Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

hur får man av skärmen från det den står på?

Permalänk

hur får man av skärmen från det den står på?

Hej! Jag skaffade nyligen en Acer predator XB271H. Och jag ska snart packa ihop den igen för att ta med den till vart jag egentligen bor. Och jag har kollat runt på nätet och letat efter hur man gör det. Det sägs att man ska trycka på en knapp bakom min skärm, har testat det, tagit i med lite kraft för att försöka få bort den, men går inte. jag börjar bli lite frustrerad, eftersom att om jag inte lyckas få ner den, kan jag inte använda den på ett halvår. Någon som har en lösning till detta? Tack!

Permalänk
Medlem

På min XB240H så trycker du på knappen under skärmen, lyfter undersidan lite framåt och sedan hela skärmen uppåt.

Permalänk
Medlem

Ta en titt i manualen.
På min skärm så ska man trycka in en knapp samtidigt som man drar skärmen utåt och sen lyfter upp ur sitt fäste.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk

@bärplockaren: Jag har lagt ner min skärm på bordet och hållt inne knappen och dragit fästet utåt, försökt med det i 30min. fungerar inte

Permalänk

Uppdatera

Det visade sig att jag bara har varit rädd att skada min skärm, jag höll in knappen samtidigt som jag drog skärmen uppåt. det visade sig att det gick. Tack så mycket för förslagen, annars hade jag inte kommit på detta.