mina temperaturer mycket, tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkEye:

Verkar som att de som följer med inte stödjer PVM. Funderar på att byta ut dem? Vad tror ni om Noctua PVM? Är det 120mm som gäller eller?

Jag har NOCTUA NF-S12A PWM - 120MM i både gamingdator och htpc, tysta och bra
Finns för 169kr på Power
https://www.power.se/datorkomponenter/flaktar-och-kylning/noc...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|> MB: MSI Z370 Tomahawk |> CPU: i5 8600K |> Kylning: Be Quiet! Pure Rock
|> RAM: KFA2/Galax HOF Extreme DDR-4000 2x8GB
|> GPU: ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC |> PSU: Corsair RM750X
|> SSD: Crucial MX500 |> Chassi: Meshify C |

Permalänk
Medlem

Jag gillar som sagt chassit men hade jag byggt en dator idag hade jag satsat på att få så liten dator som möjligt utan att kompromissa på temp eller ljudnivå..
Matx eller kanske t.ex. mitx är bättre å sikta på?
Då finns ju många alternativ, dock har du bara en pcie å 2 ram-platser oftast.

Permalänk
Medlem

Vilket matx eller mitx chassi + moderkorts-kombo skulle ni isf rekommendera? Jag kommer att köra ett ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix-kort. Kommer inte behöva någon mer expansionsplats

Permalänk
Medlem

Ja, PWM är att föredra och då gärna från Noctua.
Jag har totalt 5st(2 på cpu-kylaren) i mitt Define C mini och det är så tyst så. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kolla efter downblowers, dessa kylare får plats i små lådor och är fortfarande stora.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3149592

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Tror at EVOLV chassit klarar ganska höga CPU-kylare, men det verkar som att det blir tight med att rymma ett 2,5 slots grafikkort (1080 Ti STRIX-kortet t ex) Men generellt så hamnar ju de flesta kort väldigt nära PSUn, vilket jag antar innebär kylningsproblem av GPU överlag?

Permalänk
Medlem

då jag sitter fast med ett ATX-kort har jag inte byggt i något itx, men Loque eller vad de heter verkar ju redigt nice..
Surfa på itx-chassin å kolla på de som har stöd för stort grafikkort å se vad folk tycker, kolla även youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HawkEye:

Tror at EVOLV chassit klarar ganska höga CPU-kylare, men det verkar som att det blir tight med att rymma ett 2,5 slots grafikkort (1080 Ti STRIX-kortet t ex) Men generellt så hamnar ju de flesta kort väldigt nära PSUn, vilket jag antar innebär kylningsproblem av GPU överlag?

Precis som du säger så stämmer det. Jag kör en riktigt fet noctua kylare till CPUn men mitt 960 har lite svårt att få luft. Det var mycket bättre insug i mitt gamla corsair 250D om vi snackar GPU, CPU däremot så får det ju inte plats så mycket till luftkylare i ett 250D.

Permalänk
Hedersmedlem

*** 4 trådar sammanfogade ***

Jag har sammanfogat trådarna då det både inte finns skäl till att splittra ett och samma köpråd av dator i en mångfald trådar om varje enskild komponent, och för att det följdriktigt inte följer forumreglerna (se § 3.3) om s k korspostning.

Om regeln inte följs kan samtliga trådar komma att låsas och ämnen anses förbrukat.

/KimTjik