Permalänk
Medlem

Flera problem med ny dator

Hej

Jag har precis satt ihop en dator och har nu problem. Jag kommer så långt att jag har bootat in och är i OS ( skriver från datorn nu ). Men alla drivers jag försöker installera failar, inklusive vissa andra program. Exempel som bara misslyckas är nvidia drivers, java, steam.

Utöver det så kraschar även websidor jag går in på ibland (via google chrome) . Det går alltså att gå in på alla sidor men eefter ett tag så kraschar sidan och jag får "Aw, snap"

Det jag har gjort hittills är att
Uppdatera BIOS via någon EzFlash i moderkortet ( asus strix AM4 )
Kört sfc /scannow för att hittils korrupta filer
Stängt av all antivirus och brandväggar i windows

Problemet återstår dock fortfarande. Värt att nämna är kanske att jag har stängt av UAC och kör allting som administratör

Är det någon som har tips på vad jag kan testa ?

Mvh
Gabriel

Permalänk

Stäng inte av UAC, kör inte allt som administratör. Kör däremot ett minnestest och se om det hittar någonting.
https://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/2...

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag vill tillägga att när jag försökt köra vissa diagnostics tools så får jag blåskärm

Permalänk
Medlem

@Jinwoo
Formaterade och installerade du om Windows på nytt på din dator?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

Vad har du för komponenter i övrigt?

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för sent svar. Datorn började krascha slumpmässigt. Det visade sig iallafall vara dåliga RAM minnen som jag nu har reklamerat och bytt ut. Ser än så länge ut att fungera bra