ringer på dörren, körandes i hyrbil?

Permalänk
Inaktiv

ringer på dörren, körandes i hyrbil?

är det vanligt att försäljare eller t.ex elbolag kör runt i hyrbilar? var någon i en europcar hyrbil som ringde på just och nej jag varken hann eller hade lust att öppna. såg bara när hyrbilen körde iväg.

tjuvar? banditer?

någon som varit med om liknande?

Permalänk
Medlem

Lol, av alla trådar på Swec så undrar jag om inte "Det ringde på dörrn, vem kan det ha varit?" är något i en klass för sig här.

Permalänk
Avstängd

@anon284015:

Du skulle ha taget en bild på regnummert och sen ringt till trafikverket och kolla upp vilket företag som hyr ut den och sen så ringer du till dom och upp ge regnummert och fråga om det är ett företag som hyr den eller privat person.

Dom får nog inte lämna ut vem som hyr den men dom skulle nog kunna svara på om det är ett företag eller inte.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd

Om det är banditer lär de väl stulit hyrbilen i så fall tycker man...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Inaktiv

Ingen seriös försäljning görs vid dörren. Enda undantaget jag kan sträcka mig till är majblommor. Du lär inte ha missat något.

Permalänk
Inaktiv

Missade du en leverans av ett 180Ti kanske.

Edit: 1080Ti skulle det vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Missade du en leverans av ett 180Ti kanske.

Tur det inte var ett 1080Ti då

Permalänk
Medlem

Verkligen skitmärkligt. Har aldrig varit med om att någon med hyrbil ringt på, men det låter sjukt obehagligt. Jag hade nog gått under jorden utomlands för att vara på den säkra sidan. Tänk om det till och med var Radiotjänst som åkte runt i en hyrbil? Man vågar knappt tänka tanken.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Rätt lustig tråd och egentligen känns det lite lustigt att svara men jag jobbar som projektledare på ett väldigt stort företag och kör just nu en bil från Europcar då jag för tillfället står mellan 2 förmånsbilar, så omöjligt är det inte.

Det var inte jag som ringde på dock

Permalänk
Avstängd

Låter som om det var banditer från vilda västern helt klart.

Du såg inte möjligtvis om de hade gul/svarta randiga kläder på sig?

Kan ha varit bröderna Dalton...

http://www.seriesam.com/pc/luckylukebild19863.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassen87:

Låter som om det var banditer från vilda västern helt klart.

Du såg inte möjligtvis om de hade gul/svarta randiga kläder på sig?

Kan ha varit bröderna Dalton...

http://www.seriesam.com/pc/luckylukebild19863.jpg

Jultomten som har problem med renarna till släden

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Avstängd

Hyrbilar är i alla fall inte ovanligt bland företag på något sätt. Där jag jobbar har vi exempelvis två poolbilar på typ 120 pers så om de är upptagna så hyr vi av ett företag vi har avtal med där de kommer och lämnar och hämtar bilen osv. Det är också väldigt vanligt att företag hyr bilar om de ska åka långt, typ flyger till Belgien eller Norrland och hyr en bil där för att köra sista biten.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elBenko:

Tur det inte var ett 1080Ti då

Haha missade lite där

Permalänk
Medlem

En vild chansning är ju att det är någon som är på besök i orten, kommit med flyg/tåg för att sen plocka upp en hyrbil. De har sedan tagit fel på adressen till sina vänner/bekanta/släktingar de ska hälsa på, och råkar ringa på din dörr.

Otroligt mycket tråkigare än någon slags konspiration med bovar, banditer och stulna hyrbilar.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att TS inte besvarade påringningen så kommer "hyrbilen" återvända i natt för att tömma boet på allt av värde. Garanti!

Eller så var det bara någon vars firmabil är på service

Permalänk
Avstängd
Skrivet av keyser:

En vild chansning är ju att det är någon som är på besök i orten, kommit med flyg/tåg för att sen plocka upp en hyrbil. De har sedan tagit fel på adressen till sina vänner/bekanta/släktingar de ska hälsa på, och råkar ringa på din dörr.

Otroligt mycket tråkigare än någon slags konspiration med bovar, banditer och stulna hyrbilar.

Ja, men då blir det ju inget spännande!

Nå, jag är också ibland överdrivet misstänksam mot okända bilar, man hör ju så mycket underligt nuförtiden som det heter...

Den sista jag kollade upp visade sig vara en bekant till grannen som tänkt gena ut på en motorväg över en gammal körväg genom min gård, men den var ju oplogad på grund av min paranoia för att någon okänd skall svänga in direkt från motorvägen så att han fick vända...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Det var helt klart KGB!

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Inaktiv

skämta får man men jag är allvarlig, jag tycker inte om den här grejen med att ringa på hos folk hursomhelst, är det myndighet/företag så kan de skicka brev, det är oseriöst och skumt beteende oavsett ändamålet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

"jag tycker inte om den här grejen med att ringa på hos folk hursomhelst"

Haha, va? Är det ett stort problem?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frong:

"jag tycker inte om den här grejen med att ringa på hos folk hursomhelst"

Haha, va? Är det ett stort problem?

det är oseriöst, om man gör det skall man ha uniform med tydlig logga eller text som visar vem man är, inte sagt jsg litar på sånt heller men civilklädd i hyrbil e lite för oseriöst, det e mycket skojare ute nuförtiden.. jag kan ju alltid försvara mig men tänk om man ringer på sådär bara hos min 80 åriga mommo, hon kan ju stryka med av stressen!
se på UPS i usa, de har uniformer så man direkt kan se att det är dem. halfass sverige är så oproffsigt i allt de gör.

jo jag e paranoid, men med all rätt. reality hits u hard bro!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon284015:

skämta får man men jag är allvarlig, jag tycker inte om den här grejen med att ringa på hos folk hursomhelst, är det myndighet/företag så kan de skicka brev, det är oseriöst och skumt beteende oavsett ändamålet

Skickades från m.sweclockers.com

Öh? Då är det kanske läge att demontera ringklockan?

Lite konstigt här på Sweclockers... en del vill inte ha någon som ringer på dörren (öppnar ej) och en hel skock med folk som inte svarar i telefon om de inte vet vem det är som ringer (social fobi, någon?)

Känner inte igen mig i sådant beteende.

Permalänk
Medlem

Wtf.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av videopac:

Öh? Då är det kanske läge att demontera ringklockan?

Lite konstigt här på Sweclockers... en del vill inte ha någon som ringer på dörren (öppnar ej) och en hel skock med folk som inte svarar i telefon om de inte vet vem det är som ringer (social fobi, någon?)

Känner inte igen mig i sådant beteende.

hmm, telefonen svarar jag alltid i, är snarare tvärtom att jag stör mig på om jag inte hinner svara o sen undrar vem fan det var som ringde. har inte problem med männisnor annars ute o på jobb, är bara väldigt defensiv när det gäller mitt hem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Måste vara jättejobbigt för din 80 åriga mormor när skolungdomarna ringer på och ska sälja kakor. Dem är ju civilklädda!

Eller vill du tvångsinföra skoluniform också?

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av videopac:

Öh? Då är det kanske läge att demontera ringklockan?

Lite konstigt här på Sweclockers... en del vill inte ha någon som ringer på dörren (öppnar ej) och en hel skock med folk som inte svarar i telefon om de inte vet vem det är som ringer (social fobi, någon?)

Känner inte igen mig i sådant beteende.

om jag tar bort ringklockan då bankar de ju istället

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det kan ha varit socialtjänsten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon284015:

skämta får man men jag är allvarlig, jag tycker inte om den här grejen med att ringa på hos folk hursomhelst, är det myndighet/företag så kan de skicka brev, det är oseriöst och skumt beteende oavsett ändamålet

Skickades från m.sweclockers.com

Om du hade öppnat dörren hade du ju med säkerhet fått reda på vad saken gällde.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tommty:

Måste vara jättejobbigt för din 80 åriga mormor när skolungdomarna ringer på och ska sälja kakor. Dem är ju civilklädda!

Eller vill du tvångsinföra skoluniform också?

ja ditt svar bekräftade bara att sverige e halfass, skulle du vilja gå till kirurgen om han satt i mysbyxor o nätbrynja???

ja skulle rösta för skoluniform. då kan inte bortskämda snorungar med gucci kläder håna andra för att de har "billiga" kläder.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Civilpolis måste vara en mardröm i din värld.

Skall alla yrken ha uniform?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv

mysteriet löst annars, det var en budfirma, låg ett paket kastat utanför, sånt slarv! någon hade ju kunnat stjäla det!

Skickades från m.sweclockers.com