Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera 8 årig TV?

Tja, haft min LG 47"a (FHD) över 8 år nu. Det är knappast en platt-tv med sina 11cm hehe och CCFH-lysrör, 300w+ och dassig bild. Men den gör sitt jobb. Blir mest vanliga tv-sändningar varvat med Netflix/Youtube/Switch och efter 10 minuter så ser jag innehållet - inte bilden - om ni fattar

Men ... LG OLED 55" 4k för 14000kr bör väl även det fungera ytterligare i 8 år?, så sugen på en ny TV med ny tech i sig och 4k/smart tv. Min TV står på lätt 4-5 timmar varje dag även om jag inte aktivt kollar ... så blir tyvärr mer tv-tittande än vad jag själv önskar, iaf på vintern..

Eller ska man vänta vad 2018 kommer erbjuda eller ytterligare prissänkningar på denna generation? Folk som testar OLED säger det är det bästa sedan skivat bröd och alla reviews är positiva.

Kan man ens sälja en 47" tv "platt" tv idag? 500kr kanske...

Jag förstår ingen kan svara på detta, handlar ju om budget och mina egna önskemål men tankar hade uppskattas.

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd

Mja runt 500-1000kr om den är så pass gammal. Du skulle kunna försöka få upp mot 1000, men det lär ta tid (alla idag vill ha smarta apparater trots att dom tittar på gamla prylar för en spottstyver). Jag lyckades sälja min 55" 1080p LCD från 2010 i somras för nästan 2000kr. Jag gjorde årets deal i mina ögon.

Hade helst köpt OLED själv men jag hade bara budget för samsungs 8000-serie. Jag hade nog väntat tills nästa generation OLED om du orkar stå ut - det lär bli en del bra priser på dagens OLED då.

Oavsett är en TV alltid ett "dåligt" köp eftersom det släpps nya prylar inom 10-12 månader med revolutionerande tekniker osv. Förstår att du vill lyckas slå till vid "rätt" tillfälle för att känna dig nöjd ett lite längre tag än några månader - isf är det nog bäst att vänta tills nästa generation som sagt.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Oavsett är en TV alltid ett "dåligt" köp eftersom det släpps nya prylar inom 10-12 månader med revolutionerande tekniker osv. Förstår att du vill lyckas slå till vid "rätt" tillfälle för att känna dig nöjd ett lite längre tag än några månader - isf är det nog bäst att vänta tills nästa generation som sagt.

Lycka till!

Men då lär nästa generation (tredje?) kosta 22k för en 55" men då sänks 2017-modellen kanske till 12k..
Nice att det kommer nya saker 10-12 månaden men min är 8 år gammal Den har Bluetooth!

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av candyraver:

Men då lär nästa generation (tredje?) kosta 22k för en 55" men då sänks 2017-modellen kanske till 12k..
Nice att det kommer nya saker 10-12 månaden men min är 8 år gammal Den har Bluetooth!

Jag skulle gissa att OLED kommer kosta som det smakar tills dess att andra tillverkare hänger på tåget. Skulle dock bli chockad om dom inte sjunker ner något, dom har ju hållit samma pris nu i två år ungefär.

Men nu kostar ju B7 "bara" 14tkr så det kanske det är ett bra läge att köpa (??) - nästa generation kommer ju inte förrän mars-april.