Mass Effect Andromeda Dolby Vision funkar ej

Permalänk
Medlem

Mass Effect Andromeda Dolby Vision funkar ej

Hallå!

Nu när min receiver precis fått stöd för Dolby Vision så tänkte jag testa genom att spela lite ME:A på min B7 OLED från datorn som har ett Vega 64. Det sitter en Pioneer SC-LX501 som precis fått Dolby Vision då.

När jag startar spelet så kan jag nu välja Dolby Vision som inte var valbart innan men när jag gör det så slocknar bilden som den gör när den ställer in någon grafikändring sedan när den kommer tillbaka så står det "HDR mode: off" till vänster medan Dolby Vision är valt till höger. HDR10 har funkat hela tiden.

TV:n säger ju till när den är i HDR10-läge eller Dolby Vision läge så jag vet att det funkar som om inte texten vore nog.

Har någon förslag vad jag kan testa? Jag har ändrat färgdjup och bildpunktsformat (chroma?) fram och tillbaka men inget händer.

Tacksam för förslag.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Xenofonus: Nästa steg är att testa ifall du får det att fungera genom att koppla direkt till TV:n

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Tackar, jag har nu återvänt från ormboet bakom tv-bänken och kan rapportera att det inte blev någon skillnad tyvärr. Testat att byta upp och ner olika Hz och har endast provat upplösningarna som den själv föreslår till höger.